وجود ایرلاین از زیرساخت های مهم توسعه گردشگری است

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، محمدصادق معتمدیان جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات و شورای هماهنگی ترافیک استان افزود: وجود این ایرلاین از زیرساخت های مهم توسعه بخش گردشگری است که باید برای راه اندازی آن، همه بخش های دخیل اهتمام جدی داشته باشند.

معاون امور عمرانی وزیر کشور هم در این جلسه با اشاره به لزوم برنامه ریزی گسترده برای استفاده از ظرفیت گردشگری ایام نوروز در کل کشور به ویژه استان گردشگرپذیر آذربایجان غربی اظهار کرد: ساماندهی مبلمان معابر و منظر شهری و روستایی، توقف فعالیت ها و پروژه های عمرانی غیرضرور، توجه به تامین سوخت مورد نیاز در جایگاه های سوخت، برقراری مسیر تفریحی در شهرهای مختلف به ویژه در راه های منتهی به مراکز تفریحی و گردشگری از جمله این اقدامات لازم است.

مهدی جمالی نژاد اضافه کرد: اعمال نظارت بر مراکز ارائه خدمات بین راهی، تقویت نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا برای بهره مندی بخش زیادی از مردم از این نمایشگاه ها، اجرای برنامه های فرهنگی هنری که همواره با استقبال مردم مواجه است از دیگر برنامه هایی است که باید اجرایی شود.

استاندار آذربایجان غربی یکی دیگر از ظرفیت های گردشگری استان را وجود خط ریلی عنوان کرد و ادامه داد: البته در این خصوص هم برنامه ریزی خوبی برای استفاده مردم استان صورت نگرفته و به فکر بهبود این روند با استفاده از تمهیداتی نظیر ریل باس (اتوبوس ریلی) هستیم.

معتمدیان بر بهبود شاخصه های ایمنی در جاده های استان تاکید کرد و گفت: البته در حوزه زیرساختی جاده ای مشکل وجود دارد و رفع این مشکلات هم هزینه های زیادی را می طلبد که برای بهبود این روند، نیازمند همکاری وزارتخانه ها هستیم.

بخوانید:  اسبقیان: پاداش قهرمانان در سال ۱۴۰۳ طبق اساس‌نامه جدید خواهد بود

وی گفت: همچنین باید در کنار تلاش برای افزایش گردشگر، برای کاهش تلفات در سفرها به ویژه در مسیرهای منتهی به شهرها تلاش بیشتری شود که در این خصوص می توان از ظرفیت مردمی و سازمان های مردم نهاد هم استفاده کرد.



منبع

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری بر اجرای مصوبات جلسات به ویژه در حوزه ترافیکی تاکید کرد و ادامه داد: در این بخش، اجرای هر مصوبه می تواند از بروز تصادف و تلفات جاده ای و حتی شهری بکاهد که بسیار برای ما مهم است.

وی اضافه کرد: در حوزه سفرهای هوایی به مقاصد مختلف، مشکلات جدی در آذربایجان غربی داریم که امیدواریم با راه اندازی این ایرلاین، بخش عظیمی از این مشکلات برطرف شود.

وی افزود: برای موفقیت در این بخش از ظرفیت های اعتباری خاصی از جمله اعتبارات مربوط به سفر رییس جمهور استفاده کرده ایم تا کمبودها را جبران کنیم.