وجود ۱۲۹ ساختمان بسیارپرخطر و خطرناک تهران مانند پلاسکو

پس از آن نیز قدرت الله محمدی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: با هماهنگی دادستان لیست ۱۲۹ ساختمان را حتماً منتشر خواهیم کرد و در این رابطه با هیچ فردی تعارف نداریم.

رسیدگی به وضعیت ساختمان‌های ناایمن پایتخت پس از حادثه مترو پل تبدیل به یکی از مطالبات اصلی در پایتخت شد و پس از آن بود که اعلام شد در سطح شهر تهران ۳۳ هزار ساختمان ناایمن وجود دارد که ۱۲۹ مورد آنها در شرایط پرخطر و بحرانی قرار دارند.

در دسته بندی و تعریف ساختمان‌های ناایمن عده‌ای کهنسال بودن ساختمان را موضوع اصلی می‌دانند و عده‌ای دیگر ناایمن ساخته شدن ساختمان‌ها را علتی برای خطرناک بودن آنها می‌دانند در حادثه ساختمان متروپل مشاهده کردیم که که حتی با وجود آنکه ساختمان هنوز در دست ساخت و تکمیل نشده بود اما بازهم حادثه تلخی برایش رخ داد و عده‌ای را به کام مرگ کشاند.

تهران ۳۳ هزار ساختمان ناایمن دارد

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز در دیدار با رئیس قوه قضائیه به ۳۳ هزار ساختمان ناایمن در تهران اشاره کرد و اعلام کرد که ۱۲۹ مورد از این ساختمان‌ها در شرایط پرخطر و بحرانی قرار دارند و برای رفع مشکل شما حتماً حمایت‌های قضائی نیاز است.

یکی از مطالبات دادستانی از شورای شهر این است که اماکن و ساختمان‌های ناایمنی که می‌توانند روزی تبدیل به حادثه دلخراش شوند را مورد بررسی قرار دهندساختمان‌های ناایمن به قدری اهمیت دارند که دستگاه قضا نیز برای رسیدگی به آنها و ایمن سازی آنها پای کار آمده است و محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در هفتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران صراحتاً اعلام کرد که یکی از مطالبات دادستانی از شورای شهر این است که اماکن و ساختمان‌های ناایمنی که می‌توانند روزی تبدیل به حادثه دلخراش شوند را مورد بررسی قرار دهند.

بخوانید:  سیل در دستجرد قم

انتهای پیام/ 



منبع