ورزشگاه 15 هزار نفری سردار آزادگان قزوین به سیستم VAR مجهز می شود

وی گفت: با توجه به اینکه تیم شمس آذر از جایگاه خوبی در جدول لیگ برتر برخوردار شده شاهد استقبال زیادی از بازی‌های این تیم در قزوین هستیم به طوری که قبل از بازی‌های شمس آذر در لیگ برتر پیش بینی عبور تماشاگران از عرض آزاد راه هم شده بود و با کمک پلیس راه برای تسهیل در عوارضی ها اقدام شد که امیدواریم در آینده با انجام حصارکشی‌ و اختصاص پارکینگ توسط مسئولان ذیربط مشکل تردد تماشاگران به سمت ورزشگاه هم برطرف شود.

وی اظهارداشت: در زمینه تامین پارکینگ ویژه ورزشگاه سردار آزادگان قرار است در مجموع حدود ۱۳ هکتار زمین به اداره کل ورزش و جوانان تحویل داده شود که در این زمینه مکاتبات لازم برای تملک زمین‌ها انجام شده اما چون هنوز زمین‌های اطراف تملک نشده نمی‌توان زیرسازی و روکش آسفالت را انجام داد.

وی گفت: زمین های ضلع غربی در حال تهاتر توسط اداره کل راه و شهرسازی است و باید برای ضلع جنوبی که در اختیار تیم میهمان قرار می‌گیرد فکری شود و در ضلع جنوبی مجموعه محل پارک خودرو وجود دارد، اما به علت نبود زیرساخت و پارکبان شاهد توقف و پارک خودروها به صورت نامنظم هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین تصریح کرد: زیرساخت‌های لازم برای نصب سیستم کمک داور ویدئویی از جمله کابل کشی ها انجام شده و فرآیند کارها قابل قبول است.

علایی مقدم گفت: در بازی‌های آینده لیگ برتر امیدواریم از این سیستم برای کمک به قضاوت داوران استفاده شود و سایر تجهیزات لازم را نیز برای ورزشگاه سردار آزادگان به مرور تامین شده و در اختیار قرار می گیرد.

بخوانید:  اگر امروز جنگ متوقف شود فردا نتانیاهو سقوط می‌کند

این مدیر ورزشی یادآورشد: نیازهای فنی ورزشگاه درحال رفع شدن است اما در حال حاضر به پیمانکاران ورزشگاه بدهکاریم که با تامین اعتبار، موج شکن‌های بیرونی اصلاح و تجهیزات جداسازی نصب خواهد شد تا در زمان حضور تماشاگران زیاد در بازی‌های مهم و حساس مانند دیدار با تیم سپاهان مشکلی ایجاد نشود.

علایی مقدم یادآورشد: میزبان اصلی بازی‌ها در قزوین تیم شمس آذر است و اداره کل ورزش و جوانان فقط هماهنگی را انجام می دهد و در جلسات متعدد مسئولان ذی ربط در خصوص ترافیک ورزشگاه تمهیداتی اندیشیده شده که احداث پل هوایی یکی از بسترهای آماده سازی‌ است.

علایی مقدم تصریح کرد: نگهداری چمن ورزشگاه سالانه حدود دو تا سه میلیارد تومان هزینه دارد که این چمن به صورت گرمایش از کف نگهداری می‌شود که هزینه های آن از محل اعتبارات استانی تامین می‌شود.

علایی مقدم بیان کرد: در جلسه ای با حضور استاندار قزوین و وزیر ورزش و جوانان مقرر شد پس از خرید تعدادی دستگاه VAR در کشور، یک دستگاه نیز به ورزشگاه سردار آزادگان اختصاص یابد که بایستی یک سوم هزینه آن را در استان تامین کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عباس علایی مقدم در این باره اظهارداشت: ورزشگاه سردار آزادگان سید علی اکبر ابوترابی با پیگیری مسئولان ارشد استان تا پایان امسال صاحب VAR می شود.

این مدیر ورزشی بیان کرد: به گفته مسئول قرارداد‌های اداره کل راه و شهرسازی در بخشی از پارکینگ که جزو اراضی دولتی است با کسب مجوز از سازمان ملی مسکن به عنوان پروژه در اختیار اداره کل ورزش و جوانان قرار می ‌گیرد و برای اراضی که مالک شخصی دارند هم رایزنی شده و دنبال قیمت کارشناسی برای این زمین ها هستیم.

بخوانید:  ورود معاون اول رئیس دستگاه قضا به شیراز برای بررسی حادثه تروریستی حرم شاه‌چراغ (ع)

انتهای پیام



منبع

وی اضافه کرد: حضور تیم فوتبال شمس آذر در لیگ برتر و نزدیکی قزوین به تهران برای برگزاری برخی بازی‌های احتمالی در سطح ملی از دلایل تسریع در تجهیز ورزشگاه سردار آزادگان به سیستم کمک داور ویدئویی است.