ورود اولین ناوگان حمل‌ونقل عمومی پلاک ارس



به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مجید کیانی در جلسه ستاد جهش تولید با حضور فعالین و سرمایه‌گذاران خوشه سلولزی اظهار کرد: جلسات ستاد جهش تولید در راستای رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی به صورت خوشه به خوشه از روزهای اول سال جدید برگزار شده و ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تولید اسم رمز اقتصادی است، خاطرنشان کرد: سال گذشته با معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری این منطقه، ۱۰۲ هزار میلیارد تومان تقاضای سرمایه‌گذاری وصول شد که از این مقدار ۷۰ هزار میلیارد تومان تقاضا در کمیسیون اقتصادی تایید شد و در تلاشیم این میزان از تقاضا را محقق سازیم.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون تعدادی از واحدهای تولیدی می‌توانند با ظرفیت بیشتر فعالیت کنند، عنوان کرد: کمبود نیروی کار مختص منطقه آزاد ارس نیست بلکه این کمبود در استان و حتی کشور وجود دارد و برخی از واحدهای تولیدی حداقل حقوق قانون کار را سقف حقوق در نظر می‌گیرند در صورتی که می‌توانند این مبنا را به‌ عنوان مرز در نظر گرفته و با افزایش تولید، افزایش بهره‌وری و افزایش صادرات، حقوق و مزایای کارگران را افزایش دهند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس افزود: در راستای توجه به مسکن کارگران، زمینی با ظرفیت ۱۰ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن اختصاص یافته که واحدهای تولیدی می‌توانند با استفاده از اعتبارات بانکی خود و وام‌های نهضت ملی در تامین مسکن کارگران خود اقدام کنند.

وی در پایان مطرح کرد: اعطای اسناد رسمی واحدهای تولیدی منطقه آزاد ارس در فازهای ۱ و ۲ در مراحل پایانی است و پس از واریز هزینه‌های زیرساخت‌ توسط واحدها، این اسناد اعطا خواهد شد.

بخوانید:  اجرای ۱۳۴ پروژه جدید طرح هادی در روستاهای آذربایجان غربی

انتهای پیام



منبع