وکلا بازوی قدرتمند قضات برای تحقق عدالت در دستگاه قضایی هستند

نبود برخی رشته های کارشناسی از چالش هاست

حسن عبدلیان پور در این مراسم اظهارداشت:  مراسم تحلیف کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده امروز با حضور۹۴ نفر از کسانی که وارد جرگه وکالت و فعالیت کارشناسی دادگستری می شوند برگزار می شود و ورود این افراد کمک موثری به دستگاه قضایی برای 
احقاق حق شهروندان است.

وی اظهارداشت: کارشناس باید رازدار و امانت دار باشد و امروز بیش از ۲هزار پرونده های مسن در دستگاه قضا بررسی شده که همه ناشی از کارشناسی است و اگر تخصص کارشناسی نباشد با اطاله دادرسی مواجه می شویم.

انتهای پیام 



منبع

در ادامه 94 تن از وکلا و کارشناسان دادگستری قزوین مراسم تحلیف را به جای آوردند.

رئیس مرکز وکلای دادگستری کشور یادآورشد: متاسفانه در برخی رشته ها کارشناس نداریم و با آسیب شناسی این نقیصه باید با توزیع عادلانه رشته های کارشناسی برطرف شود تا بتوانیم نیاز همه استانها را تامین کنیم.

عبدلیان پور در ادامه اظهارداشت: وکالت امر خطیری است و همه وکلا باید مسئولیت خود را بدانند در رفتار، گفتار و تکریم قاضی و ارباب رجوع و اصحاب دعوی رفتار محترمانه داشته باشید.

وی اضافه کرد: وکلا بازوی دستگاه قضا در رسیدن به عدالت هستند و باید با مطالعه مستمر و اشراف بر کارها به احقاق حق کمک کنند.

وی اضافه کرد: قاضی برای نظریه تکمیلی به نظر کارشناس نیاز دارد و همه باید مراقب باشید اطاله دادرسی را موجب نشوید.

وی گفت: نداشتن کارشناس هم هزینه دادرسی را بالا می رود و هم موجب اطاله دادرسی می شود لذا جایگاه کارشناسی بایستی با حضور افراد متخصص و متعهد تقویت شود.

بخوانید:  دولت سیزدهم برای حل مشکلات مردم عزم راسخ دارد

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ آیین تحلیف و اعطای پروانه پایه یک وکالت و کارشناس رسمی دادگستری مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه یکشنبه شب با حضور حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه، علی شعبانی رئیس کل دادگستری، حجت الاسلام مظفری معاون قضایی دادگستری، محمد نویسنده رئیس مرکز وکلای استان، محمد نسخه چی رئیس کانون وکلای دادگستری، درتالار ایرانیان برگزار شد. 

وی بیان کرد: وکالت و کارشناسی در عرصه قضا بسیار مهم است و در حال حاضر حدود ۶۴ تا ۸۰ رشته کارشناسی داریم و قاضی در یک رای عادلانه به نظر کارشناس نیاز دارد و به آن اعتماد می کند و حتما به حساسیت کارشناسی باید واقف باشند و تحت تاثیر طرفین دعوی قرار نگیرند.
 
عبدلیان پور یادآورشد: کارشناسان دادگستری بایستی به قوانین انتظامی اشراف داشته باشد و موارد کارشناسی را رعایت کنند و اگر کارشناسی از موارد انتظامی مطلع نباشد برای خود و دستگاه قضا مشکل سازمی شود.