ویژگی های بهترین لپ تاپ برای گیم و معرفی چند لپ تاپ گیمینگ

حالا که صحبت از صفحه نمایشگر و بحث تصویر شد، خالی از لطف نیست که در مورد پردازنده گرافیکی لپتاپ VivoBook R465EP هم، صحبت کنیم. این لپتاپ دارای نمایشگر QHD با نرخ نوسازی ۳۰۰ هرتز است که در میان لپتاپهای بالا رده قابل توجه است. اگر قصد دارید بدون هزینه کردن رقمی بالا یک لپ تاپ گیمینگ با کارت گرافیک RTX 3060 در اختیار داشته باشید، کمپانی ام اس آی پیشنهاد فوقالعادهای برای شما دارد! البته منظور از بازی، در اینجا هر عنوانی به جز کال آف دیوتی وارزون است؛ چراکه اگر قصد نصب این بازی را داشته باشید، احتمالا بخش زیادی از حافظه SSD شما اشغال خواهد شد! پیشنهاد میشود به دنبال محصولاتی بروید که سری پردازنده آنها Core I5 یا Core I7 باشد تا به راحتی پردازش های شما انجام شود. در صورتی که سوالی یا پیشنهادی برای بهبود این پست را دارید میتوانید آن را در قسمت ارسال دیدگاه برای ما ارسال نمایید. در نوشتار قیمت روز لپ تاپ گیمینگ 27 فروردین 1401 بهترین لپتاپها با قیمت مناسب را نیز میتوانید شناسایی نموده و برای خرید آن اقدام کنید. همچنین با توجه به بودجه بیشتری که در هنگام اسمبل بهترین کامپیوتر و سیستم گیمینگ تا 15 میلیون در اختیار دارید، میتوانید در صورت نیاز یک درایو نوری نیز به سیستم خود اضافه کرده تا دیسکهای مختلف را مورد استفاده قرار دهید.

چرا لپ تاپ دانشجویی می خواهید؟ چرا که بسیاری از برنامهها به جای اشغال کردن CPU، فضای زیادی از رم را درگیر خواهند کرد. حافظههای SSD سرعت بسیار بهتر و بیشتری دارند و حتما توجه داشته باشید که لپ تاپ مورد نظر حافظه داخلی از نوع SSD داشته باشد یا حداقل از هر دو حافظه استفاده کند؛ چرا که برخی از لپ تاپها مثلا 1 ترابایت حافظه HDD برای ذخیره سازی اطلاعات و 256 گیگابایت حافظه SSD برای سرعت بیشتر دارند. ما در این مقاله به بررسی مشخصات سخت افزاری بهترین لپ تاپ گیمینگ پرداختیم، تا شما یک دید کلی ولی جامع نسبت به سخت افزار لپ تاپ های گیمینگ حرفه ای داشته باشید و تعدادی از بهترین لپتاپهای گیمینگ 2022 را بشناسید. شما هم به خوبی میٔدانید که این نوع رمها نسبت به نسخهّهای قدیمی DDR3 سرعت بالاتری دارند. پهنای باند هم اگه نسبت به کارت گرافیک دیگه بیشتر باشه قطعا سرعت کارت گرافیک بیشتره. لنوو هم یکی از غول های دنیای لپ تاپ است، محصولات این برند از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار است و قطعا یکی از پیشنهاد های ما خرید لپ تاپ از این برند است. برای لپ تاپ گیمینگ حداقل رم 8 گیگابایت است که بتواند از پس اجرای بازیهای متوسط روبه بالا برآید.

صفحه نمایش GF65 اندازهای 15.6 اینچی داشته و از نرخ رفرش 144 هرتز و رزولوشن 1080p بهرهمند است. همچنین صفحه نمایش این لپ تاپ هم رزولوشن 1080p و نرخ رفرش 144 هرتزی دارد. این محصول به خوبی توانسته گپ بین لپ تاپ های ارزان قیمت و باریک را پر کرده و البته عملکرد فنی درخور توجه را هم چاشنی کار کند! اگر مادربورد لپتاپ خراب باشد، عملاً آن دستگاه به کار نمیآید و باید برای تعمیر یا تعویض این قطعه کلی هزینه کنید. با این وجود، آنچه لپ تاپ Pavilion Gaming 15 اچ پی را از دیگران متمایز میکند، امکان شخصی سازی فوقالعاده آن است؛ به طوری که میتوانید با در نظر گرفتن هزینه خود، مناسبترین سیستم گیمینگ را سرهمبندی کرده و سفارش دهید. همچنین، این پردازندهها مجهز به سیستم «ری تریسینگ» هستند که نورپردازی پیشرفته و جلوههای سایه را برای واقعگرایی بیشتر برایتان میسر میکنند.

بخوانید:  قیمت لوله بازکنی با دستگاه تراکم هوا نرخ اتحادیه چاه بازکنی با تراکم هوا

این لپ تاپ از پورت HDMI استفاده میکند و در کنار آن یک پورت شبکه هم قرار گرفته است. لپ تاپ لنوو: لنوو یک برند چینی است که از سال ۱۹۸۴ تاسیس شد. نکته مهم در موردلپتاپ ایسوسM570 این است که تقریبا همه مدلهای آن به پردازندهی گرافیکی GeForce GTX 1050 مجهز شدهاند. این پردازنده گرافیکی میتواند نیاز شما را به طور کامل رفع کرده و پردازش گرافیکی را برای سیستمتان به بهترین شکل ممکن انجام بدهد. شما به راحتی میتوانید نرم افزار های مورد نیاز رشته معماری برای سیستم عامل ویندوز را پیدا کنید. اچ پی، لنوو، ایسوس سه برندی هستند که محصولاتی بسیار مناسبی را تولید کرده اند که برای فعالیت های رشته معماری قابل استفاده هستند. ناگفته نماند هیچ برندی لپ تاپی را مخصوصا برای فعالیت های رشته معماری تولید نکرده است و این سه برند محصولاتی قدرتمند و مناسب برای شما را تولید و عرضه کرده اند که در بخش بعدی به این لپ تاپ ها میپردازیم. محصولات پیشنهاد این بخش همگی برای مهندسین و دانشجویان رشته معماری کاربردی و قابل استفاده است. با این وجود، تمامی محصولات این لیست قادر به اجرای بازیهای جدید و مدرن؛ البته با کیفیت گرافیکی پایینتر (تنظیمات گرافیکی متوسط یا پایین) خواهند بود.

پیش از این که ادامه متن را مطالعه فرمایید، دقت کنید که ملاک انتخاب محصولات این لیست عملکرد فنی محصولات در مقایسه با قیمتشان خواهد بود. گزینههای پیش روی شما برای خرید پردازنده، دو نمونه از سری رایزن 5000 ای ام دی هستند که هر دو در کنار کارت گرافیکهای GTX 1650 انویدیا قرار خواهند گرفت. با استفاده از تنظیمات صحیح، کارت گرافیک این دستگاه قادر است حداکثر کیفیت ممکن را بر روی صفحه نمایش 15 اینچی خود نمایش دهد. بعلاوه، هشت گیگابایت رم و 256 گیگ حافظه SSD هم تواناییهای گیمینگ این دستگاه را به حداکثر مقدار ممکن میرسانند. این لپ تاپ از فرمانهای چند لمسی هم پشتیبانی میکند و با کمک یک برنامه نرمافزاری، میتوانید تعاریف خاصی را برای تاچ پد ارائه دهید.

بخوانید:  طراحی گرافیک چیست؟ + ارائه خدمات طراحی گرافیکی پارماتیک

همچنین ضخامت کم MSI GF63 Thin مانع از تعبیه سیستم خنککننده قدرتمند در آن نشده و شاهد استفاده از فنها و دریچههای مختلفی به منظور تهویه مناسب هوا هستیم. به این ترتیب میتوان انتظار عملکردی درخور توجه را در بازه قیمتی حدود 1000 دلار از این لپ تاپ داشت. ممکن است بتوانید در بازه قیمتی بین 600 یا 700 دلار لپ تاپ هایی با عملکرد فنی قابل قبول پیدا کنید. در نمایشگر لپ تاپ پارامتر هایی چون وضوح تصویر، نرخ نوسازی تصویر (refresh rate) میزان روشنایی، پوشش صفحه نمایش و پنل نمایشگر مورد توجه بهترین لپ تاپ گیمینگ قرار می گیرد. از جمله فعالیت های است که این محصولات از عهده انجام دادن آنها بر می آیند. بعید است که در بازه قیمتی 750 دلاری بتوانید لپ تاپی پیدا کنید که هم قادر به اجرای بازیهای مدرن بوده و هم طراحی ظریف و باریکی مانند MSI GF63 Thin داشته باشد. در عین حال، طراحی ظریف و باریک آن نیز نکته مهم دیگری است که توجهات بسیاری را به آن جلب خواهد کرد. به همین جهت این کمپانی تایوانی کاملا با فضای این دسته محصولات آشناست. رم که با نام حافظه موقت نیز شناخته می شود محلی هست برای ذخیره سازی برنامه های در حال اجرا و وظیفه تبادل اطلاعات بین فضای ذخیرهسازی داخلی و پردازنده را بر عهده دارد.

لپ تاپ های گیمینگ معمولا محصولاتی پریمیوم هستند و قیمت بالایی دارند. معمولا لپ تاپ های گیمینگ به دلیل داشتن کارت گرافیک قوی قیمتی بالاتری از لپ تاپ های معمولی دارند و با بودجه 20 میلیون تومانی باید کمی انتظاراتتان را پایین بیاورید. هر چند هر یک از این سریها مزایا و معایب خود را دارند اما، معمولا آن دسته از لپ تاپها موفق هستند که بتواند در عین ارائه بالاترین امکانات و کیفیت، کمترین هزینه را داشته باشند و سری لپ تاپهای G کمپانی دل نیز از همین دسته لپ تاپها است. یکی از برترین کانفیگهای این لپ تاپ، نمونهای با پردازنده هشت هستهای رایزن 5800H، کارت گرافیک انویدیا GTX 1650، شانزده گیگ رم، 256 گیگابایت اس اس دی، یک ترابایت حافظه HDD و صفحه نمایش 1080p با نرخ رفرش 144 هرتز است که 930 دلار قیمت دارد.

به تازگی در یک سری از لپ تاپ ها از هر دو هارد درایو و حافظه SSD استفاده می شود که به آن حافظه هیبریدی می گویند. به دلیل استفاده از جنس فلز در قاب پشتی زمانی که دستگاه به شارژر متصل می باشد اندکی حس الکتریسیته ساکن در این بخش احساس می شود که قابل اغماض است. به دلیل قیمت بالا این لپ تاپ، پیشنهاد نمیشود از آنها به عوان لپ تاپ های دانش آموزی و برای فعالیت های سبک استفاده شود. بنابراین گیمرهایی که با پایین آوردن برخی تنظیمات در بازیهای سنگین مشکلاتی نداشته باشند و بتوانند ظاهر کمی ارزان قیمتتر لپ تاپ های گیمینگ را تحمل کنند، قادر خواهند بود محصولی قدرتمند و با قابلیتهای بالا را با هزینهای پایینتر خریداری کنند. با این حال همه مجبور نیستند برای در اختیار داشتن یک لپ تاپ گیمینگ متحمل هزینه سنگینی شوند.

بخوانید:  استخدام، فرصت شغلی، کاریابی HSE اچ اس ای جاب | sarzaminestekhdam

بسیار قدرتمند بوده و رم ۱۶ گیگ و حافظه داخلی یک ترابایتی دارد. اگر نیاز چندانی به حافظه داخلی 1 ترابایتی ندارید، میتوانید نسخههای SSD با ظرفیت 500 گیگابایتی را خریداری بکنید. تومانکارت گرافیکی در این لپ تاپها اکثرا آنبرد (متصل به مادربورد) بوده و از نسل قبلی قویتر است (IRIS XE) و 2 گیگابایت حافظه داخلی دارد. کانفیگ جدید این لپ تاپ از یک پردازنده نسل دهمی اینتل Core i5-10300H و کارت گرافیکی RTX 3050 انویدیا با چهار گیگابایت VRAM تشکیل میشود. 17 تا 18 اینچ:اگر تمام روز از لپ تاپ خود استفاده می کنید، یک سیستم 17 یا 18 اینچی همه چیزهایی را که برای کار و بازی لازم دارید فراهم می کند. اگر به سخت افزار قدرتمند نیاز ندارید معمولاً نیازی به هزینه بیشتر از 30 میلیون تومان ندارید و با خرید یک لپ تاپ مهندسی یا خانگی یا یکی از اولترابوک های موجود می توانید شرکت خود را راه اندازی کنید. سری پردازنده مورد استفاده در ان intel و Core i7 10750H است که یک نکته مثبت طلقی می شود. یکی از مدلهای این سری G7 15-7588 نام دارد و همانطور که از اسم آن پیداست، یک مدل 15 اینچی است. به همین جهت ایسر محصول جدیدش را به درگاه کارت حافظه M.2 و حافظههای 2.5 اینچی مجهز کرده تا مشکلی از بابت فضای ذخیرهسازی وجود نداشته باشد.

همچنین هشت گیگ رم و 512 گیگ حافظه SSD هم از دیگر مشخصات این محصول MSI به شمار میروند. ما در پست های بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون و بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون بهترین لپ تاپ های ارزان و مناسب برای فعالیت های دانش آموزی و سبک را برای شما آماده کرده ایم که میتوانید آنها را هم مورد بررسی قرار دهید. ما در این پست لپ تاپ های 50 میلیونی سال را برای شما آماده کرده ایم که میتوانید آنها را هم مورد بررسی قرار دهید. اگر شما هم بودجهای که در نظر گرفتهاید تا مرز 25 میلیون تومان است، بدون شک با بررسی این لپتاپها میتوانید به نتایج خوبی برای انتخاب نهاییتان برسید. بیایید به نقطه گرمایش و چرایی این اتفاق برگردیم. از وب گردی تا گیمینگ، از گیمینگ تا فعالیت های گرافیکی و تقریبا هر آنچه که در ذهنتان وجود دارد را میتوانید با این لپ تاپ ها انجام دهید. در سوی دیگر پردازندههای گرافیکی ایامدی (AMD) قرار دارند. از سوی دیگر، پردازنده این لپ تاپ همچنین قادر است برخی امور اداری و مهندسی را هم به خوبی انجام دهد.