پارکینگ سازی در منطقه 6 تهران با ایجاد پارک 5 هزار خودرویی

گفتنی است؛ برپایه این گزارش با تکمیل پروژه الماس شهر و نوروز حدود ۲۰۰۰ فضای پارک به ظرفیت های این منطقه افزوده خواهد شد که هر سه پروژه بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهند رسید.

انتهای پیام/

وی با اشاره اینکه برای گره گشایی از معضل به سراغ مراکز و نهادهایی رفتیم که خود باعث افزایش میزان تردد خودرو در معابر قلب پایتخت می شدند اظهار کرد: پدید آورنده معضل را به عنوان راهکاری برای حل مشکل در نظر گرفتی ، اکنون یک تفاهم نامه با بیمارستان شریعتی و یک تفاهم نامه با بیمارستان امام خمینی (ره) به امضا رسانده ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رضا محمدی شهردار منطقه 6 تهران گفت: این منطقه به دلیل موقعیت مرکزی آن، تعدد بیمارستان ها، دانشگاه ها، مراکز مهم دولتی، سازمان ها و شرکت ها به عنوان پردیس دانشگاهی و قطب درمانی کشور محسوب می شود، فارغ از بحث این ظرفیت عظیم، تمرکز این مراکز مهم در منطقه موجب مراجعات، تردد بالا و متعاقب آن مشکل کمبود فضای پارک برای شهروندان می گردد.

 





شهردار منطقه 6 تهران ابراز امیدواری کرد عملیاتی شدن این تفاهم نامه ها  تا حد زیادی معضل کمبود فضای پارک در این منطقه را حل کند و از لحاظ بصری نیز شهروندان دیگر با سونامی حضور خودرو در خیابان های این بخش از شهر مواجهه نخواهند بود.

محمدی با تاکید بر اینکه به صورت همزمان در حال ارتقاء زیرساخت های حمل و نقل عمومی در منطقه شش هستیم اذعان کرد: فعال سازی مجدد خط شش پس از ۵ سال توقف در مراحل ساخت از دیگر دستاوردهای ما در حوزه ارتقاء زیرساخت های حمل و نقل عمومی بود که در این دوره با مشارکت شهرداری منطقه شش و شرکت بهره برداری مترو تهران و با فعال سازی مجدد کارگاه ها، توانستیم بخش میانی خط ۶ را تکمیل کنیم و تست گرم نیمه میانی نیز در دی ماه انجام شد.

بخوانید:  زن رونالدو، جنجالی‌ترین زن جام‌جهانی 2022 قطر شد!
انعقاد تفاهم نامه همکاری با بیمارستان های شریعتی و امام خمینی (ره)

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


منبع
آیا این خبر مفید بود؟

شهردار منطقه شش در تشریح جزئیات خاطر نشان کرد: این پارکینگ طبقاتی در دو طبقه مسقف و یک طبقه روباز (پشت بام) به مساحت مفید ۵۴۰۰ متر مربع با ظرفیت پارک بیش از ۱۸۰ دستگاه خودرو است که با بهره برداری از آن مشکل کمبود پارکینگ در محدوده محله وصال که مهم ترین مراکز تجاری و اداری پایتخت قرار دارند، تا حدودی رفع خواهد شد.

محمدی با اشاره به جزئیات ادامه داد:تفاهم‌نامه شهرداری با بیمارستان امام یک تفاهم نامه چند  جانبه است، ارتش زمین لازم را تامین می کند و ما طبقات منفی را پارکینگ برای استفاده عموم و طبقات بالایی را همراه سرا برای همراهان بیماران این بیمارستان خواهیم ساخت.

شناسایی فضاهای شهری بدون استفاده برای تبدیل به پارکینگ شهری

شهردار منطقه 6 ادامه داد: معضل پارکینگ شهری در منطقه سالها است که موجب نارضایتی شهروندان ساکن، اصناف، مراجعه کنندگان به مراکز درمانی و … می شودکه عدم نبود فضاهای شهری برای مکان یابی و ساخت پارکینگ گره حل معضل را کورتر نیز می کرد، لذا حل مشکل نیاز به راهکارهای خلاقانه تری داشت.

ارتقاء زیرساخت های حمل و نقل عمومی در سطح منطقه

وی همچنین به سایر پروژه های در دست اجرا اشاره کرد و گفت: اقدامات لازم برای شناسایی فضاهای شهری بدون استفاده برای تبدیل به پارکینگ نیز به صورت همزمان در حال انجام است، در محدوده میدان ولیعصر (عج) فضایی شناسایی شد که از سال 98 بدون استفاده بود .

بخوانید:  رئیس سازمان زندان‌ها: حدود نیمی از بازداشت‌شدگان اغتشاشات اخیر آزاد شدند.