تپسی: تپسی به دلیل مصرف کیفیت بالا از نوع مواد اولیه و طراحی و تولید دقیق و همچنین هزینههای بالای تبلیغات و توزیع، گران است، همچنین، بنابراین ماکدونالد و سایر شرکتهای فستفود نیز قیمتهای بالایی دارند.
«جمله بندیهای چتبات تپسی در پاسخ به این سوال هم کمی نامنظم است اما خلاصۀ حرف این است که قیمت را به طور خودکار افزایش میدهیم تا احتمال قبول درخواست بیشتر شود اما تپسی جان عزیز دل ما، بهتر است که فعال کردن این گزینه مانند دو سکوی دیگر بر عهدۀ مسافر باشد، شاید کسی بخواهد مدتی صبر کند اما با همان قیمت اولیه سفر خود را انجام دهد، جرا آدم رو تو رودواسی میاندازید»
تپسی: تپسی این قانون را در نظر گرفته تا افرادی که بار اول درخواستشان توسط هیچ یک از رانندگان ما پذیرفته نشده است، توجه بیشتری به درخواستشان داشته باشند و ممکن است، این تغییر در قیمت رانندگان را به این ترغیب کند که درخواست را قبول کنند؛ چرا که پرداخت بیشتر به آنها از طریق بیشترین درآمد رانندگان روزانۀ تپسی، بانک تحت عنوان پاداش بالاتر به آنها ارائه خواهد شد که سبب زیاد شدن درآمد آنان خواهد شد. این سیاست تپسی میتواند به نوعی برای همسان سازی عرضه و تقاضادر بازار، بهبود کیفیت، خدمات ارائه شده توسط رانندگان و کاهش زمان انتظار مشتریان باشد.
برنا: چرا افزایش قیمت در تکرار درخواستی که بار اول قبول نشده است به انتخاب مسافر نیست و افزایش به طور خودکار اعمال میشود.
برنا: چرا تپسی اگر راننده یک سفر را بار اول قبول نکند، برای تکرار درخواست، بیست درصد کرایه را افزایش میدهد؟
البته در این گزارش چالشهای احتمالی ناشی از گسترش «چتباتها» موضوع ما نیست، آزمودن توان هوش مصنوعی به کار گرفته شده در تپسی، انگیزۀ خبرنگار برنا برای نگارش این گزارش بود.
همانطور که پیش تر گفته شد، این گزارش با هدف سنجش توان هوش مصنوعی به کار گرفته شده در چتبات «تپسی» تنظیم شده است، پاسخهای هوش مصنوعی از لحاظ پیکربندی متن، اشکال زیادی ندارد اما هنوز در استفاده از علائم نگارشی و کلمات باید تقویت شود.
تپسی: با توجه به اینکه تپسی کارفرمای رانندگان خود نیست، بلکه آنها به عنوان پیمانکاران در این پلتفرم فعالیت میکنند، مسئولیت بیمهای آنها بر عهدۀ خود رانندگان است و تپسی نمیتواند آنها را مجبور به بیمه کردن خود کند. البته، تپسی قراردادی با شرکت بیمهای برای پوشش بیمه رانندگان خود برای حوادث رانندگی بسته است اما برای بیمه کردن خود رانندگان، مسئولیت بر عهدۀ آنهاست.
تپسی: قیمتها در تپسی براساس نرخی به نام “سیستم داینامیک قیمتگذاری” تنظیم میشود که با استفاده از الگوریتمهای پیچیدهای، قیمت را براساس عرضه و تقاضا تعیین میکند، در ساعت اوج از محلات شلوغ شهر و در شرایطی که عرضه نسبت به تقاضا کم است، قیمتها افزایش مییابد. همچنین، در صورتی که هزینههای سفر برای رانندگان افزایش یابد، قیمتها نیز به صورت خودکار افزایش پیدا میکند.
نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف