پاکسازی بیش از ۳۰ هکتار از تالاب انزلی در حوزه استحفاظی شهرستان خمام + فیلم

انتهای پیام/



منبع گیلان دارای بیش از ۳۱ هزار هکتار پهنه تالابی است که افزون بر ۲۴ هزار هکتار آن ۸۰ درصد در قالب سه تالاب انزلی، امیرکلایه و بوجاق تحت عنوان کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است.

پاکسازی بیش از ۳۰ هکتار از تالاب انزلی در حوزه استحفاظی شهرستان خمام + فیلم

 

عشوری خاطرنشان کرد:گیاه مهاجم سنبل آبی به عنوان گونه زینتی وارد اکوسیستم آبی کشور شده و به دلیل تکثیر و رشد بالای این گیاه، به شدت سطح آب را پوشانده و مانع ورود نور و اکسیژن به داخل آب می‌شود و به دلیل تولید لجن آلی موجب خشک شدن پهنه‌های آبی می‌شود و بعنوان تهدیدی جدی برای تنوع زیستی به شمار می‌رود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: با حضور محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست و همکاری بسیار خوب فرمانداری ، بخشداری ،دهیاریها و علی‌الخصوص جوامع محلی شهرستان خمام ، بیش از ۳۰ هکتار از تالاب بین المللی انزلی در محدوده شهرستان خمام از گیاه مهاجم سنبل آبی پاکسازی شد.

وی افزود: سنبل آبی آسیب زیادی به تالاب و اقتصاد جوامع محلی به خصوص حاشیه نشینان تالاب انزلی وارد می‌کند که در همین راستا با حضور  نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و همکاری بسیار خوب جوامع محلی و دوستداران محیط زیست و تعامل ارزنده دکتر حسن آدمیت فرماندار و نیز بخشدار خمام  ، بیش از ۳۰ هکتار از شرق تالاب بین‌المللی انزلی واقع در محدوده شهرستان خمام از گیاه مهاجم سنبل آبی پاکسازی شد و با جمع آوری این گیاه مهاجم طی یک ماه گذشته،  روگاهای   جیرسرباقرخاله ،لله کا و فرشکی خمام و همچنین بیش از دو کیلومتراز روگا های رمضان بکنده ، جیرسرچوکام و  شیجان برای عبور و مرور قایق ها بازگشایی شد .

بخوانید:  ماه رمضان در کشمیر ھند

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ “حمزه عشوری “از ارتقای همراهی جوامع محلی برای بهبود وضعیت تالاب انزلی خبر داد و اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم زیست محیطی تالاب انزلی، وجود گیاه مهاجم سنبل آبی است که جوامع محلی در جمع آوری آن بسیار کمک می‌کنند.