پایش هوشمند عرصه‌های طبیعی و جنگلی کشور

انتهای پیام/





وی از انجام مطالعات ۳۹ میلیون هکتار از اراضی تحت قلمرو فرسایش آبی کشور خبر داد و بیان کرد: سالانه یک میلیون هکتار از اراضی تحت قلمرو فرسایش آبی مورد فعالیت آبخیزداری قرار می‌گیرد.

وی با ارائه داده آماری از ظرفیت نهالستان در کشور افزود: ۱۲۶ نهالستان جنگلی و ۴۴ نهالستان بیابانی و تعداد قابل توجهی مراکز تولید بذر برای اراضی مرتعی در کشور وجود دارد.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


منبع
آیا این خبر مفید بود؟

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر برقراری امنیت زیستی در کشور گفت: امنیت زیستی حلقه اتصال امنیت ملی و غذایی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بر استفاده از فن‌آوری‌های نوین و روز تاکید کرد و افزود: با بهره‌گیری از سامانه هوشمند و الکترونیکی ضمن پوشش کمبود نیروی انسانی، جلوی بسیاری از تخلفات احتمالی در روند کار گرفته می‌شود.

وی با اشاره به تنوع اقلیمی و آب و هوایی در کشور بیان کرد: با وجود تنوع اقلیمی، مسئله امنیت غذایی در کشور قابل مدیریت است.

به گزارش خبرگزاری برنا، عباسعلی نوبخت رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهار داشت: حفظ فیزیکی و بیولوژیکی منابع طبیعی، عرصه‌های جنگلی و مراتع از مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان است.

وی با اشاره به وجود ۸۰ میلیون اراضی مرتعی در کشور، بیان کرد: مراتع کشور درجه‌بندی شده است و در حفظ و احیای آن باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

نوبخت با بیان اینکه صدور مجوزات و استعلامات برای مخاطبین به صورت هوشمند انجام می‌شود، اظهارداشت: افراد بدون مراجعه به سازمان و دستگاه خاصی، مجوزات و استعلامات مربوطه را از طریق سامانه پیگیری و دریافت می‌کنند.

بخوانید:  درحاشیه مسابقه هندبال سپاهان- الریان

اجرای فعالیت آبخیزداری در یک میلیون هکتار از اراضی تحت قلمرو فرسایش آبی در سال

نوبخت از قرارگیری ۱۲۵ میلیون هکتار اراضی سرزمینی در قلمرو فرسایش آبی خبر داد و گفت: با تقویت فعالیت‌های آبخیزداری می‌توان ضمن جلوگیری از فرسایش خاک و نابودی عرصه‌ها، در حفظ منابع آبی کوشید.

نوبخت از تولید و کاشت ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور خبر داد و گفت: این تعداد نهال در قالب طرح کاشت ۱ میلیارد نهال در طول چهار سال در کشور تولید و کاشته شد.

معاون وزیر در سازمان منابع طبیعی از پیش‌بینی فعالیت آبخیزداری در ۱۰ میلیون هکتار اراضی تحت قلمرو فرسایش آبی در سال خبر داد و افزود: با این زمان‌سنجی و برنامه‌ریزی صورت گرفته می‌توانیم در بازه زمانی ۱۰ ساله این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

نوبخت به پدیده بیابان‌زایی در بخش مرتعی اشاره کرد و افزود: برنامه‌های خوبی در راستای جلوگیری از تبدیل عرصه‌های مرتعی به بیابان در حال انجام است.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان این که مدیریت منابع طبیعی مردمی‌سازی می‌شود، افزود: استفاده از ظرفیت مردم در بخش‌های مختلف نتیجه اثربخش داده است و این مهم در منابع طبیعی هم صدق می‌کند.