پرداخت حدود ۲هزار میلیارد ریال از مطالبات مراکز درمانی

شباهنگ ادامه داد: بیشترین بیماران خاص نشان دار در استان دیابتی ها(وابسته به انسولین) بوده و بیشترین هزینه ها پس از سرطان، مربوط به بیماران دیالیزی است.

شباهنگ تصریح کرد:در این مدت بیمه سلامت به منظور کمک به زوج های نابارور در کهگیلویه و بویراحمد ۵۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.

وی ابراز کرد: مطالبات این موسسات درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت استان تا پایان آذرماه پرداخت شده است.

وی با اشاره به گران بودن هزینه درمان ناباروری تاکید کرد: در راستای جوان سازی جمعیت دولت از زوج های نابارور برای فرزندآوری حمایت می کند.

وی با بیان اینکه صندوق بیماران صعب‌العلاج شامل ۱۰۷ نوع بیماری از جمله سرطان، پیوند اعضا، بیماران اوتیسمی، سکته مغزی و … است گفت: بیش از ۱۰ هزار بیمار در کهگیلویه و بویراحمد دارای نشان بیماری خاص و صعب العلاج هستند و از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند.

سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اکنون ۹ بیمارستان، ۵۵ درمانگاه،۲۰۴ مطب-۱۹۷ داروخانه،۲۶آزمایشگاه و ۹مرکز توانبخشی و در مجموع ۶۴۹ موسسه درمانی طرف قرار داد بیمه سلامت استان هستند.

انتهای پیام 



منبع شباهنگ با اشاره به اینکه بیماران صعب‌العلاج در سال ۱۴۰۱ در قالب صندوق بیمه‌ بیماران خاص تحت حمایت بیمه سلامت قرار گرفته که بخش عمده ای از هزینه های این بیماران طبق قراردادها زیر پوشش بیمه قرار گرفته تاکید کرد تاکنون ۹۰ میلیارد ریال برای درمان این بیماران هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛فروغ شباهنگ در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این میزان اعتبار به موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد فعال در بخش دولتی دانشگاهی پرداخت شده است.

بخوانید:  حال و هوای میدان امام حسین (ع) در شب عید غدیر

وی بیان کرد: از سال گذشته و ابتدای طرح جوانی جمعیت تاکنون هزار و ۴۰۰ زوج نابارور در استان از حمایت های این بیمه برای درمان ناباروری بهره مند شدند.

شباهنگ عنوان کرد: در استان ۲ مرکز شامل مرکز درمان ناباروی بیمارستان بی بی حکیمه گچساران و مرکز نازایی کوثر در بیمارستان شهید جلیل فعالیت دارد و با توجه به سیاست دولت مبنی بر افزایش جمعیت، ۹۰ درصد از هزینه های درمانی مربوط به ناباروری در مراکز دولتی از طرف سازمان بیمه سلامت پرداخت می شود.