پرداخت ۸۳ هزار میلیارد تومان به گندم‌کاران /بسته حمایتی برای حوزه دام داده می شود

ساداتی نژاد افزود: در بحث مطالبات با توجه به مصوبه‌های ستاد اقتصادی دولت مطالبات دامداران و مرغداران پرداخت خواهد شد.در مورد خرید میوه شب عید نیز نگاه ما برون سپاری است تا کار توسط اتحادیه‌ها و تشکل‌ها انجام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید جواد ساداتی نژاد در دیدار با بهره‌برداران و تشکل‌های بخش کشاورزی قم در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی این استان، بیان داشت: دغدغه‌های کشاورزان و دامداران سخنان به حقی است و باید با هم مشکلات را حل کنیم. من هم فرزند یک کشاورز هستم و مشکلات کشاورزان را درک می‌کنم و به دنبال رفع آن هستیم.


آیا این خبر مفید بود؟

وی گفت: در مورد خریدهای تضمینی تامین مالی لازم انجام شده‌است و در موارد قابل امکان، تهاتر صورت می‌گیرد.

ساداتی نژاد با اشاره به لزوم یک اصلاح اقتصادی گفت:‌ در این شرایط باید قیمت‌گذاری تعیین شده صورت می‌پذیرفت. شرمنده دامدار و مرغدار در این شرایط هستم اما به دنبال رفع مسائل می باشیم و اعتقاد داریم  تشکل‌ها و اتحادیه‌ها بهترین مجموعه‌ها برای مدیریت کار هستند.

وی  ابراز داشت: در دولت سیزدهم ۲۵ درصد تولید جو بیشتر شد و عمده تولیدات کشاورزی به خصوص در حوزه زراعت افزایش یافت.

وی ادامه داد: رئیس جمهور دستور داد بسته حمایتی برای حوزه دام داشته باشیم، در این بسته حمایتی ۱۰ هزار میلیارد تومان توافق شد برای صندوق‌های حمایتی کشاورزی به خصوص در حوزه دام سبک تخصیص یابد.

وی بیان کرد: به زودی با مصوبه دولت به دستور رئیس جمهور حمایت‌های بیشتری از دامداران به عمل خواهد آمد همچنین خرید گوشت و مرغ را به صورت تضمینی انجام‌ خواهیم داد.

بخوانید:  ۱۳ میلیون نهال در نهالستان‌های دولتی و خصوصی گیلان تولید شد
نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

ساداتی نژاد افزود: بخش دام و طیور به دلیل مردمی سازی یارانه‌ها با مسائلی همراه شد، سخت‌ترین شرایط را حوزه دام دارد و بیشترین وقت ما برای حل این مساله است.

انتهای پیام





وزیر جهاد کشاورزی درادامه با بیان اینکه بخش کشاورزی باید در کشور اقتصادی شود، اظهار داشت: در بانک کشاورزی نباید سدی مانع پرداخت تسهیلات به بهره‌برداران بخش کشاورزی باشد و در قالب دامدار کارت باید تامین مالی دامداران به سهولت انجام شود.

وی با اشاره به این که از ابتدای دولت سیزدهم حوزه نظارت بر بازار به بخش کشاورزی سپرده شد گفت: ما امیدواریم روز به روز مدیریت این بخش با تامین نظر تولید کنندگان و مصرف کنندگان منسجم‌تر صورت پذیرد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت:‌ در بحث آب هم به دنبال مدیریت حجمی هستیم ، اگر میزان آب تخصیص یافته به کشاورزان مشخص باشد بهره‌برداران خودشان می‌دانند چگونه کشت و میزان آب خود را مدیریت کنند چرا که الگوی کشت را نمی‌توان دستوری اجرا کرد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: قیمت کود فقط ۱۵ درصد رشد دارد و برای کاهش قیمت آن بسیار تلاش کردیم، قیمت جهانی این محصول سه برابر رشد کرد و ما تنها ۳۰ درصد قیمت آن را از بهره برداران می گیریم و ۱۲ هزار میلیارد تومان یارانه برای این کار اختصاص یافت.

ساداتی نژاد در خصوص عرضه گوشت منجمد نیز بیان کرد: در دنیا گوشت را به صورت منجمد مصرف می‌کنند، اگر قطعه بندی بهداشتی منجمد شده باشد مورد توجه مصرف کنندگان نیز قرار خواهد گرفت.

بخوانید:  بزرگترین پروژه زیست محیطی صنعت ملی نفت کشور