پزشکیان متکی به تکنوکرات‌ها و کارشناسان است



به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا صبح امروز نشست تیم اقتصادی مسعود پزشکیان در ساختمان تشریفات برگزار شد.

در  این نشست که با حضور چهره‌های شاخص تیم اقتصادی این کاندیدا همچون عباس اخوندی، سعید لیلاز، فرید موسوی و طیب نیا برگزار شد

در ابتدا سعید لیلاز با اشاره به تیم اقتصادی پزشکیان گفت: پزشکیان متکی به تکنو کرات‌ها است و در دولت خود روی این گروه حساب ویژه‌ای باز کرده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه یا متاسفانه این گروه تا به امروز قبول نمی‌کردند که با سیستم کار کنند. تعداد ان‌ها زیاد است و از نظر سیاسی بیشتر به اصلاح طلب‌ها نزدیک هستند، اما به دلیل نگاه سیستم به کارشناسان و متخصصان و اینکه برای سیستم تعهد مهم‌تر از تخصص است از همکاری با سیستم خودداری کردند. پزشکیان می‌خواهد به این گروه احترام بگذارد و آنها را وارد سیستم کند

وی ادامه داد: این در حالی است که ما اخرین سنگر نظام هستیم و بعد از ما صدای امریکا و ایران اینترنشنال و براندازان هستند، اما در این سال‌ها هم مردم قشر متوسط از ما عبور کردند و هم این گروه تکنوکرات و کارشناسان؛ نکته دردناک این است که جریان راست از این اتفاق خوشحال است این جالب است که راستی‌ها خوشحالن که مردم از ما عبور کردن حالا مهم نیست سمت کی رفتن مهم این است که پیش اصلاح طلب‌ها نباشند.

وی در خصوص ناترازی انرژی گفت: برای حل ان نیاز به جراحی‌های بزرگ و اصلاحات دردناک داریم که فقط باوجود یک دولت نیرومند، مشروع و مورد حمایت اکثریت مردم است صورت می‌گیرد. نمی‌شود هر ۳ سال بنزین را با ۱۵۰۰ نفر کشته گران کنیم

بخوانید:  معرفی و حمایت نخبگان ایثارگر کهگیلویه و بویراحمد نیازمند برنامه ریزی بهتری است

وی ادامه داد: بحث بعدی  نیاز کشور به تعاملات بین المللی است امروز جناح راست تندرو در جهان حاکم می‌شود همانطور که هفته پیش در فرانسه دیدیم؛ ترامپ نیز به احتمال زیاد خواهد امد ترکیب این گروه با یک گروه اصولگرا تندرو و نه میانه رو، وضعیت خوبی برای کشور ما به وجود نمی‌آورد.

لیلاز افزود: دولت‌های اصلاح طلب همواره تمیز‌تر و سالم‌تر از دولت اصولگرا هستند، چون نظارت بیشتری روی ان‌ها هست و برای اینکه به لحاظ سیاسی بهانه ندهند سالم کار می‌کنند

وی افزود: ان‌هایی که انتخابات را تحریم می‌کنند میگویند رئیس جمهور کاره‌ای نیست این دروغ است  تولید ناخالص داخلی ما در دوسال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده، اما حقوق ۲۰ میلیون کارگر ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده خب چه کسی این حقوق را تعیین می‌کند؟ شورای نگهبان؟ بیت رهبری یا مجمع تشخیص مصلحت این دست کابینه دولت است همین کابینه مشخص کرده که مردم ما نسبت به درامد کشور ۵۰ درصد فقیر بشوند پس تاثیر دارند.

لیلاز گفت: به ما اتهاام می‌زنند چرا جلیلی هراسی راه می‌اندازید، اما خودشان جلوتر از ما هستند. این روش ان‌ها است صحبت‌هایی که در مورد بانوان می‌کنند در مورد بورس، اینترنت، خودرو همه آنها ایجاد هراس می‌کنند و مردم را می‌ترساند مردم می‌ترسند که تفکرات ان‌ها در حوزه زنان، خودرو، اینترنت اجرا شود.

وی افزود: ما امروز داریم به حاکمیت کمک می‌کنیم. حاکمیت تمام ناکارامدی، فساد سیستماتیک مدیریت ضعیف رانت خواری را پشت تحریم‌ها پنهان می‌کند وقتی تحریم‌ها لغو شود وضعیت گل و بلبل نخواهد شد.

وی افزود: بعد از خاتمی اولین بار است که حاکمیت یک اصلاح طلب ۶ دانگ را تائید کرده این یعنی حاکمیت هم حضور و لزوم اصلاح طلب‌ها را پذیرفته است فهمیده که امروز بیشتر از هر زمان دیگر نیاز به حمایت و مشروعیت مردم دارد. حالا که حکومت به سوی مردم دست دراز کرده طرفداران تحریم فعالیت  بیشتری می‌کنند. وقتی حاکمیت به این نتیجه رسیده و شرایط را اینقدر بحرانی دیده  مطمئن باشید تحریم انتخابات مساوی است با فلاکت و بدبختی ایران.

بخوانید:  قرار شد بگوییم به به خاطر کرونا امکان حضور نداریم‌

لیلاز در پایان افزود: امیدوارم روز جمعه آن گروه ۶۰ درصدی به فلاکت و بدبختی ایران رای ندهند امیدوارم ان ۶۰ درصد به تندرو‌ها و اصکلگرا‌ها رای ندهند، چون نیامدن ان‌ها در پای صندوق رای به معنی رای دادن به همان‌ها است.

 

انتهای پیام/



منبع