پسران هندبالیست ایران نائب قهرمان آسیا شدند/ ملی‌پوشان سهمیه جهانی را کسب کردند

همچنین مهدی اخوان (مدیر فنی)، مجید پارسایی (سرپرست)، مجید رحیمی‌زاده (سرمربی)، حمید ربانی‌کیا (مربی)، رضا سرسنگی (ماساژور) و محمد سیاوشی (مربی دروزاه‌بانان) به عنوان کادر فنی تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور داشتند.

در سوی دیگر میدان تیم نوجوانان کره‌جنوبی قرار دارد که بدون شکست به فینال مسابقات قهرمانی آسیا رسیده است. کره‌جنوبی در نخستین دیدار خود با نتیجه ۲۹ بر ۲۴ مقابل ایران به پیروزی رسید، در دومین دیدار ۳۹ بر ۲۲ برابر بحرین به برتری رسید، در سومین دیدار ۵۵ بر ۲۳ هند را شکست داد و در چهارمین و آخرین دیدار مرحله گروهی با نتیجه ۳۹ بر ۲۱ مقابل ازبکستان پیروز شد.

تیم هندبال نوجوانان ایران پیش از این با رسیدن به مرحله نیمه نهایی سهمیه مسابقات قهرمانی جهانی ۲۰۲۳ با کسب کرده بود.

 در سومین دیدار خود با نتیجه ۳۵ بر ۲۳ ازبکستان را از پیش رو برداشتند و در چهارمین دیدار مرحله گروهی با ارائه یک نمایش فوق‌العاده مقابل بحرین میزبان که در دو دوره اخیر مسابقات قهرمانی آسیا به قهرمانی رسید بود با نتیجه ۳۰ بر ۲۹ پیروز شدند.

نیمه نخست این دیدار با نتیجه ۱۴ بر ۱۱ به سود کره‌جنوبی به اتمام رسید.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع تیم  هندبال نوجوانان ایران در مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی آسیا با سه پیروزی و یک شکست به عنوان تیم دوم گروه خود راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. نوجوانان در نخستین دیدار خود مقابل کره‌جنوبی با نتیجه ۲۹ بر ۲۴ تن به شکست دادند اما در ادامه و در دومین دیدار مقابل هند با نتیجه ۶۴ بر ۱۴ به پیروزی رسیدند.

بخوانید:  کسب درآمد از دستگاهی پولساز به نام دستگاه لیزر تیتانیوم شرکت کارمانیا طب
اما شاهکار اصلی نوجوانان ایران در دیدار رده‌بندی رقم خورد که مقابل عربستان از شانس‌های اصلی قهرمانی این مسابقات در یک ماراتن ۸۰ دقیقه‌ای با نتیجه ۳۳ بر ۳۲ به پیروزی رسیدند.

نوجوانان ایران که با شایستگی با همراهی کادر فنی مجرب خود به دیدار فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا راه یافته بودند با کسب عنوان نایب قهرمانی به کار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا پایان دادند.

انتهای پیام/

امیرحسین مسعودنیا، مهدی دارینی، صابر حیدری، مهدی مرادی، هادی خواجه‌سلیمی، ایلیا گلی، ابوالفضل راه‌شناس، احمد آرام، علی حیدریان، امیرحسین کرمی، شایان فرشته‌نژاد، حسین حیدریان، امیرمحمد پورقاسمی، علی امیر یوسفی، امیر رشید آبادی، ماهان دولت خواه، مهرشاد دانشی و امیرعباس زارعی ۱۸ بازیکن ایران در مسابقات قهرمانی آسیا را تشکیل می‌دادند.

به گزارش خبرگزاری برنا، تیم هندبال نوجوانان ایران در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا با نتیجه ۲۶ بر ۲۲ مقابل کره جنوبی تن به شکست داد و عنوان نایب قهرمانی قاره کهن را به دست آورد.

 

با کسب این قهرمانی کره جنوبی با سه عنوان قهرمانی، پر افتخارترین تیم هندبال نوجوانان در مسابقات قهرمانی آسیا شد.

کره‌جنوبی سپس ۲۳ بر ۲۱ مقابل ژاپن پیروز شد و به دیدار فینال راه پیدا کرد.

آیا این خبر مفید بود؟