پمپ های ضد اسید (پلیمری) مناسب ترین پمپ برای انتقال انواع اسید

برخی از صنایع نیز وجود دارند که برای ادامه فعالیت خود نیاز اساسی به پمپ دارند. در صنعت آب­کاری، پمپ برای تصفیه اسید موجود در وان‌های آب­کاری و سیرکوله استفاده می‌شود. در صنعت آب و فاضلاب، برای تزریق و انتقال کلر، مواد لخته­کننده یا انتقال فلوکولانت استفاده از پمپ ضروری است.

این پمپ از نوع سانتریفیوژی است و برای پمپاژ مایعات شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پمپ‌ها دارای انواع داخلی و خارجی هستند که شما می‌توانید پمپ ضد اسید بهمن را که تولید داخل است، به‌صورت سفارشی تهیه کنید.

پمپ پلیمری، از ابزارآلات صنعتی است که برای استفاده در کاربری‌های شیمیایی مناسب است. کیفیت ساخت و عملکرد این پمپ‌ها در استفاده طولانی‌مدت آن‌ها تأثیر زیادی دارد. شما می‌توانید برای خرید پمپ ضد اسید بهمن و برندهای خارجی دیگر از طریق مجموعه صنعت پلاس اقدام کنید.

دقت کنید تا در تهیه آن، محافظ‌های فولادی آلیاژی به­کار رفته باشد. همچنین در هنگام خرید پمپ به میزان فشار ناشی از انتقال سیال نیز توجه کنید؛ چراکه یک پمپ کوچک برای سیالاتی با فشار زیاد قابل استفاده نیست و به‌راحتی می‌تواند آسیب ببیند.

در نتیجه پمپ‌های معمولی برای انتقال این مایعات کاربرد ندارند و به‌سرعت کارایی خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل باید از پمپ پلیمری برای آن‌ها استفاده کرد. پمپ ضد اسید یا پمپ پلیمری با عنوان‌های دیگر مثل اسید شور یا شیمیایی نیز شناخته می‌شود. به همین دلیل بررسی دقیق کارکرد این وسیله مهم می‌تواند کاربردی باشد.

پمپ ضد اسید چیست؟

در غیر این صورت، فشار وارد بر آن می‌تواند سیستم پمپ را در کمترین زمان ممکن از بین ببرد. سیستم آب‌بندی باید از متریال‌های بسیار باکیفیت تهیه شود و جنس خوبی داشته باشد تا کارایی پمپ در طولانی‌مدت حفظ شود. جنس بدنه پمپ باید رنگ ضدزنگ داشته باشد، در غیر این صورت به‌راحتی تحت تاثیر خواص خورندگی سیالات از بین می­رود.

بخوانید:  کنسرت«در هوای بی چگونگی»

به همین دلیل نوع پمپ ضد اسید باید بر اساس کاربرد آن انتخاب شود. محلول‌های شیمیایی و اسیدی به‌راحتی می‌توانند سطح فولادی و آهنی را از بین ببرند؛ اما این مواد در پمپ‌های دارای قطعات پلیمری تأثیری نخواهند داشت.

جنس بدنه پمپ ضد اسید

در واقع، امکان طراحی این دستگاه بر اساس نوع سیال، دبی، مودر و هد مورد نیاز وجود دارد. الکتروپمپ‌های پلیمری به ­صورت تک فاز و سه فاز تولید می‌شود و دارای دو نوع ۱۴۰۰ و ۳۰۰۰ دور است. علاوه­ براین فلنج مورد استفاده در این پمپ دارای اندازه‌های ۱ تا ۶ اینچ است و بر اساس سفارش مشتری در یکی از این اندازه‌ها قابل تولید است.

اجزای پمپ پلیمری

در این مجموعه امکان فروش انواع پمپ های صنعتی و تعمیرات آن فراهم شده است. همچنین کاربران می‌توانند محصول مورد نظر خود را به‌صورت سفارشی از این مجموعه تهیه کنند. شما می‌توانید برای بررسی قیمت انواع پمپ پلیمری با مشاوران مجموعه صنعت پلاس در ارتباط باشید و از این طریق اطلاعات لازم را قبل از خرید محصول کسب کنید.

برخی از صنایع غذایی و بهداشتی نیز جهت نقل و انتقال مواد اولیه مورد نیاز دارای خواص خورندگی، پمپ ضد اسید نیاز دارند. از جمله این مواد می‌توان به وایتکس، مواد شوینده، cip  و چربی­زدایی مخازن مواد غذایی اشاره کرد.

این پمپ‌ها، در حالت کلی همانند نمونه‌های عادی دارای اجزایی مثل پروانه، تسمه، شافت، آب‌بند، محافظ و… هستند. اما جنس این اجزا نسبت به قطعات پمپ‌های عادی متفاوت است. به­طور کلی قطعات موجود در پمپ بادی از آلیاژ‌های فلزی و فولادی ساخته شده که در برابر ترکیب‌های خنثی و آب کاربردی است؛ چرا که این سیالات، قابلیت خورندگی ندارند و امکان از بین بردن سطح فولاد در آن‌ها وجود ندارد.

بخوانید:  اسامی کشورهای عربی حامی اسرائیل اعلام شد

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است



در نتیجه خرید این نوع پمپ صنعتی، کار تخصصی محسوب می‌شود و نیاز به تجربه و اطلاعات کافی در این زمینه دارد.

پمپ اسید بهمن

در طراحی بدنه این پمپ از مواد پلیمری استفاده می‌شود. این پلیمر‌ها شامل مواد مختلف مثل  PVC،PP،PVDF، UPVC، سرامیک، شیشه یا انواع پلاستیک هستند که بر اساس نوع سیال انتخاب می‌شوند. به همین دلیل در هنگام خرید پمپ ضد اسید بهمن باید جنس آن را بررسی کنید و نوع ماده شیمیایی متناسب با متریال این دستگاه را در نظر بگیرید.

در هنگام خرید پمپ پلیمری، باید به نکات مهمی توجه کنید. از جمله اینکه سیستم پمپ ضد اسید باید به­طور کامل بررسی شود. جنس و متریال این سیستم باید مطابق با نیاز خریدار باشد و توانایی مقاومت آن در برابر خاصیت خورندگی محصولات شیمیایی زیاد باشد.

در هنگام خرید شما می‌توانید انواع محصولات پمپ ایرانی یا خارجی را تهیه کنید. اما نمونه‌های ایرانی می‌تواند به‌صورت سفارشی و بر اساس نیاز شما تولید شود.  پمپ ضد اسید بهمن از این نظر بسیار کاربردی است و می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

خرید انواع پمپ ضد اسید از صنعت پلاس

اما در ساخت اجزای پمپ اسید شور از مواد پلیمری استفاده می‌شود. نحوه استفاده از این پمپ که می‌تواند اسید شور صنعتی، پلیمری کلروفریک یا اسیدسولفوریک باشد، در انتخاب نوع جنس قطعات به‌کاررفته در محصول تأثیر‌گذار است.

پمپ ضد اسید یا پلیمری، از مهم‌ترین ابزار‌های موجود در دنیای صنعت است که کاربرد گسترده‌ای دارد. اهمیت استفاده از آب برای فعالیت‌های صنعتی بسیار زیاد است. اما علاوه ‌برآن برخی از مایعات و سیال‌های دیگر نیز جهت استفاده در صنایع مورد نیاز هستند. این سیال‌ها مانند آب نیستند و از نظر خواص و ویژگی‌ها با یکدیگر تفاوت دارند. وجود برخی از خاصیت‌ها در این سیالات به‌خصوص خورندگی، می‌تواند بر فلزات تأثیر بگذارد و زمینه‌ساز از بین رفتن آن‌ها در کوتاه‌مدت شود.

بخوانید:  دربی امروز سرخابی‌ها را از دست ندهید!

عملکرد عالی پمپ های پلیمری

 

پمپ ضد اسید بهمن برای پمپاژ سیالات مختلف استفاده می‌شود؛ این سیالات می‌تواند شامل انواع شیمیایی، باز‌ها، اسیدی، حلال‌ها و… باشد. پمپاژ برخی از سیالات پراستفاده مانند آب دریا، انواع اسید، کاستیک سودا، مواد سمی و خورنده مختلف، کلروفریک، مایع آب‌کاری، مواد شوینده و… با این محصول به­سادگی انجام می­شود.


آیا این خبر مفید بود؟

2

نکات مهم در خرید پمپ اسید

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

در صنایع اسیدشویی، برای شستشوی پکیج‌ها، آب‌گرم‌کن، رسوب‌زدایی در خطوط لوله و کندانس‌ها پمپ پلیمری مورد نیاز است. در صنعت، نیز انواع اسید‌ها مثل اسیدسولفوریک غلیظ یا رقیق برای انتقال نیاز به پمپ اسید شور دارد.