پیری زودرس مغز نوجوانان در کرونا

محققان گزارش کردند که شرکت کنندگان به عنوان نماینده‌ای از نوجوانان منطقه خلیج در کالیفرنیا پذیرفتند که در مطالعه‌ای شرکت کنند که به بررسی تاثیر استرس اولیه زندگی بر سلامت روان در طول بلوغ در سراسر جهان می‌پردازد. در نتیجه، شرکت‌کنندگان از نظر علائم افسردگی و اضطراب نیز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

گوتلیب می‌گوید که این یافته‌ها با یافته‌های سایر محققانی که بر تاثیر همه‌گیری بر سلامت روان نوجوانان مطالعه می‌کنند، همخوانی دارد. وی گفت: افت سلامت روان با تغییرات فیزیکی در مغز نوجوانان همراه است که احتمالاً به دلیل استرس ناشی از بیماری است.

 

 

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ تحقیقات حاکی از وجود علائم پیری زودرس در مغز نوجوانانی است که قرنطینه‌ی کرونا را از سر گذرانده‌اند. این مطالعه همچنین نشانگر سلامت روانی ضعیف‌تر بود، اما مشخص نیست که آیا این موضوع با تفاوت‌ها در سن مغز مرتبط است یا خیر.

انتهای پیام/






پیری زودرس مغز نوجوانان در کرونا

 

پس از تطبیق ۶۴ شرکت‌کننده در هر گروه با در نظر گرفتن عواملی از جمله سن و جنسیت، پژوهشگران دریافتند که تغییرات فیزیکی که در دوران نوجوانی در مغز رخ می‌دهد همچون نازک شدن قشر و رشد هیپوکامپ و آمیگدال، در دوران پس از قرنطینه در گروهی که اسکن آن‌ها پس از همه‌گیری ثبت شده بود نسبت به گروه دیگر بیشتر بوده است. این نشان می‌دهد که چنین فرآیند‌هایی سرعت گرفته یا به عبارت دیگر، مغز آن‌ها سریع‌تر پیر شده است.

تحقیقات حاکی از وجود علائم پیری زودرس در مغز نوجوانانی است که قرنطینه‌ی کرونا را از سر گذرانده‌اند.

بخوانید:  عملکرد تیم ملی قابل قبول بود


آیا این خبر مفید بود؟

در افراد مسن‌تر، این تغییرات مغزی اغلب با کاهش عملکرد شناختی مرتبط است. هنوز مشخص نیست که این اختلال بر نوجوانان چه تاثیری خواهد گذاشت. اما این اولین موردی است که نشان می‌دهد مشکلات به وجود آمده در سلامت روان در طول همه‌گیری با تغییراتی که به نظر می‌رسد در نتیجه‌ی استرس در ساختار مغز ایجاد شده، ارتباط دارد.


|





منبع

گوتلیب می‌گوید: ما هنوز این را نمی‌دانیم. ما از همه شرکت کنندگان در سن ۲۰ سالگی اسکن مجدد می‌گیریم تا به درک بهتری از اینکه آیا این تغییرات ادامه دارند یا با گذشت زمان کاهش پیدا می‌کنند، برسیم.