پیشبینی تردد حدودا 2 میلیون زایر از مرز بین المللی شلمچه / انجام 80 درصد امور مربوط به پذیرش زایران در خاک عراق / امنیت زوار اربعین را تامین و تضمین می‌کنیم

استاندار بصره در پایان با  اشاره به این نکته که سعی می کنیم مواکب را مجاب کنیم تا چند روز پس از اربعین نیز خدمات رسانی به زایران را به انجام برسانند، افزود: امیدواریم با اقدام های امنیتی بحث قاچاق مواد مخدر در تردد زایران کاهش چشمگیری داشته باشد و از طرف ایرانی نیز خواهشمندیم پایش بیشتری در موضوع تردد زایران انجام دهد./انتهای پیام

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، “اسعد العیدانی” غروب یکشنبه 30 مرداد ماه با حضور در نشست ستاد اربعین حسینی خوزستان و اروند که با حضور استاندار خوزستان و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در سالن نشست های این سازمان برگزار شد، با بیان اینکه ارتباط ها و اشتراک های بسیاری بین دو استان مرزی ایران و عراق وجود دارد که باعث می‌شود به شکل احسن  پذیرای زایران امام سوم شیعیان باشیم، اظهار کرد: هیات همراه از مدت‌ها پیش درگیر آماده سازی رویداد بزرگ اربعین هستند تا بتوانیم به عنوان کشور میزبان، بهترین پذیرایی از زایران امام حسین(ع) را داشته باشیم.

او با تاکید بر اینکه در شرایط فوق‌العاده و حوادث غیر مترقبه با طرف ایرانی همکاری لازم را به عمل خواهیم آورد، تصریح کرد: چنانچه لازم شد خودروهای امدادی ایرانی می توانند در مسیرهای نزدیک تر بدون مشکل وارد خاک عراق شوند.

نماینده عالی دولت عراق در بصره با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل بخش خصوصی و دولتی برای جا به جایی رایگان زوار حسینی تا عتبات عالیات هماهنگ شده، افزود: همچنین 150 آمبولانس حد فاصل شلمچه – استان بصره تا ناصریه مستقر خواهند شد.

بخوانید:  ترافیک سنگین در چالوس و هراز/ بارش باران در جاده‌های ۴ استان

 العیدانی با اشاره به پیشبینی تردد حدودا دو میلیون زایر از مرز بین المللی شلمچه، اضافه کرد: بحث بهداشت و نظافت در مسیر زایران در استان بصره پیش‌بینی‌شده و اقدام های لازم در این خصوص به انجام رسیده است.

او از واگذاری مسیر شلمچه – بصره به یک شرکت خصوصی خبر داد و گفت: ضمن تلاش بسیار ولی متاسفانه بخشی از آن برای اربعین سال جاری آماده نخواهد شد، اما برخی مشکل های موجود را برای اربعین امسال برطرف خواهیم کرد، همچنین از شرکت نفت درخواست کردیم تا روشنایی مسیر را در تاریکی شب تامین کند.

او گفت: تا کنون ۸۰% امور مربوط به پذیرش زایران در خاک عراق انجام شده و مابقی آن ها نیز طی روزهای آینده انجام خواهد شد.

 نماینده عالی دولت عراق در بصره بیان کرد: در خصوص خط دریایی نیز رایزنی لازم تعامل لازم را انجام خواهیم داد و در صورت امکان این خط را فعال خواهیم کرد.

استاندار بصره با تاکید بر این مهم که نشست‌های عالی امنیتی برای تامین امنیت زایران اربعین برگزار شده و تمام تلاش خود را برای سفر زیارتی بدون دغدغه آنها به کار خواهیم بست، افزود: در مرز هماهنگی کامل را انجام خواهیم داد و به متولیان امر توصیه کردیم بیشترین ظرفیت گذرنامه را پذیرش کنند، اما از طرف ایرانی نیز می‌خواهیم تا نسبت به پذیرش زایران از محدودیت مناسبی استفاده کند تا در عراق مشکلی پیش نیاید.

آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

بخوانید:  ​آغاز مرحله پایانی سی و یکمین دوره لیگ برتر تنیس روی میز از فردا



منبع

 

العیدانی در بحث تهیه مواد غذایی زوار نیز افزود: در خصوص تهیه مواد غذایی مورد نیاز امیدواریم طرف ایرانی هماهنگی لازم را داشته باشد چرا که در نهایت این حجم از مواد غذایی برای زایران ایرانی پخت و توزیع خواهد شد.

 استاندار بصره با بیان اینکه دو مسیر برای تردد زایران در مرز شلمچه عراق دیده شده تا امنیت آنها تامین شود، ادامه داد: پلیس عراق و نیروی حشدالشعبی در طول مسیر بصره، راهنمایی و حفظ نظم و امنیت زوار را بر عهده دارند، همچنین از مواکب نیز خواسته ایم تا در دو طرف جاده مستقر شوند.