پیشتازی خوزستان در درمان سریع بیماران سکته مغزی / افزایش سالانه حدود ۴۰ هزار معلول در کشور

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان افزود: امیدوارم برگزاری همایش‌هایی از این دست، منشاء خیر و برکت درمانی برای مردم شریف استان خوزستان باشد و شعار ما این است که هر آن چیزی که از نظر تشخیصی و درمانی در کشور در حال انجام است، باید در استان خوزستان در دسترس مردم، در هر دو بخش دولتی و خصوصی باشد.

سرمست با اشاره به وقوع روزانه ۳۰۰ سکته مغزی در ایران بیان کرد: مشکل های موجود در سیستم ارجاع سریع بیماران سکته مغزی برای بازتوانی، عدم وجود طرح بازتوانی اجباری برای فارغ التحصیلان رشته مغز و اعصاب و عدم به کارگیری صحیح و مناسب آنها و نامناسب بودن تخت‌های بیمارستانی برای بازتوانی بیماران سکته مغزی از چالش های جدی این حوزه محسوب شده که باید در اسرع وقت مرتفع شوند.

او گفت: درمان از راه دور بیماران سکته مغزی تحت عنوان تله استروک، بستری حیاتی و ارزشمند است که به همت کمیته استروک بیمارستان گلستان اهواز و معاونت درمان دانشگاه محقق شده است.

احیاء بخش‌های بازتوانی و فیزیوتراپی استان در آینده نزدیک

پیشتازی خوزستان در درمان سریع بیماران سکته مغزی / افزایش سالانه حدود ۴۰ هزار معلول در کشور

لازم به ذکر است که این همایش با حضور حبیب حی‌بر(معاون درمان)، دکتر پژمان بختیاری‌نیا(معاون بهداشت)، دکتر شهنام عسکرپور(معاون آموزشی)، دکتر شهرام رفیع(متخصص مغز و اعصاب و دبیر کمیته استروک خوزستان)، دکتر داوود شلیل احمدی(رییس مرکز آموزشی درمانی و پژوهشی گلستان اهواز)، انجمن خیریه چهارده معصوم، اعضاء هیات علمی، دانشجویان و کارکنان بیمارستان در سالن دکتر شریف‌پور مرکز درمانی گلستان در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، محمد حسین سرمست امروز دوشنبه 16 آبان ماه در همایش روز جهانی سکته مغزی، با اشاره به اینکه بازتوانی بیماران سکته مغزی اهمیت بسیار زیادی دارد، اظهار کرد: استان خوزستان از نقاط پیشتاز کشور در درمان سریع بیماران سکته مغزی به محسوب می شود.