پیشرفت شبکۀ ملی اطلاعات در گرو همکاری بخش دولتی و خصوصی

معاون سازمان فناوری اطلاعات در دومین همایش روز ملی فناوری اطلاعات استان قم، گفت: افزایش میزان بهره‌وری و عملکردی در توسعه شبکه ملی اطلاعات منوط به کنار هم قرار گرفتن بخش دولتی و خصوصی است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا به نقل از  مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،  مهدی کریمی نیسیانی معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات امروز در نشست دومین همایش روز ملی فناوری اطلاعات با تأکید بر پیشرفت شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: شبکه ملی اطلاعات در چهار لایه اصلی شامل زیرساخت ارتباطی، زیرساخت اطلاعاتی، خدمات و محتوا تعریف شده است که هر یک از این لایه‌ها شامل چندین موارد می‌شود. ما برای هر کدام از وظایفی که در قالب این لایه‌ها به ما واگذار شده است، برنامه‌های مشخصی داریم.
وی افزود: دو بال اصلی شبکه ملی اطلاعات شامل شبکه پرسرعت، باکیفیت و مستقل از شبکه اینترنت جهانی و خدمات محتوای بومی جذاب، متنوع و باکیفیت مورد نیاز مردم است.
معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات تصریح کرد: در دوره جدید، وزارت ارتباطات شبکه ملی اطلاعات را در یک مدل یکپارچه و ذیل معاونت برنامه ریزی دیده است که بخشی از این مدل یکپارچه ذیل مأموریت‌های سازمان فناوری اطلاعات باید محقق شود.
کریمی نیسیانی با تاکید بر برنامه عملیاتی شبکه ملی اطلاعات در هفت فاز افزود: چگونگی تعرفه‌گذاری یا اقتصادی کردن سرمایه‌گذاری از نظام پهنای باند گرفته تا ارایه خدمات پایه، از جمله اصلی‌ترین موضوعاتی است که باعث ترغیب بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری در بخش خدمات شبکه ملی اطلاعات می‌شود.
وی مهمترین اهداف شبکه ملی اطلاعات را تمرکز زدایی محتوا و خدمات از تهران برای شبکه ملی اطلاعات، توزیع بار ترافیکی در راستای تحقق اهداف پدافند غیرعامل، افزایش ترافیک داخلی در شبکه ملی اطلاعات، افزایش پایداری و تاب آوری زیرساخت‌ها و امکان ارایه خدمات ابری به دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی و نیز ارایه خدمات مورد نیاز کسب و کارها بر شمرد.
وی افزود: در شرایط کنونی، حوزه فناوری اطلاعات نیازمند هم‌افزایی هر چه بیشتر جهت ارایه و به ثبت رساندن تجربه‌های موفق با حداکثر کارایی است و پیروزمندی دولت در توسعه شبکه ملی اطلاعات منوط به ارایه خدمات توسط بخش خصوصی با همراهی و نظارت دولت است.
بر اساس این گزارش در این همایش که به مناسبت روز ملی فناوری اطلاعات با همکاری استانداری قم، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، نظام صنفی رایانه ای استان قم، انجمن کافرمایان فناوری اطلاعات، اتحادیه خدمات رایانه ای و فاواگفت برگزار شد؛ مدیران فناوری بخش خصوصی و دولتی استان حضور داشتند.

بخوانید:  حرکت سرمایه‌گذاران به سوی پناهگاه طلا

پیشرفت شبکۀ ملی اطلاعات در گرو همکاری بخش دولتی و خصوصی





منبع انتهای پیام/