چرایی لزوم شرکت در انتخابات

وی افزود: انقلاب اسلامی دو شعار مهم «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» را سرلوحه و اولویت کار خود قرار دارد و همین دو شعار در آن زمان توانست هژمونی و سیطره دو بلوک شرق و غرب را در هم بشکند و همین امر موجب شد از همان ابتدا انواع هجمه ها علیه انقلاب نوپای ایران شکل گیرد.

دشمنان ما فقط زبان قدرت می فهمند

وی تصریح کرد: جهان در آن دوره، به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود و کشورها یا باید حامی غرب می بودند یا حامی بلوک شرق، اما در این میان جمهوری اسلامی هر دو ابرقدرت را کنار زده و با شعار استقلال پا به عرصه گذاشت که قطعا برای دو ابرقدرت جهان قابل تحمل نبود.

وی افزود: بعدها هجمه های دیگر در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و … اضافه شد، اما مردم دست از انقلاب نکشیدند و همچنان به مسیر پیشرفت خود همراه با انقلابشان ادامه دادند.

وی افزود: انقلاب اسلامی در ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ رفراندوم برگزار کرد و مردم با بیش از ۹۸ درصد آرا به جمهوری اسلامی «آری» گفتند و آن را با رای و تصمیم خودشان انتخاب کردند.

یوسفوند گفت: دشمنان در ادامه که از هشت سال جنگ تحمیلی ناامید شدند، راه تحریم اقتصادی را در پیش گرفته و سال به سال بر تحریم ها اضافه کردند تا شاید این تحریم ها با ایجاد شکاف میان مردم و مسئولین، مردم را نسبت به انقلاب دلسرد کنند.

یوسفوند گفت: اگر امروز دشمنان جرات نزدیک شدن به مرزهای ایران را ندارند از هیچ چیز به جز قدرت و توان دفاعی ایران نمی ترسند و اینها همه به پشتوانه مردم و به برکت انقلاب به دست آمده و همه وظیفه داریم برای حفظ کشور از این دستاوردها حراست کنیم و در انتخابات حضور پرشور داشته باشیم.

بخوانید:  رئیس بیمارستان گاندی: در حال تخلیه بیمارستان هستیم



منبع

به گزارش برنا؛ دکتر نامدار یوسفوند در کرسی آزاداندیشی با موضوع «انتخاب اساسی» که به همت سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه برگزار شد، از انتخابات به عنوان برکت و نعمت انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: انقلاب اسلامی اولین انقلابی در جهان است که بعد از پیروزی قاطع، خود را دوباره به رای مردمی گذاشت و رفراندوم برگزار کرد.

وی افزود: دولت سیزدهم علی رغم این همه بدهی و کاهش ۹ برابری ارزش پول ملی و علی رغم حجم عظیم نقدینگی که میراث دولت قبل است، باز هم توانسته سرپا بایستد و به اذعان بانک جهانی رشد اقتصادی کشور مثبت شده  که این امر نویدبخش اتفاقات خوب است.

این استاد دانشگاه در ادامه با تاکید بر ضرورت شرکت در انتخابات گفت: عده‌ای عنوان می کنند، چرا باید در انتخابات شرکت کنند وقتی کشور این همه مشکلات دارد که هنوز رفع نشده است که در پاسخ این افراد باید گفت که بخشی از این مشکلات ناشی از تحریم ها  و جنگ ناعادلانه اقتصادی دشمن علیه کشورمان است و برای اینکه بتوانیم با این تحریم ها مقابله کرده و قدرت چانه زنی کشور را افزایش دهیم، باید در انتخابات شرکت کنیم.

یوسفوند گفت: وضع موجود امروز ما نتیجه انتخاب دیروز ما است. این وضع ناشی از انتخابی است که کشور را هشت سال چشم انتظار غرب نگه داشت و دلار سه هزار تومانی را ۹ برابر افزایش داد و به ۲۷ هزار تومان رساند. وقتی ارزش ارز کشور در هشت سال، ۹ برابر کاهش می یابد این نتیجه یک انتخاب غلط است که خودمان داشته ایم و نباید کسی را جز خودمان مواخذه کنیم و تنها راه حل هم باز از صندوق رای و انتخاب افراد اصلح می گذرد.

بخوانید:  نمایشگاه حمل و نقل ، خدمات شهری و شهر هوشمند

یوسفوند گفت: وقتی هشت سال کلی بدهی بالا آورده و دولت را با بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی تحویل دولت جدید دادند معلوم است مشکلات اقتصادی سر به فلک می گذارد و همه اینها نتیجه انتخابی است که خودمان داشته ایم.

وی افزود: مجلس در راس امور است و از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار است، بنابراین اگر به فکر حل مشکلات کشور هستیم باید در انتخابات شرکت کرده و با انتخاب فرد اصلح مجلس قوی تشکیل دهیم.

وضع موجود کشور نتیجه انتخاب دیروز است

یوسفوند خاطرنشان کرد: از طرفی اگر می خواهیم وضعیت تغییر کند و مشکلات رفع شود، باید فرد اصلح را انتخاب کرده و به مجلس بفرستیم و بازهم لازمه این کار این است که در انتخابات شرکت کنیم و به فرد اصلح رای بدهیم.

یوسفوند گفت: دشمنان فقط به جنگ تحمیلی اکتفا نکرده و گروهک ها را در نواحی مختلف مرزی تحریک کرده و هربار در نوار مرزی ایران مشکلاتی را ایجاد می کردند. علاوه بر اینها در نقاط مرکزی کشور هم جریان هایی مانند مجاهدین خلق(منافقین) را به اقدام علیه انقلاب نوپای مردم ایران تحریک می کردند و این جریان هم با ترورهای بسیاری افراد بیگناه و مسئولین انقلاب ضربه های بسیاری به کشور وارد کرد.

این فعال سیاسی به جنگ هشت ساله تحمیلی اشاره و تصریح کرد: یکی از مهمترین تحرکات دشمنان و بلوک غرب، تحریم صدام علیه ایران و شروع جنگ هشت ساله علیه کشورمان بود. جنگی که خسارات بی شماری به همراه آورد، اما ذره ای از اراده ملت ایران را کم نکرد.

بخوانید:  قهرمانی کشتی گیران بیلیش تاکستان در لیگ برتر

وی افزود: دشمنان فقط زبان قدرت را می فهمند و اگر قدرت و توان دفاع نداشته باشیم، همانطور که در گوشه گوشه منطقه شاهد هستیم به راحتی با موشک و… حمله کرده و تا نابودی کامل دست از سرما برنمی دارند، بنابراین چاره ای جز قوی شدن نداریم و یکی از راه های قوی شدن از طریق پشتوانه مردمی و مشارکت بالا در انتخابات رقم می خورد.

یوسفوند گفت: طی این ۴۵ سال عمر بابرکت انقلاب، انواع هجمه ها از هجمه نظامی، فرهنگی، اقتصادی و … علیه ایران شکل گرفت تا مردم را نسبت به انقلابشان دلسرد کرده و آنها را دوباره به ورطه وابستگی بکشانند و بتوانند منابع کشورشان را غارت کنند.

یوسفوند گفت: ایران در مسیر پیشرفت قرار دارد و با همت دولت سیزدهم مشکلات در حال رفع و رجوع است، اما قطعا این امر زمانبر خواهد بود. باید بدانیم که اگر قوی نشویم قطعا توسط دشمنان پایمال خواهیم شد