چند درصد از فیلم های سینمایی اکران به موقع دارند؟


آیا این خبر مفید بود؟

این روز ها چندین فیلم خوب و قابل توجه، توسط صاحبان فیلم در بایگانی نگه داشته شده است و به دلیل شرایط مختلف اکران نمی شود که می توانند جریان فروش را در سینما تحت الشعاع قرار داده و جریانی نو ایجاد کنند. اما شرایط نامطلوب اکران به لحاظ سلیقه مخاطب، باعث شده است تا سینمای امروز به رغم وجود چند فیلم جذاب، از اکران متنوع خالی باشد.

در واقع گاهی اوقات قواعد مرتبط با موفقیت اثر در اکران به دلایلی که در ذیل به آن اشاره خواهیم داشت از اولویت خارج شده و نمی تواند فیلم را با اکران مساعدی همراه سازد.

به طور مثال بارها شاهد این بوده ایم که فیلمی موفق در جشنواره با کسب سیمرغ های متفاوت در بخش های مختلف یا کاندید های مختلف، در اکران زمین می خورد.

-ویترین یا بازیگر

index

-اکران در ماه مبارک رمضان

علفزار1-1

انتهای پیام/





-اکران نوبت عید سعید فطر

-اکران در ماه های محرم و صفر

طبیعتا زمان اکران جدا از اتفاقات ملی و مذهبی تقویم، به گزینه هایی چون وضعیت روحی و روانی مخاطبان، شرایط خاص جامعه، وضعیت اقتصادی مردم و… نیز مرتبط می شود که معمولا دفاتر پخش صاحبنام با مدنظر قرار دادن این نکات سعی به خریدن فیلم و اکران آن ها دارند و بر این اساس است که فیلم در استارت اکران موفق می شود و با حفظ رکورد کف فروش، تا مدت ها روی پرده سینما ها باقی می ماند.

-اکران تابستان

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر برنا؛دلایل مختلفی برای دیده شدن و موفقیت آثار سینمایی در گیشه وجود دارد که در گزارش های مختلف به این سرفصل ها دست پیدا کردیم، گزینه های چون؛

بخوانید:  واکنش تند پیروانی به صحبت‌های مهاجری

phoca_thumb_l_1

سالهاست سینما به لطف ژانر کمدی زنده مانده است و فروش بیش از صد میلیاردی دو سه فیلم از نوع کمدی متعلق به سینمای بدنه، باعث شده است که سینما سرپا بماند؛ اما به طرز کاملا حیرت آوری گاهی شاهد این هستیم که همان ترکیبی که در سینما فروش بالای پنجاه میلیارد تومان را تجربه کرده است، در فیلم جدید گیشه را می بازد و می رود؛ گاهی ستارگان محبوب و معروف که در کارنامه سالیانه سینمایی شان صد میلیارد تومان را رد کرده اند، با یک فیلم در ژانری دیگر به یک عدد متوسط در فروش می رسند.

اما گاهی اوقات ویترین مناسب و پر سر و صدا هم نمی تواند گلیم یک فیلم را از آب بیرون بکشد؛ تجربه نشان داده است که گاهی اوقات سینما به ستارگان نیز رحم نمی کند و فیلمی با حضور چندین ستاره سینمایی با دستمزد های چند ده میلیاردی هم، در گیشه می بازد.

در واقع فیلم با ستارگانش هم نمی تواند مخاطب را به سالن ها بکشاند و به دلیل ضعف در متغیر های دیگر، تبلیغات دهان به دهان را از دست داده و با سرخوردگی تمام سینما را ترک می کند.

-تبلیغات

که عاملی هستند تا مخاطب برای دیدن یک فیلم در سالن سینما تهیج شود.

4023238

-اکران نوروزی

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

-ژانر

-موفقیت های جشنواره ای

-سوژه یا فیلمنامه

دانلود-فیلم-سینمایی-دینامیت

-اکران هم زمان با جام جهانی

بدین ترتیب باید گفت گیشه در سینما جدا از موارد فوق، به مواردی چون زمان اکران مناسب نیز نیاز دارد. برای نمونه چند زمان اکران موفق و ناموفق را در ذیل بررسی می کنیم؛

بخوانید:  برف و بوران تردد برون شهری را ۲۲ درصد کاهش داد

index55

فیلم-شادروان-1

اما تحقیقات میدانی به خصوص در ده سال اخیر ثابت کرده است که گاهی اوقات در این موازنه به ظاهر مشخص، پارامتر ها دست خوش نکاتی می شوند که گزینه های فوق را تحت الشعاع قرار می دهد.