چهار هزار واحد مسکونی به بهره برداری خواهد رسید/ ۶۸ واحد تولیدی را برای رفع بیکاری جوانان احیا کردیم

وی افزود: آمار بیکاری استان رو به کاهش است؛ چون ۶۸ واحد تعطیل و نیمه تعطیل استان احیا شده و بخش‌های غیرفعال، فعال شده است که در رفع بیکاری تاثیر دارد و تعداد قابل توجهی از شرکت‌ها نیز فعال هستند و جوانان استان امید خود را از دست ندهند.

رئیس جمهور همچنین در پاسخ به سوالی در زمینه آمار بالای بیکاری چهارمحال و بختیاری و لزوم تقویت صنایع اشتغال آفرین تصریح کرد: در این سفر اعلام شد که چهار هزار واحد مسکونی به بهره برداری خواهد رسید. در مرکز استان ممکن است با اعطای زمین مشکل باشد، ولی شهرستان‌ها مشکل زمین نداریم و افراد متقاضی می‌توانند دریافت کنند. برنامه واگذاری زمین و ساخت مسکن را با قدرت ادامه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه کسری بودجه در کنترل تورم مهم است و ما کسری بودجه را کنترل کردیم، گفت: از سال ۱۴۰۰ و آغاز دولت کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیاردی داشتیم و با تولید و ایجاد درآمد کسری را بدون استقراض از بانک‌مرکزی و چاپ پول جبران کردیم و تلاش می‌کنیم منابع و مصارف همگون باشد.

رئیس جمهور در این نشست مطبوعاتی در پاسخ با سوال دیگری در زمینه تامین آب شرب استان گفت: آب در کشور کم نداریم، ولی باید این آب‌ها مدیریت شود تا عادلانه در همه بخش‌های کشور توزیع شود. صنایع ما می‌تواند با پساب کار کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نشست خبری دومین سفر استانی خود به چهارمحال و بختیاری با تشکر از مردم استان و شهر شهرکرد بدلیل حضور و وفاداری و صفایشان گفت: سفر به برخی شهر‌های استان، چون شهرستان لردگان در برنامه‌های ما بود که بدلایلی در آن تاخیر شد و ان شالله این برنامه را ولو بصورت خاص انجام خواهیم داد.

بخوانید:  واکنش جالب داور حواس پرت!+ فیلم

وی افزود: در ۱۴۰۲ هم تمام تلاشمان این است که سال را بدون کسری بودجه پایان دهیم و کار سوم هم که باید انجام شود، کنترل بانک‌ها برای اضافه برداشت از بانک مرکزی است و اقداماتی برای انضباط مالی چند موسسه و بانک انجام شده است.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره تاثیر اقدامات دولت بر سفره و معیشت مردم گفت: نسبت به معیشت همواره دغدغه داشتیم و تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها و مهار تورم مورد تاکید و توجه دولت است. مواردی که موجب ایجاد تورم می‌شود، دولت تلاش کرده آن‌ها را کنترل کند اولین دلیل رشد نقدینگی است که موفق شدیم کنترل کنیم و الان از ۳۲ درصد به ۲۶.۵ درصد رسیده است.

رئیسی با بیان اینکه همه باید توجه کنند که مدیریت آب اقتضا می‌کند که از محور‌های آن اجرای عدالت باشد و تمام بنای دولت این است که از اجرای عدالت عدول نکند گفت: در سد باباحیدر کار‌های ارزشمندی انجام شد و امیدوارم با مجموعه کار‌ها مردم بتوانند از آب کشاورزی، شرب و صنعت بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/



منبع