“چوب و توپ چوگوی ایران به سازمان ملل متحد هدیه شد


به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ در این نشست علی خلیلی رییس فدراسیون، علیرضا مهدوی سرپرست دبیری، ناهیده جباری سرپرست آکادمی و عضو هیئت رئیسه، توحید خانواری سرپرست دفتر امور مشترک انجمن‌ها و کمیته‌ها، طالب رجب پور رییس انجمن چوگو و دیگر اعضای این انجمن حضور داشتند. 
خلیلی با تاکید بر ماهیت همگانی رشته‌های تحت پوشش فدراسیون اظهار داشت:‌ هر یک از انجمن‌ها و کمیته‌ها باید برنامه‌ای ویژه برای مشارکت خانواده‌ها در ورزش همگانی داشته باشند و در خصوص رشته اصیل و ایرانی چوگو نیاز است که با مشارکت دربرنامه‌ها و رویدادهای مختلف فدراسیون از جمله گذرگاه‌های ورزشی، نمایشگاه‌ها و … بیشتر در میان مردم حضور داشته باشید تا با شناساندن این رشته بین مردم، توسعه روزافزون چوگو را تسریع بخشیم. همچنین باید از ظرفیت آموزش و پرورش  برای استعدادیابی و جذب نوجوانان بهره برد.
رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره مربیگری چوگو پس از سال‌ها وقفه اقدام‌ ارزشمندی در جهت توسعه این رشته در کشور است، اما برگزاری تنها یک دوره مربیگری در یک‌سال اصلا کافی نیست و باید رفته رفته این دوره‌ها در شهرهای مختلف هم برگزار شود. البته درکنار پرورش مربی باید دوره‌های داوری چوگو هم برگزار شود تا هنگام برگزاری رویدادها دچار مشکل کمبود نیروی انسانی متخصص نباشیم.
رجب‌پور رئیس انجمن ورزش چوگو نیز در این دیدار با اشاره به دردستورکار قرار دادن برگزاری دوره‌های آموزشی درسالجاری، اظهار داشت: سال گذشته با وجود سختی‌های فراوان تا حدود زیادی مطالبات و انتظارات فدراسیون را محقق کردیم از همین رو در دومین جلسه تخصصی با رییس فدراسیون، تقویم عملیاتی مکتوب و منظم چوگو در سال ۱۴۰۳ را آماده کرده‌ و تقدیم می‌کنیم تا طبق نقشه راه پیش برویم.‌ 
وی افزود: خوشبختانه پس از یک وقفه زمانی اولین دوره مربیگری رسمی با حضور ۶۰ نفر چوگوکار ازسراسر کشور در شهر قم برگزار شد و علاوه بر این، یک دوره مسابقه ۴جانبه در منطقه غرب تهران با هماهنگی فدراسیون برگزار کردیم. 
رجب‌پور افزود: یک چوب و توپ چوگوی ایرانی را به کمک حامیان چوگو در وزارت امور خارجه به سازمان ملل متحد هدیه داده‌ایم تا به شناسایی این ورزش اصیل ایرانی در دنیا کمک کنیم. همچنین برای کمک به توسعه منطقه‌ای و جهانی این ورزش کهن ایرانی، در حال حاضر مشغول رایزنی و آماده کردن مستندات برای ثبت ملی ورزش ایرانی چوگو هستیم.
دکتر پولاد خسروی نایب رییس ورزش چوگوی ایران نیز در این نشست گفت؛ اقناع رؤسای هیأت‌های همگانی استان‌ها و فهم درست برخی از آنها از کارکرد انجمن چوگو با اهمیت است چون منجر به راه‌اندازی کمیته متناظر این ورزش اصیل و همچنين  تقویت و حمایت آن‌ها از کمیته منصوبه می‌شود.
نایب رئیس ورزش چوگو  افزود؛ علیرغم پیگیری‌های مداوم، پیشنهاد می‌کنم فدراسیون به هیأت‌های همگانی متذکر شود تا از این ورزش کهن حمایت کنند تا کمیته‌های متناظر هم بتوانند با انگیزه در گذرگاه‌های ورزش‌های همگانی شرکت کنند و دیده شوند.
دکتر یوسف فتحی دبیر انجمن نیز با ارائه گزارشی از حضور شش‌ماهه خود در مسوولیت دبیری گفت: هماهنگی برای برگزاری یک رویداد هم زمان‌بر و هم نیازمند پشتیبانی‌های مؤثر مادی و معنوی فدراسیون است، لذا تعامل انجمن با سازمان‌های مردم نهاد، موجب اجرای رویدادهای انجمن در سطح وسیع و با کیفیت می‌شود و تلاش می‌کنیم برنامه‌های عملیاتی سال‌جاری هم باقوت انجام شود.
یعقوب حیدری رییس کمیته روابط عمومی انجمن نیز در این نشست گفت: بنا داریم هرچه سریع‌تر «کمیته روابط عمومی ورزش چوگو»  در استان‌ها و ترجیحآ در شهرستان‌ها را فعال کنیم تا اخبار حوزه ورزش چوگو و عملکردشان  در این خصوص برای پیشبرد این ورزش اصیل ایرانی در اختیار همگان قرار گیرد.
رئیس روابط عمومی ورزش چوگو افزود: تعامل رسانه‌ای انجمن چوگو و فدراسیون ورزش‌های همگانی گام مهمی در توسعه ورزش‌های بومی، محلی کشور است و ما این آمادگی را داریم که این تعامل تقویت شد.
نگین آرین سرپرست امور بین‌الملل انجمن هم گزارشی از فعالیت‌های کمیته مورد تصدی خود ارائه کرد و گفت: با دستیابی به مستندات مورد اتفاق  آکادمی فدراسیون از جمله مفاد ثبت شده در کتاب “چوگو در ایران” با راهنمایی‌های ریاست انجمن یکی دیگر از تألیفات مربوط به ورزش چوگو که از چندفصل تشکیل شده در حال نهایی شدن است که برای طرح در کمیته انتشارات فدراسیون در اختيار رییس انجمن قرار خواهد گرفت.
در پایان این نشست  حکم انتصاب دکتر یوسف فتحی دبیر انجمن  و خانم فاطمه اندیک، مشاور رییس انجمن در امور تولید محتوای رسانه‌ای  انجمن توسط  علی خلیلی  رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی اعطا شد.

بخوانید:  کشف ۱۲۶ تیغه سلاح سرد در اسلامشهر

 

انتهای پیام/



منبع