چگونه بهترین دوره سئو را پیدا کنیم؟

آموزش سئو رایگان شامل کتاب‌ها، مقالات، اینفوگرافی و ویدئوهای آموزشی رایگانی است که در سایت‌های خدمات سئو، یوتیوب و شبکه‌های اجتماعی تخصصی مانند لینکدین در اختیار عموم کاربران قرار گرفته است. این نوع آموزش‌ها معمولاً به‌ صورت سطحی به موضوعات پرداخته‌اند و عمیق نیستند. در واقع بیشتر مناسب ایجاد آشنایی اولیه با سئو و سطح مقدماتی آن هستند.

✅ آموزش سئو به‌صورت تفکیکی

در پایان توصیه می‌کنیم حتماً از دانشجویان قبلی این دوره‌ها درباره کیفیت و میزان رضایت آنها پرس و جو کنید. شاید این روش آسان‌ترین راه برای انتخاب بهترین دوره جامع سئو باشد.

قیمت دوره نیز مهم است. بعضی از دوره‌ها با عنوان‌های عجیب و وسوسه‌برانگیز قیمت‌های نجومی را از دانشجویان دریافت می‌کنند که منصفانه نیست. سعی کنید از پرداخت هزینه نامعقول پرهیز کنید.

✔ پشتیبانی و رفع اشکال


آیا این خبر مفید بود؟

کیفیت آموزش و عمق محتوای این دوره‌ها بالاست، اما یادگیری با این روش هم زمان‌بر است، هم انسجام لازم را ندارد. چون فردی که در ابتدای مسیر یادگیری است، نمی‌داند ابتدا باید با کدام دوره شروع کند!

✅ آموزش جامع سئو پروژه محور

در پاسخ به این سؤال از شما می‌خواهیم که در مورد دوره مورد نظر به این چند نکته توجه کنید:

✔ شهرت و اعتبار مؤسسه آموزشی

برای پاسخ به این سؤال و سؤالات مشابه، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم درباره دوره‌های مختلف سئو و نحوه تشخیص بهترین دوره آموزشی سئو صحبت کنیم.

انواع دوره آموزش سئو را بشناسید

یکی از دوره‌های آموزش سئو که طی چند سال اخیر موفق به تربیت سئوکاران حرفه‌ای زیادی شده و تقریباً همه دانشجویان از کیفیت آموزشی آن رضایت کامل دارند، دوره جامع آموزش سئو دی ‌ام روم است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دوره یا ثبت نام در آن، می‌توانید همین حالا به سایت دی ام روم مراجعه کنید.

بخوانید:  حضور وزیر ورزش و جوانان در گردهمایی مدال‌آوران پارالمپیکی

 


سئو جذابیت‌ترین و محبوب‌ترین بخش از دانش دیجیتال مارکتینگ است که بازار کار بسیار خوبی دارد. پتانسیل درآمدزایی این موقعیت شغلی بالاست و به همین دلیل افرادی زیادی دوست دارند وارد این حرفه شوند. یکی از دغدغه‌های علاقه مندان به یادگیری سئو، پیدا کردن دوره آموزشی مناسب برای یادگیری سئو است. اینترنت پر است از تبلیغات آموزش سئو و طبیعتاً پیدا کردن بهترین دوره سئو در میان آنها کار آسانی نیست.

اولین موضوعی که باید به آن توجه کنید، حُسن شهرت و اعتبار مؤسسه‌ای است که دوره آموزش سئو را برگزار می‌کند. معمولاً مؤسسات معتبر و شناخته‌ شده دوره‌های خود را با کیفیت بالا و سطح آموزشی پیشرفته برگزار می‌کنند.

✔ استادان و مدرسان دوره

4

با توجه به اینکه مؤسسات آموزشی مختلفی دوره جامع آموزش سئو را تدوین کرده‌اند، ممکن است برایتان سؤال شود که چگونه از بین دوره جامع آموزش سئو مؤسسه X، Y یا هر مؤسسه دیگری، بهترین دوره را انتخاب کنیم؟

این نوع آموزش بخش‌های مختلف سئو را به ‌صورت تفکیکی به شما آموزش می‌دهد. همان طور که احتمالاً می‌دانید سئو از بخش‌هایی مانند تکنیکال، لینک سازی، تدوین استراتژی سئو و… تشکیل شده‌ است. در این نوع دوره‌ها هر کدام از این بخش‌ها به ‌صورت مفصل و با نکات و ترفندهای حرفه‌ای آموزش داده‌شده‌است.

دوره‌های آموزشی سئو شاید عناوین یکسانی داشته‌ باشند، ولی از نظر محتوای آموزشی با هم تفاوت دارند. پیش از اینکه وارد فرایند آموزش سئو شوید، ابتدا باید انواع دوره‌ها، سطح آموزشی آنها و کاربردشان را بشناسید. به طور کلی دوره‌های آموزشی سئو به 3 دسته تقسیم می‌شوند:

✅ آموزش سئو رایگان

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

بخوانید:  شاگردان حسینی گربه سیاه مدعیان قهرمانی!



نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

3

دوره سئو پروژه محور تقریباً بهترین نوع دوره‌های آموزش سئو است. چون تمامی مباحث سئو را به‌ صورت حرفه‌ای، عمیق و با پروژه‌های واقعی به شما آموزش می‌دهد. نمونه واقعی این دوره، دوره جامع سئو دی ام روم است. در این دوره تک‌تک گام‌های سئو با یک پروژه واقعی و به ‌صورت عملی به شما آموزش داده ‌می‌شود تا ترس از اجرای کار در شما از بین برود و در حین انجام کار، ایرادات و نقاط ضعف خود را بشناسید.

همان طور که در بخش قبلی توضیح دادیم، شرکت در دوره جامع سئو بهترین انتخاب برای شماست. این دوره مزایای مختلفی دارد از جمله:

  1.  این دوره نیاز به پیش ‌نیاز ندارد و درک آن حتی برای افراد تازه‌ کار و کم تجربه هم آسان است.
  2. در این دوره نحوه تدوین استراتژی سئو و برنامه ریزی برای مسیر سئوی یک سایت به شما آموزش داده ‌می‌شود.
  3. یاد می‌گیرد که چگونه برای صفحات مختلف اصلی، بلاگ، صفحه محصول، صفحه دسته بندی و… تولید محتوا کنید.
  4. می‌آموزید که چگونه از تکنیک‌های مختلف لینک سازی داخلی و خارجی برای تقویت سایت استفاده می‌کنید.
  5. با سئوی تکنیکال و راه‌های برطرف کردن مسائل فنی سایت آشنا می‌شوید.
  6. تکنیک‌های حرفه‌ای و محرمانه سئو را می‌آموزید.
  7. و می‌آموزید که چگونه از ابزارهای رایگان سئو و سایر ابزارها برای پیشبرد اهدف خود استفاده‌ کنید.

به طول دوره آموزشی هم دقت کنید. معمولاً دوره‌های جامع و کامل طولانی مدت هستند و طی چند روز تمام نمی‌شوند. گاهی اوقات ممکن است یک دوره جامع تا 2 الی 3 ماه به طول بینجامد. به نحوه آموزش دوره هم توجه کنید. دوره‌های پروژه محور از کیفیت آموزشی بالاتری برخوردار هستند، چون مستقیماً با پروژه سئو درگیر می‌شوید.

✔ قیمت دوره آموزش سئو

 

مزایای شرکت در دوره جامع سئو چیست؟

بعلاوه اینکه بعضی از این دوره‌ها فقط ویترین تبلیغاتی جذابی دارند، اما محتوای آموزشی آنها عملاً کاربردی ندارد! به نظرتان راه چاره چیست؟ چطور می‌توانیم در میان انبوهی از تبلیغات دوره‌های آموزشی سئو، دوره‌ای که مناسب آماده‌سازی ما برای بازار کار باشد و ارزش هزینه بالایی که برای آن پرداخت می‌کنیم را هم داشته‌ باشد، پیدا کنیم؟

استادان و مدرسانی که بخش‌های مختلف این دوره آموزشی را بر عهده دارند نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. سعی کنید دوره‌هایی را انتخاب کنید که مدرس آنها از سئوکارهای حرفه‌ای و به نام باشند و در زمینه شغلی خودشان به‌ معنای واقعی بهترین باشند.

✔ سرفصل‌های دوره آموزشی

 

7 ویژگی بهترین دوره آموزش سئو

یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک دوره آموزش سئو، داشتن پشتیبانی پس از آموزش و اتمام دوره است. به هر حال پس از اتمام دوره شما یک سئو کار مبتدی هستید و هنوز به‌ اندازه فردی که حداقل یک سال سابقه اجرای پروژه‌های مختلف را دارد، تجربه ندارید. در نتیجه ممکن است گاهی در مسیر اجرای یک پروژه با مشکل مواجه شوید. در این مورد توصیه می‌کنیم حتماً دوره‌هایی را در اولویت انتخاب خود قرار دهید که از پشتیبانی در حین آموزش و پس از آن برخوردار باشند.

✔ رضایت دانشجویان دوره‌های قبلی

حتماً به سرفصل‌های آموزشی دوره دقت کنید که کلیه ابعاد سئو مقدماتی و پیشرفته را پوشش داده باشد. در این مورد پیشنهاد می‌کنیم سرفصل دوره‌های مختلف را با هم مقایسه کنید. تدوین استراتژی سئو، تولید محتوا، لینک سازی داخلی و خارجی، سئو تکنیکال، ابزارهای گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول و تکنیک‌های افزایش فروش در سایت جزو سرفصل‌های اصلی یک دوره جامع سئو هستند.

✔ طول دوره و نحوه آموزش سئو