چین با یک عکس دروغ غرب را رو کرد

سخنگوی وزارت خارجه چین با انتشار یک عکس در توییتر ریاکاری و دروغ کشورهای غربی را بر ملا کرده است.





منبع

به گزارش خبرگزاری برنا، پایگاه «پراوادا» نوشته «ژائو لیجان»، سخنگوی وزارت خارجه چین با انتشار یک عکس در توییتر ریاکاری و دروغ کشورهای غربی را بر ملا کرده است.

چین با یک عکس دروغ غرب را رو کرد

 

کشورهای غربی معمولاً اقدامات خود را برای پیشبرد اهداف خود ضد دولت‌های مخالف با سیاست‌های خودشان به عنوان اراده جامعه بین‌المللی معرفی می‌کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هفته گذشته گفته بود مسکو به همراه چین به دنبال ایجاد یک دنیای دموکرات‌تر و عادلانه‌تر است.

ژائو لیجیان روز گذشته با انتشار یک عکس به مقایسه مفهوم «جامعه بین‌المللی» از نگاه کشورهای غربی و از نگاه سایر کشورهای دنیا پرداخته است. او در توییتر نوشته است: «جامعه بین‌المللی به چه معنا است؟»

حساب کاربری رسمی سفارت روسیه در انگلیس به نقل از پوتین نوشت: «روسیه به ایجاد دنیای دموکرات‌تر و عادلانه‌تری که در آن حقوق افراد تضمین می‌شود و تنوع فرهنگی و تمدنی بشریت حفظ می‌شود، ادامه می‌دهد.»

پوتین چند روز قبل‌ از آن هم گفته بود که نظم جهانی چندقطبی اکنون در سطح جهانی در حال تکامل یافتن است. او پیشتر در دهمین مجمع بین‌المللی حقوقی سن پترزبورگ (SPBILF) اظهار داشت: یک سیستم چند قطبی روابط بین‌الملل به طور فعال در حال تکامل است. این روند غیرقابل برگشت است و در مقابل چشمان ما آشکار شده و ماهیت آن عینی است.

انتهای پیام/