کاربران در فضای مجازی درباره “بحران گاز” چه گفتند؟

شناسۀ کاربری «مرادم» نیز دربارۀ این موضوع نوشت: برخی مسئولین با خدمت خالصانه مثل #حاج_قاسم و اکثر مردم با صرفه‌جویی برای قطع نشدن #گاز به فکر میهن و هم‌میهن هستند. اما یک عده‌ای مثل #زنگنه با سوءمدیریت و کاهش ذخیره سازی گاز به کشور ضربه می‌زنند.

کاربری به نام نصرت نیز نوشت: آن‌ها که ایران را دوست دارند

ویراست های واکنش به قطعی گاز

کاربری به نام «ام‌البنینم» نیز یاد گذشته‌ها و کرسی‌های قدیمی را زنده کرد و نوشت: یکی از خوبیای زندگی تو ایران کرسی های قدیمیشه پیشنهاد میکنم از کرسی استفاده کنین و شعله بخاری ها کمخداییش گرمتر از زیاد کردن شعله بخاریه

منتظر کاربر دیگری بود که واکنش نشان داد و نوشت: با اقدامات ساده میشه درجه #گاز را به راحتی کم کرد حتی یک درجه! طبق گفته مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران : «هر یک درجه کاهش دمای خانه، معادل ظرفیت‌سازی گاز معادل تولید یک فاز پارس جنوبی است» هر 150 میلیون متر مکعب برابر با 6 فاز پارس جنوبی هست (هر فاز 25 میلیون متر مکعب)

ویراست های واکنش به قطعی گاز

کاربر دیگری هم انتقادی از رسانۀ ملی داشت، این کاربر نوشت: زیر نویس تلویزیون؛ کاربران در فضای مجازی با دو پویش فلان و فلان از صرفه جویی در مصرف گاز حمایت کردند!

ویراست های واکنش به قطعی گاز

ویراست های واکنش به قطعی گاز

ویراست های واکنش به قطعی گاز

ویراست های واکنش به قطعی گاز

حسین هم دربارۀ وضعیت گاز این روزهای کشور در ویراستی نوشت: تا کی خود تحقیری؟

امیدوار کاربر دیگری بود که برچسب #گاز را استفاده کرد و اینطور واکنش نشان داد: دولت قبل اصلا با این دولت قابل مقایسه نیست، قطعاً اشکلات و نقایص در این دولت وجود داشته و داره ولی اصلا قابل مقایسه نیست، الان همین قضیه گاز یکی از دلایل مهمش بخاطر انحلال شرکت ذخیره سازی گاز در سال 97 توسط دولت روحانیه به خاطر پایبندی به معاهدۀ آب و هوایی پاریس

بخوانید:  سلام بر قهرمانانی که مدالشان پلاکشان شد

ویراست های واکنش به قطعی گاز

خبرگزاری برنا- گروه اقتصادی؛ برودت شدید هوا، بارش‌های مداوم، گستردگی شبکۀ خدمت رسانی گاز ایران و پوشش 95درصدی آن، قطع صادرات گاز ترکمنستان به دلیل نیاز داخلی، انحلال شرکت ذخیره سازی گاز توسط دولت قبل از جمله دلایلی است که کاربران فضای مجازی برای کاهش فشار گاز کشور همچنین به تبع آن قطع گاز در برخی مناطق ایران بر می‌شمارند.


آیا این خبر مفید بود؟

سوال: کدام فضای مجازی؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

‌آن‌ها که مردم دوست دارند، آن‌ها که اجر معنوی می‌خواهند، امروز وقت جهات صرف جویی است با کاهش مصرف گاز ایران را یاری کنیم.

کاربری با نام «سید ابراهیم» کاریکاتور زیر را منتشر کرد و نوشت؛ خداوکیلی یکم رعایت کنیم…

اولا که این گاز فقط برای الان من و شما نیست، دوماً ایران گسترده ترین شبکۀ گاز رسانی جهان رو داره، الان هم مشکل نبود گاز نیست، چون گاز هست، مشکل فشار گازه که به دلیل گستردگی شبکۀ گازرسانی هست، البته نباید کم‌کاری‌ها در این سال‌(ها) هم نادیده گرفت اما خود تحقیری ته نامردیه

ویراست های واکنش به قطعی گاز

دعوت به مصرف بهینه انفعال و ضعف نیست، بلکه فرهنگ و شعور است.

ویراست های واکنش به قطعی گاز

ویراست های واکنش به قطعی گاز

ویراست های واکنش به قطعی گاز

کاربران در میکروبلاگ ایرانی ویراستی ضمن استفاده از برچسب #گاز از مردم دعوت کردند تا برای کمک به گرم ماندن خانۀ سایر هموطنان به خصوص در نقاط دور دست شبکه به پویش‌های مردمی اصلاح الگوی مصرف بپیوندند، در ادامه برخی از واکنش‌های کاربران فضای مجازی در میکروبلاگ ویراستی به موضوع «مشکلات گاز این روزهای کشور» را مرور می‌کنیم.

بخوانید:  اولین ویدئو از فیلم «شب، داخلی، دیوار»

مرتضی مداحی جاغرق نیز نوشت: سرمای کم‌سابقه، انحلال شرکت ذخیره سازی گاز توسط زنگنه، قطع ناگهانی گاز ترکمنستان و وابستگی 89 درصد برق کشور به گاز از عوامل عمدۀ  افت فشار شبکه بوده؛ با سیاه نمایی و خود تحقیری، بزرگترین شبکۀ گازرسانی جهان را ناکارآمد جلوه ندهیم.

ساسان والی زاده هم با انتشار ویراستی در صفحۀ خود نوشت: ما عدوی (دشمن) هم نیستیم به جای کنایه و طعنه، دعوت به مصرف کمتر گاز و عبور از این سرمای چند روزه کنیم.

ویراست های واکنش به قطعی گاز

انتهای پیام/





یک کاربر با نام کاربری «صابر کوچولو» هم دربارۀ اتفاقات این روزها نوشت: گفتگوی یک اقتصاددان در سال ۱۳۹۸ از افتضاحات #ژنرال_بیژن_زنگنه (از عوامل اصلی بدبختی های موجود اقتصادی کشور)

حساب کاربری بچه محل در ویراستی دربارۀ مشکلات گاز این روزهای کشور نوشت: ایران 85 میلیون نفری، معادل چین یک میلیارد و 400 میلیون نفری گاز مصرف می‌کند