کارخانه بی ام و در حال آزمایش ربات های انسان نما است

تولید کنندگان خودرو مانند هوندا و هیوندای در طول سال‌ها حضور قابل توجهی در توسعه ربات‌های پیاده روی داشته اند، اما تلاش برای ادغام آن‌ها در دنیای واقعی در حال افزایش است. تسلا نسل دوم ربات Optimus خود را در ماه دسامبر معرفی کرد و آمازون ربات Agility Robotics را در انبار‌های خود در ایالات متحده آزمایش می‌کند.
تاسیسات تولید BMW در کارولینای جنوبی تنها کارخانه این شرکت در آمریکا است که در آن روزانه حدود ۱۵۰۰ خودرو سری X و سری XM را مونتاژ می‌کند. در حال حاضر حدود ۱۱۰۰۰ نفر را استخدام می‌کند و بزرگترین صادرکننده خودرو در آمریکا با ارزش ۹.۶ میلیارد دلار است.

انتهای پیام/



منبع

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ شرکت رباتیک فیگور یک “توافق تجاری” با بی ام و برای معرفی ربات‌های انسان نما “هدف عمومی” خود به تاسیسات تولید بی ام و در اسپارتنبرگ، کارولینای جنوبی امضا کرده است، زیرا تلاش می‌کند موارد استفاده در تولید خودرو را شناسایی کند. این ربات‌ها برای خودکار کردن وظایف تولید “سخت، ناامن یا خسته کننده” طراحی شده اند و اگر آن‌ها قابل دوام باشند، آن‌ها در مراحل در تاسیسات BMW مستقر خواهند شد.

برت آدکاک مدیرعامل فیگور گفت: روباتیک یک منظوره برای دهه‌ها بازار تجاری را اشباع کرده است، اما پتانسیل رباتیک عمومی کاملا استفاده نشده است. ربات‌های Figure شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا بهره وری را افزایش دهند، هزینه‌ها را کاهش دهند و یک محیط امن‌تر و سازگار‌تر ایجاد کنند.

هیچ یک از این شرکت‌ها اعلام نکرده اند که چه تعداد از ربات‌های انسان نما فیگور در این مرکز مستقر خواهند شد یا چه وظایفی را انتظار دارند انجام دهند، اگرچه آدکاک به رویترز گفت که این مشارکت با مقدار کمی آغاز خواهد شد که در صورت دستیابی به اهداف عملکردی افزایش خواهد یافت.

بخوانید:  فینال جذابی در پیش است/ می‌توانستیم مراکشِ جام جهانی باشیم