کارهای مربوط به مبادلات تجارتی در گمرکات استان تسهیل شود

به گزارش برنا؛ محمد کرمی در بازدید از گمرکات سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: اقدامات خوبی برای تسهیل تجارت در استان انجام شده که جای تقدیر از مجموعه گمرکات را دارد.
وی افزود: سیستان و بلوچستان ظرفیت بسیار خوبی در حوزه تجارت مرزی دارد که با برنامه‌ریزی صحیح می‌توان با تجارت و مبادلات مرزی، اقتصاد کشور را تقویت کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تجارت با کشورهای همسایه از اهمیت فراوانی برخوردار است که این مهم در این استان به واسطه موقعیت جغرافیایی آن و امکان تجارت با کشورهای حوزه آفریقایی، اهمیت دو چندان دارد.
وی اذعان کرد: با توجه به ظرفیت بسیار خوب سیستان و بلوچستان در حوزه واردات دام، باید با ایجاد صنایع فناوری، محصولات غذایی متفاوتی را تولید و صادر کنیم.
کرمی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان باید به مرکز دام آسیا تبدیل شود بر همین اساس اقدامات بسیار موثری در حوزه تولید دام مولد نیز صورت گرفته است.
وی تاکید کرد: اقدامات مشترکی با کشور افغانستان از جمله ایجاد شرکت‌های سرمایه‌گذاری‌های مشترک جهت استفاده از ظرفیت‌های ۲ کشور انجام شده که می‌تواند نقش موثری در توسعه صادرات و مبادلات اقتصادی داشته باشد.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: فرآیند اعطای مجوز به تولید کنندگان باید با سرعت بیشتری انجام شود چرا که پیشرفت کشور در گرو توسعه صادرات است.
وی ادامه داد: اقتصاد باید بر پایه تولید و مشارکت همه مردم باشد چرا که عامل موفقیت اقتصادی در هر جامعه، مشارکت مردم در حوزه های مختلف است.
کرمی خاطرنشان کرد: اقتصاد دیجیتال از اهمیت فراوانی برخوردار است ما نیز باید این فناوری را در سیستان و بلوچستان توسعه دهیم.
وی افزود: تسهیل در حوزه تجارت اهمیت فراوانی دارد چرا که این امر موجب توسعه صنایع زیربنایی و در نهایت ارز آوری اقتصادی برای سیستان و بلوچستان و کشور می‌شود.

بخوانید:  وداع با طلبه بسیجی شهید «حسن مختارزاده» در قم



منبع

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید تسهیل و تسریع امور مربوط به مبادلات تجاری در گمرکات مرزی استان با شتاب بیشتری صورت گیرد چرا که این امر موجب پویایی و توسعه اقتصادی برای صنایع کشور خواهد شد.