کانون‌های فرهنگی هنری از عوامل مهم جذب جوانان و نوجوانان به مساجد هستند


مرتضی شفیعی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، قرآنی، آموزشی و اجتماعی موجود در کانون های مساجد استان، خاطرنشان کرد: بیش از 600 کتابخانه مخزن‌دار و باز در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان میزبان دانش‌آموزان و دانشجویان مسجدی است که آثاری ماندگار در ارتقای سطح علمی ایشان داشته است.

خرّم با اشاره به گسترش قابل توجه کانون های فرهنگی هنری در مساجد روستایی استان آذربایجان شرقی، گفت: ظرفیت کم‌نظیر موجود در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، توجه بیش از پیش دیگر متولیان فرهنگی، دینی و هنری استان را می‌طلبد.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

کانون‌های فرهنگی هنری از عوامل مهم جذب جوانان و نوجوانان به مساجد هستند

انتهای پیام

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به مساجد، همین کانون های فرهنگی هنری و کتابخانه های فعال است که امیدواریم با توسعه این مراکز در مساجد استان شاهد رونق معنوی این اماکن الهی باشیم.


استاندار آذربایجان شرقی با حضور در ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان (فهما) ضمن دیدار با کارکنان آن، از نزدیک در جریان فعالیت‌ها، برنامه‌ها و اقدامات این ستاد قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، تعداد دانش آموزان قبول شده در آزمون سراسری کنکور در مساجدی که دارای کانون فرهنگی هنری و کتابخانه بوده اند، بیش از دیگر مساجد بوده است؛ ضمن این‌که میانگین سنی نمازگزاران در این مساجد پایین‌تر بوده است.





منبع