کاهش و مهار تورم و جلوگیری از شوک های جدید اقتصادی در دستور کار قرار دارد

وی اظهارداشت: در مسیر توزیع اعتبارات باید مسیری عادلانه انتخاب شود تا فعالان اقتصادی انگیزه بیشتری برای تولید داشته باشند و با تحقق عدالت سرزمینی روزهای سخت اقتصادی و تولید را به ایام شیرینی تبدیل کنیم. 

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

وزیر اموراقتصادی و دارایی تصریح کرد: در سالهای گذشته متاسفانه حجم زیادی از فرصتهای اقتصادی را یا استفاده نکردیم و یا تبدیل به تهدید شد که نرخ ناچیز اقتصاد و رشد منفی سرمایه گذاری دراقتصاد کشور و پر فشارترین دوره تورمی از آن جمله بود. 

وی بیان کرد: با نظارت بانک مرکزی باید کمک کنیم بانکهایی که می توانند به اجرای طرح ها کمک کنند حمایت و مکلف شوند تا به تولید توجه بیشتری داشته باشند.

خاندوزی تصریح کرد: در حوزه بانکهای دولتی باید به گونه ای عمل کنیم تا ضوابط اجرا شده و در سند تحول موضوع توزیع اعتبارات بسیار اهمیت دارد تا عدالت سرزمینی محقق شود. 


آیا این خبر مفید بود؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ نشست وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان با فعالان اقتصادی عصر روز پنجشنبه در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد.

وی بیان کرد: در گام بعدی باید برای سبک کردن کار تولید و کاهش هزینه های تولیدکننده و صادرکننده و مبادلات تجاری تدبیر کنیم تا مسیر تولید با کمترین هزینه و زمان و خارج از بوروکراسی طولانی اداری صورت گیرد. 

در این نشست در قالب شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، داود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی و علی فکری رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران حضور داشتند تعدادی از فعالان اقتصادی مشکلات و مطالبات خود را مطرح کردند. 

بخوانید:  حضور شهردار کلانشهر ارومیه در یکصدوچهاردهمین نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران

انتهای پیام





IMG_20221110_193433_297

وزیر امور اقتصادی و دارایی یادآورشد: در سیاست های مالیاتی از نظام ناکارآمد ممیزی محور به سمت نظام مبتنی بر اطلاعات شفاف مالیاتی و اخذ مالیات هوشمند و غیر حضوری حرکت کرده ایم. 

وی اظهارداشت: تامین مالی نکته بعدی است که برای پشتیبانی از تولیدکننده و صادرکننده در طول یک دهه گذشته متاسفانه دو موتور اصلی را از دست دادیم. 

وی گفت: برای خروج از این وضعیت نقشه کلی ما مهارکردن شوک های تورمی و کاهش قیمت تمام شده در تولید و کمک به رونق و جهش تولید است‌. 

وی گفت: بانکهای صنعتی و صادراتی در استان خوب عمل کرده اند اما بخشی از شبکه بانکی از استانداردها فاصله دارند که نیازمند تغییر روش و سیاست گذاری است.

در این نشست اعلایی استاندار، رجب رحمانی، لطف الله سیاهکلی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند. 

عدالت سرزمینی را محقق می کنیم 

وی بیان کرد: برخی مسائل خارج از اختیار سیاست گذاران بود و برخی ناشی از سیاست های غلط که اولین اقدام در اصلاح این وضعیت این است که ابتدا تدبیر کنیم این تیم کمتر گل بخورد لذا ابتدا باید تورم و ارز را کنترل کنیم تا به تولیدکننده و تولید آسیب نرسد. 

خاندوزی اضافه کرد: در گام سوم می بایست قاعده تامین منابع مالی را متفاوت می دیدیم که اوراق گام و سکوک و مرابحه و سایر روشها دراین راستا پیشنهاد شد.

در این نشست تعدادی از فعالان اقتصادی مشکلات و چالشهای خود را مطرح کردند و خواستار رسیدگی به آن شدند.

بخوانید:  ششمین برد پیاپی مقصودلو در بوندس‌لیگا

خاندوزی اظهارداشت: قزوین پتانسیل بسیار خوبی در حوزه اقتصاد دارد اما در برخی زمینه ها از استانداردها فاصله داریم که باید جبران شود.

خاندوزی افزود: موتور اول کمک های سرمایه گذاری در قالب انواع طرح های عمرانی بود که به دلیل ضعیف شدن بودجه دولت این مسیر برای تامین منابع شرکت ها کم رنگ شد. 

خاندوزی یادآورشد: باید کمک کنیم تا ضمن پیشگیری از وارد شدن شوک های جدید از فشار تورمی عبور کنیم که سیاست ارزی و تثبیت قیمت حامل های انرژی از آن جمله است. 

وزیر اقتصاد تصریح کرد: موتور دوم از محل بورس و بانکها بود و چون اقتصاد ما مبتنی بر تسهیلات بانکی است با سیاست های سخت گیرانه با رشد نقدینگی روبرو نشدیم. 

IMG_20221110_193428_461

سید احسان خاندوزی درنشست بافعالان اقتصادی استان گفت: فعالان اقتصادی باید مطمئن شوند در کنار همه نا اطمینانی ها که در فضای برون زای اقتصادی کشور وجود دارد ، سیاست گذاران هواسشان به مخاطرات هست. 

خاندوزی افزود: در گمرک هم با اتفاقاتی که در بهبود سامانه گمرکی رخ می دهد از رسوب کالاو طولانی شدن مسیر ترخیص کالا جلوگیری می کنیم‌. 

IMG_20221110_193407_071

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهارداشت: ایجاد صندوق پروژه ها و شرکت پروژه ها در این زمینه مهم است و تا چشم انداز نظام اقتصادی کشور مبتنی بر منابع بانکی است حتما باید این مسیر اصلاح شود. 

خاندوزی گفت: برای کاهش هزینه ها از درگاه شفاف مجوزها اقدام کردیم تا فعالیتها بدور از نگاه سلیقه ای افراد دولتی شکل بگیرد.