کتابخانه‌ها جایگاه ویژه‌ای در نقشه مهندسی فرهنگی زنجان دارند

رفیعی ادامه داد: به دلیل محدودیت منابع، اولویت‌ها و فوریت‌هایی در اجرای طرح‌های عمرانی وجود دارد ولی با این وجود کتابخانه مرکزی جزو اولویت‌های فرهنگی استان است.

وی با تأکید بر اینکه در ایجاد مناطق مسکونی باید محل‌هایی با زیرساخت‌های آموزشی و فرهنگی طراحی و ایجاد شود، افزود: جنبه‌های فرهنگی و کمک به تقویت سبک زندگی ایرانی و اسلامی باید در طراحی‌ها دیده شود.



منبع

به گزارش برنا؛ ابوالفضل رفیعی در حاشیه طرح کتابخانه گردی با حضور در کتابخانه گلشهر زنجان در نشست خبری اظهار کرد: کتابخانه‌ها جایگاه ویژه‌ای در نقشه مهندسی فرهنگی دارند و تکمیل کتابخانه مرکزی از اولویت‌های مهم این بخش است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برآورد اولیه 5 هزار میلیارد ریال اعتبار برای احداث کتابخانه مرکزی زنجان نیاز است، عنوان کرد: تامین این منابع در این شرایط با موانع و دشواری‌هایی مواجه است ولی پیگیری‌ها در این خصوص در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه کتابخانه را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های حوزه فرهنگی ریل‌گذاری کرده‌ایم، ابراز کرد: ما در کنار فرهنگ هستیم، چون فرهنگ، یکی از دغدغه‌های اصلی است و می‌تواند بخش‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را تحت شعاع قرار دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان تصریح کرد: امیدواریم با کمک سازمان برنامه و بودجه و پیگیری‌های استانی، پروژه کتابخانه مرکزی زنجان در زمان کوتاهی به سرانجام برسد.

بخوانید:  تورم دو رقمی در اروپا