کتاب «پدرخوانده» اثر ماریو پوزو منتشرشد

انتهای پیام//





خیلی‌ها فیلم پدرخوانده را دیده‌اند اما چرا کتاب اصلی آن را پیشنهاد می‌کنیم؟ حتماً زیاد شنیده‌اید که می‌گویند: مافیای سینما، مافیای کاغذ، مافیای چرم، مافیای خودرو، مافیای کنکور و انواع مافیاها که در هر قشری گویا هست. حتی مافیای دست‌فروشان!!


آیا این خبر مفید بود؟

کتاب پدرخوانده شاهکار تکرارنشدنیِ ماریو پوزو با جمله‌ای از بالزاک شروع می‌شود: «در پس هر ثروتی جنایتی نهفته است.» و در کتاب تمام جنایت‌های نهفته بازگو می‌شوند. این کتاب که به کوشش منیژه اذکایی به فارسی ترجمه شده، از ابتدای انتشارش در سال ۱۹۶۹ همواره محبوب کتاب‌خوانان در سرتاسر دنیا بوده است. در همان سال انتشار این کتاب در رتبه‌ی اول پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار گرفت. در دو سال اول انتشار، فروش آن به بیش از ۹ میلیون نسخه رسید و ۶۷ هفته در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز باقی ماند. کتاب پدرخوانده در ژانر مافیایی و جنایی به علت باورپذیر بودن داستان و نشان دادن بعد انسانی اعضای مافیا از لحاظ اجتماعی بسیار اهمیت دارد. این کتاب برای عامه‌ی مردم مانند دروازه‌ای به دنیای مافیای ایتالیاست. در کتاب زندگی خانواده‌ی مافیایی کورلئونه که سردسته‌ی آن ویتو کورلئونه است، در خلال سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۵ نوشته شده است. تصویری که از این خانواده برای خواننده ترسیم می‌شود، خشونت‌آمیز و بسیار دردناک است. شاید دون کورلئونه از معدود شخصیت‌های سیاهی باشد که هزاران نفر با آن همدردی کرده‌اند.

حال شاید این کتاب ما را بیشتر با مافیا و قوانین و ترفندهای آن‌ها آشنا کند و جالب باشد که بدانیم که در پس هر ثروتی چه جنایاتی‌ست. جنایت نه حتماً آدم‌کشی. جنایت‌ها گاه روحی و رابطه‌ای‌ست.

بخوانید:  قزوه درگذشت حسینجانی را تایید کرد

خیلی‌ها فیلم «پدرخوانده» را دیده‌اند اما چرا کتاب اصلی آن را پیشنهاد می‌کنیم؟ حتماً زیاد شنیده‌اید که می‌گویند: مافیای سینما، مافیای کاغذ، مافیای چرم، مافیای خودرو، مافیای کنکور و انواع مافیاها که در هر قشری گویا هست. حتی مافیای دست‌فروشان!!

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف





منبع

کتاب «پدرخوانده» اثر ماریو پوزو منتشرشد