کدام خودروها در بورس عرضه می‌شوند؟

سخنگوی وزارت صمت گفت: در شرایط فعلی برای خودروهایی که تولید آنها بیش از تقاضا یا مساوی تقاضا است، می‌ تواند در بورس عرضه شوند و اگر قرار است خودروهای شاسی بلند در بورس کالا عرضه شود، در این صورت باید همه خودروسازان شبه دولتی و خصوصی خودروهای خود را در این کلاس در بورس کالا وارد کنند.

قالیباف با بیان اینکه بورس جای مناسبی برای عرضه کالای نهایی نیست، بیان داشت: در بورس باید نهاده‌ها و مواد اولیه عرضه شود، نه کالای مصرفی، بنابراین عرضه خودرو در بورس کالا برای وزارت صمت یک انتخاب اولویت‌دار نیست، اما در شرایط فعلی برای خودروهایی که تولید آنها بیش از تقاضا یا مساوی تقاضا است، می‌توان به عنوان یک روش دارای شفافیت و سلامت کافی استفاده شود.

انتهای پیام/

کدام خودروها در بورس عرضه می‌شوند؟





منبع

به گزارش خبرگزاری برنا، امید قالیباف درباره عرضه خودرو در بورس کالای ایران، گفت: عرضه خودرو در بورس کالا در دستور کار جلسه شورای عالی بورس نبود، بلکه پیشنهاد وزیر صمت بود که در این جلسه ارائه و بررسی شد. 

وی با بیان اینکه کدام خودرو، در چه زمان و به چه شکلی در بورس عرضه شود، باید با هماهنگی وزارت صمت باشد، گفت: به عنوان نمونه اگر قرار است خودروهای شاسی بلند در بورس کالا عرضه شود، در این صورت باید همه خودروسازان شبه دولتی و خصوصی خودروهای خود را در این کلاس در بورس کالا وارد کنند. 

بخوانید:  با شعار مدیریت مصرف آب به استقبال بهار برویم

قالیباف بیان داشت: در مجموع برخلاف آنچه مطرح شده، عرضه خودرو در بورس کالا از ابتدا در دستور کار جلسه شورای عالی بورس نبود و پیشنهاد وزیر صمت بود که در این جلسه ارائه شد و مصوبه‌ای نیز در این زمینه وحود نداشته که وزیر صمت آن را امضا کرده باشد.