کدام شخصیت‌های درام در خاطرات نمی‌مانند؟

شخصیت‌ها باید روی کاغذ تراشیده شوند، شکل بگیرند، در جان قصه موثر واقع شوند در طراحی ابعاد مختلف آن‌ها قوت و قدرت بگیرند تا در نهایت به دست یک بازیگر قوی و کاربلد و البته با هدایت یک کارگردان آشنا به بازی گرفتن از بازیگر جلوی دوربین برود. 

در کارنامه کارگردانی، کارگردانانی مانند علی حاتمی، داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، حسن فتحی، سیروس مقدم و … که در بحث نگارش فیلمنامه و حتی طراحی شخصیت‌ها ورود مفصل داشته‌اند شاهد حضور شخصیت‌هایی جذاب مانند قیصر، رضا خوشنویس، هامون، نقی معمولی و… هستیم که در طراحی آن‌ها توجه و دقت بسیاری صورت گرفته است و تنها جایگاهی محصور به آن درام را ندارند و می‌توانند در هر فضا و موقعیتی پیش برنده یک داستان باشند.

یادداشت: مجتبی احمدی – دبیر گروه فرهنگ و هنر – خبرگزاری برنا

با یک تحقیق میدانی متوجه می‌شویم که عامل اصلی ماندگاری آثار نمایشی در سینما، تلویزیون و هر مدیوم دیگر شخصیت‌های قوی و غنی هستند که به جرات می‌توان گفت امروز جای آن‌ها در میدان خیلی از آثار خالی است. 





منبع

یادداشت هفته؛

کدام شخصیت‌های درام در خاطرات نمی‌مانند؟

تجربه ثابت کرده است که اثری می ‌تواند تا سال‌ها در ذهن مخاطب بماند که از حضور قهرمانان دراماتیک و شخصیت‌های ویژه سود ببرد و ای کاش نویسنده در حین نگارش یک فیلمنامه و طراحی داستان‌های یک سریال تلویزیونی و یا فیلم سینمایی به قواره‌های شخصیت و طراحی کاراکترها با ویژگی‌های خاص نیز توجه ویژه داشته باشد و تا این اندازه شاهد شخصیت‌های کم‌ ظرفیت و معمولی که بسیار دم‌دستی دیده شده‌اند و تنها قصه را پیش می‌برند نباشیم. 


|