کرمان در حوزه دوربین‌ها و علائم ایمنی وضعیت مطلوبی ندارد/رتبه‌های آخر دریافت کمک‌های حوزه راهداری را داریم

وی خاطرنشان کرد: در یک تصادف خودروهای حمل اتباع غیرمجاز 10 نفر فوتی می‌دهد در حالی که استان هیچ تقصیری در این مسئله ندارد.

فداکار افزود: خودروهای قاچاق سوخت همانند بمب ساعتی در جاده‌ها هستند، این مسئله به استان تحمیل شده است و آمار تصادفات و تلفات ما را بالا می‌برند.

استاندار کرمان به مشکلات کرمان در بحث علائم ایمنی اشاره داشت و عنوان کرد: در حوزه دوربین‌ها و علائم ایمنی و امکانات جاده‌ای، استان کرمان وضعیت مطلوبی ندارد. اگر سرانه‌ای در این زمینه لحاظ می‌شود کرمان نیز باید از آن بهره‌مند شود.

استاندار کرمان گفت: در جنوب کرمان 7 هزار کیلومتر راه روستایی است و حدود 40 درصد تلفات استان در این راه‌ها رخ می‌دهد. چون امکاناتی ندارند، ضمن اینکه این راه‌ها برای حجم بار و کامیون‌های بزرگ طراحی نشد‌اند.

وی ابراز داشت: راه‌های روستای استان کرمان به ویژه در جنوب و بخشی از شمال استان که معدنی هستند، راه‌های اصلی شد‌ه‌اند.

وی تاکید کرد: اگر سازمان راهداری و پلیس راه، برنامه ویژه‌ای را برای کاهش آمار تصادفات و حوادث ارائه و اجرا کنند، استان هم در حد توان مشارکت اضافه خواهد داشت تا با سرعت بیشتری پیش رود.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

وی ادامه داد: پل شهرستان انار مدت‌ها متوقف مانده در حالی که آماده افتتاح بوده و عمده مشکل آن علائم است تا راه‌اندازی شود و از ترافیک شهری جلوگیری کند.

فداکار عنوان کرد: استان همه تلاش خود را می‌کند تا خسارت ناشی از سیل به حوزه راهداری را جبران کند و از معادن کمک‌های زیادی گرفته شد.

بخوانید:  آمانوف تکلیف خود را مشخص کرد

وی به حجم بالای حمل بار در فصل کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: جنوب استان در فصل برداشت محصول شاهد حضور ده‌ها هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین است و این مسئله، خطرپذیری را بالا می‌برد.

فداکار تصریح کرد: وجود علائم ایمنی و دوربین‌های ثبت تخلف از وقوع حوادث به دلیل سرعت بالا و واژگونی جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام





استاندار کرمان با اشاره به خودروهای حمل اتباع غیرمجاز و قاچاق سوخت در استان گفت: 10 درصد جمعیت استان کرمان را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند و 9 درصد تلفات جاده‌ای استان از اتباع است.


آیا این خبر مفید بود؟

استاندار کرمان بیان داشت: کرمان در حوزه راه‌ها و راهداری تلاش‌های زیادی داشته و بعضا رتبه‌های اول کشور را داریم، اما در کمک به استان رتبه آخر هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی فداکار در شورای راهبردی تصادفات استان کرمان با حضور رئیس پلیس راه کشور و معاونان سازمان راهداری اظهار داشت: در کنار طولانی‌ بودن راه‌های اصلی و فرعی استان، حمل بارهای معدنی نیز موجب ترافیک، تخریب جاده و بعضا حوادث می‌شود در حالی که خیلی از استان‌ها ممکن است این مسئله را نداشته باشند.