کسب عنوان “درجه یک” توسط 9 بیمارستان دانشگاهی در اعتباربخشی جامع ملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر جواد شاهین‌فر اظهار کرد: اعتباربخشی، ارزیابی سیستماتیک مراکز درمانی از طریق بکارگیری استانداردهای معین و تخصصی بهداشتی درمانی در مراکز درمانی است که با هدف ارتقای کیفیت خدمات و ایمنی بیماران و کارکنان انجام می‌شود.


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از کسب رتبه “درجه یک” اعتبار بخشی ملی بیمارستان‌های دانشگاه خبر داد و اعلام کرد: تمام بیمارستان‌های تابعه دانشگاه دراعتباربخشی جامع ملی بیمارستان‌ها که از سوی وزارت بهداشت انجام شد، موفق به کسب رتبه اول (درجه یک) شدند.

انتهای پیام

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مزایای کسب “درجه یک” اعتبار بخشی توسط بیمارستان های استان را نیز برشمرد و ادامه داد: این مهم، ملاکی برای انتخاب مردم و اعتماد عمومی جامعه به خدمات ایمن و با کیفیت در بیمارستان‌های استان و همچنین معیاری برای سازمان‌های خریدار خدمت از جمله بیمه‌ها در پرداخت درآمدهای بیمارستان‌هاست.

وی تصریح کرد: در جدیدترین ارزیابی که با مدیریت وزارت بهداشت و درمان و توسط ارزیابان کشوری انجام شده است، در ۳ محور کلان (مدیریت و رهبری، مراقبت و درمان، حقوق گیرندگان خدمت) و 19 زیر محور که شامل؛ واحدهای مدیریتی، پشتیبانی، کلینیکی و پاراکلینیکی بیمارستانی از جمله بخش‌های اورژانس، ویژه، بستری‌ها، اتاق‌های عمل، بهداشت محیط، تجهیزات پزشکی، پرستاری، آزمایشگاه، داروخانه و … مورد سنجش قرار گرفتند.


|

 کسب عنوان "درجه یک" توسط 9 بیمارستان دانشگاهی در اعتباربخشی جامع ملی

وی ضمن تقدیر از تیم‌های اجرایی، مدیریتی و پرسنل بیمارستان‌های تابعه دانشگاه، خاطرنشان کرد: این ارمغان، از تسلط تمام دست اندرکاران در این حوزه حکایت دارد، که می‌تواند در رسیدن به دانشگاهی پیشرو فرصتی مغتنم باشد و از سوی دیگر موجب تعالی خدمات ارائه شده به بیماران و مراجعان شود.


آیا این خبر مفید بود؟


نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف





منبع