کسب ۱۲۱۲ مدال رنگارنگ در رقابت‌های بین‌المللی/ ورزش قهرمانی در دولت سیزدهم به شکوفایی رسید

800

*کسب مدال تاریخی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان در رقابت‌های نوجوانان جهان (مدال برنز در حرکت دوضرب غزاله حسینی در مسابقات جهانی جده عربستان)

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

همچنین با افزایش چشمگیر نقش ورزش در توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، پیشرفت در این حوزه به یکی از اولویت‌های هر دولتی تبدیل شده است چرا که دولتها تمایل دارند با سرمایه گذاری روی این بخش و تربیت قهرمانان برجسته زمینه رشد و شکوفایی کشور را در موارد ذکر شده فراهم کنند.

علاوه بر این آمارها نشان می‌دهد در یک سال گذشته نیز با وجود تحریم‌های ظالمانه و تشدید ویروس کرونا توسعه ورزش قهرمانی و درخشش ورزشکاران حتی بهتر از گذشته تکرار شده است چرا که دولت سیزدهم نیز با رویکرد انقلابی بر این باور است که سرمایه‌گذاری در ورزش هرگز هزینه نبوده و بلکه خریدن آینده است. برای پی بردن به این ادعا می‌توان نگاهی به اقدامات انجام شده و موفقیت‌های به ثبت رسیده در فهرست زیر داشت:

*راهیابی تیم ملی نوجوانان هندبال به جمع 16 تیم برتر جهان برای اولین بار

*قهرمانی تیم‌های ملی نوجوانان و بزرگسالان هندبال ساحلی در رقابت‌های آسیایی و صعود به مسابقات جهانی

*سومی کاروان ورزشی ایران در المپیک ناشنوایان با 14 طلا 12 نقره و 14 برنز برای نخستین بار

*حضور در جمع 8 تیم برتر والیبال جهان برای اولین بار با کادر فنی ایرانی

حوزه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای:

*کسب عناوین قهرمانی در سطح بین‌المللی و افتخاراتی که برای نخستین‌بار و یا پس از سالها برای ورزش کشورمان رقم خورده است مانند:

بخوانید:  پایان دور رفت گروه دوم لیگ دسته اول کشتی آزاد باشگاه های کشور در خوی

*قهرمانی تیم ملی نوجوانان دختر هندبال و نایب قهرمانی تیم ملی جوانان دختر هندبال در مسابقات قهرمانی آسیا

*مدال برنز تریاتلون مسابقات قهرمانی آسیا توسط پارسا محجوب برای نخستین بار

*کسب 1212 مدال رنگارنگ در رقابت‌های بین‌المللی، قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان (335 مدال در قهرمانی جهان ـ 402 مدال در قهرمانی آسیا ـ 475 مدال در تورنمنت بین‌المللی) (411 طلا، 369 نقره، 432 برنز) همچنین در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی کاروان کشورمان موفق به کسب 133 مدال درخشان (39 طلا، 44 نقره و 50 برنز) و جایگاه سومی این رقابتها شد.

*کسب عنوان چهارمی هندبال آسیا در قطر و صعود به مسابقات جهانی بعد از 7 سال

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ یکی از ابعاد ورزش که می‌تواند انگیزه‌های مناسبی برای ورزش کردن در افراد جامعه به ویژه جوانان ایجاد کند، ورزش حرفه‌ای و قهرمانی است چرا که با موفقیت ورزشکاران هر کشوری در میادین بین‌المللی نه تنها تصویر مثبتی از کشور در اذهان جهانیان ترسیم می شود بلکه با کسب این برتری‌ها هویت و شخصیت ویژه‌ای را نیز برای آن کشور به ارمغان می‌آورد. از همین رو می‌توان ورزش حرفه‌ای و قهرمانی را یکی از اساس مهم پیشرفت هر کشوری قلمداد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

*کسب دو نشان طلا در مسابقات قهرمانی یخ‌نوردی جهان در سوئیس (طلای محسن بهشتی راد در ماده سرعت و محمدرضا صفدریان در ماده کمبایند)

بدون تردید کشور ایران با وجود تمام چالش ‌هایی که تا به امروز تجربه کرده کشوری قهرمان پرور است. با نگاهی به عملکرد قهرمانان کشورمان در چهار دهه گذشته می‌توان گفت جامعه ورزش در همه این ادوار با کسب موفقیت‌های غرورآفرین در عرصه‌های بین المللی نمره قبولی را به خود اختصاص داده است.

بخوانید:  نگرانی شدید ایران از شروع دور تازه درگیری‌ها میان آذربایجان و ارمنستان/منطقه تحمل جنگ جدیدی را ندارد

*کسب مقام قهرمانی بانوان تکواندو در مسابقات قهرمانی آسیا برای نخستین بار

*کسب نخستین مدال جهانی در مسابقات پاورلیفتینگ در آفریقای جنوبی

مدال‌آوری و کسب عنوان:

*قهرمانی تیم ملی مردان تکواندو ناشنوایان در مسابقات قهرمانی جهان برای اولین بار و قهرمانی تیم ملی مردان و بانوان کاراته ناشنوایان در مسابقات قهرمانی جهان برای اولین بار

انتهای پیام//

*کسب مدال برنز تاریخی لیلا حیدری در ماده 500 متر پیست قهرمانی دوچرخه سواری آسیا

*کسب مدال جهانی بوکس برای اولین بار در تاریخ (برنز دانیال شه بخش در جهانی صربستان)

*سریعترین و قاطعانه ترین صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی 2022 قطر طی تمام ادوار