کشاورزی هوشمند در دشت قزوین عملیاتی می شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در پایان سفر یک روزه به استان قزوین در نشست با  تشکل‌ها، اتحادیه‌‌ها و شرکت‌های دانش بنیان و روسای اتحادیه و انجمن های بخش خصوصی کشاورزی به مطالبات آنها پاسخ داد.

افلاطونی گفت: برای اجرای طرح یکپارجه سازی اراضی بایستی  450 حلقه چاه ساماندهی و فعال شود که این کار 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که از وزیر محترم درخواست همکاری و مساعدت داریم.

رضا افلاطونی در نشست وزیر جهاد کشاورزی با تشکل های بخش کشاورزی اظهارداشت: در سفر ریاست جمهوری به استان بیش از 2300 میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان اختصاص یافت و به همین میزان نیز تسهیلات پیش بینی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

افلاطونی از افزایش رتبه قزوین در اجرای طرح کاداستر خبر داد و گفت: با افزایش 47 درصدی در اجرای این طرح توانستیم از جایگاه 27 به رتبه چهارم کشوری برسیم و تا پایان امسال رفع تداخلات اراضی به سرانجام خواهد رسید و در مدت 4 سال طرح کاداستر تکمیل می شود.

 

افلاطونی گفت: آبیاری هوشمند به طور کامل در روستای خوزنین به مساحت 1100 هکتار و قرقسین به مساحت 577 هکتار عملیاتی شده که به کاهش 30 تا 80 درصدی مصرف آب منجر شده است.

وی اظهارداشت: عملی کردن کشاورزی هوشمند در همه زمینه ها در دشت قزوین از اولویت های دیگر است تا بتوانیم هزینه ها را مدیریت و راندمان کار را بالا ببریم.

وی بیان کرد: در بخش آبخیزداری 130 میلیارد تومان و مبلغ 20 میلیارد تومان برای بیابان زدایی و ایجاد شهرک گیاهان دارویی اختصاص خواهد یافت که در این عرصه ها هزینه می شود.

بخوانید:  حاتمی‌کیا گفته بود کیانیان را نمی‌خواهم چون او بیشتر شبیه فیلسوف‌هاست!

666

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

وی بیان کرد: با خرید 180 هزار تن گندم در استان امسال با افزایش 60 درصدی نسبت به سال قبل روبرو شدیم که جای خوشحالی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تصریح کرد: در راستای برون سپاری خدمات به بخش خصوصی تاکنون 27 مرکز خدمات غیر دولتی فعال شده و خودکفایی در تولید علوفه دام و طیور را نیز در دستور کار داریم.

انتهای پیام

افلاطونی افزود: با اولویت قراردادن 12 محور مهم عملیاتی در حوزه کشاورزی و تعیین مدیران پیشرو در آن در صدد اجرای طرح های مهمی هستیم تا احیای دشت قزوین را محقق کنیم.

66666

وی بیان کرد: به روز رسانی مطالعات خاک شناسی شوره زار دشت قزوین در 10 هزار هکتار از دیگر برنامه های جهاد کشاورزی استان در سال جاری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآورشد: در حوزه آبزی پروری با رفع موانع حقوقی در حال حاضر تعداد 9 سایت پروش ماهی در استان فعال شده است.