کشف فسیلی از تخم دایناسور که مملو از کریستال است

برای شناسایی این فسیل، ابتدا ضخامت آن‌ها را دستگاه کولیس چندین مرتبه اندازه گرفتند و سپس رسوباتی که روی سطح بیرونی پوسته‌های تخم جمع‌آوری شده بود را با سوزن‌های مخصوص برداشته و مورد آزمایش قرار دادند. آن‌ها این رسوب‌ها را به منظو شناسایی در حمام اولتراسونیک در آزمایشگاه زمین‌شناسی دانشگاه آنهویی قرار دادند.

QS-۰۱ همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید مملو از خوشه‌های بلور‌های کلسیت است. نویسندگان مطالعه توضیح می‌دهند که کلسیت یک ماده معدنی کربناته است که معمولا در تخم‌های پرندگان و دایناسور‌ها یافت می‌شود. کریستال‌های کلسیت زمانی تشکیل می‌شوند که کربنات کلسیم از ساختار پوسته تخم جدا می‌شود و به شکل بلور در می‌آید. این بلور‌ها رشد آهسته دارند و همین باعث می‌شود در سطح داخلی تخم رسوب تجمع کند.

دیرینه‌شناسان فسیل تخم دایناسور‌هایی را به اندازه توپ پیدا کردند که مملو از کریستال است. این تخم‌ها در استان «آنهویی» چین پیدا شده اند.


|

کشف فسیلی از تخم دایناسور که مملو از کریستال است

به گفته دیرینه‌شناسان تاکنون بیش از ۶۰ گونه فسیل گیاهی، نزدیک به ۹۰ گونه از مهره‌داران و حدود ۳۰۰ گونه از بی‌مهرگان تنها در استان «لیاوونینگ» در شمال غربی چین شناسایی شده است.



آیا این خبر مفید بود؟