کشف و ضبط 69 قبضه سلاح شکاری از غارتگران طبیعت در قزوین

انتهای پیام



منبع

طاهری در پایان ادامه داد: محیط بانان در سال جاری به همراه ماموران یگان منابع طبیعی و جوامع محلی در مناطق تحت مدیریت و اراضی ملی چندین عملیات اطفاء حریق داشته اند و نسبت به خاموش کردن آتش و پیشگیری از آن در مراتع و جنگل ها اقدام کرده اند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: در راستای ارتقاع سطح آگاهی و دانش زیست محیطی دانش آموزان و آشنایی آنان با وظایف محیطبانان، در طرح یک ساعت با محیط بانان  بیش از چهار هزار و 389ساعت دوره آموزشی برای دانش آموزان مدارس در سطح استان برگزار شده است.

طاهری اظهار کرد: در مناطق تحت مدیریت مامورین یگان حفاظت موفق به شناسایی، جلوگیری از تعلیف و اخراج بیش از 17 دهزار و 780 هزار دام غیر مجاز که بدون پروانه چرا و خارج از فصل وارد مراتع ملی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست شده بوده و در این خصوص اقدام قانونی لازم صورت پذیرفت. و بیش از 108 هزار متر مربع از اراضی  ملی رفع تصرف شده است.

وی تصریح کرد: از متهمان حوزه شکار و صید 11 قبضه سلاح شکاری غیرمجاز( قاچاق)، 58 قبضه سلاح شکاری مجاز و بیش از 729 مورد از انواع ادوات شکار و صید کشف و ضبط شده است.

طاهری گفت: کشف 144 عدد از انواع پستانداران و پرندگان شکار، صید و زنده گیری شده که بعضی از گونه های شکار و صید شده از جانوران حمایت شده بودند و پرونده متهمان و متخلفان در این خصوص پس از تشکیل به مراجع قضایی و دستگاه های ذی صلاح  ارسال و برخورد قانونی و اداری لازم صورت خواهد پذیرفت.

بخوانید:  آغاز مرحله جدید تمرینات تیم ملی بوکس

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان در انجام ماموریت های گشت و کنترل و پیشگیری از تخلفات 44 شکارچی غیر مجاز را قبل از اقدام به هرگونه شکار و صید دستگیر و نسبت به توقیف سلاح و ادوات شکار و صید اقدام کردند.  

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مهدی طاهری در این باره اظهار کرد: محیطبانان در حین ماموریت ها موفق به شناسایی و  دستگیری 359 نفر متهم و تشکیل 331 فقره پرونده تخلفات زیست محیطی که 107  پرونده آن مربوط به تخلفات شکار و صید،تخریب و تعلیف غیر مجاز  و  224 فقره نیز آلودگی های محیط زیست بوده، شدند.