کمبود نقدینگی، قطع برق و دشواری دریافت تسهیلات از چالش های تولیدکنندگان است

نایب تصریح کرد: از آنجا که نمایندگان به منافع ملی توجه دارند انتظار داریم زیرساخت شهر صنعتی البرز را تقویت کنند تا بتوانیم طرح های توسعه را عملیاتی کنیم.

photo_2023-04-25_01-15-09

photo_2023-04-25_01-14-39

وی اضافه کرد: در دو ماه گذشته اتفاقات جدیدی رخ داده و برخی سیاستها تعدیل شده البته باید مراقب باشیم وبدانیم کشورهای طرف قرارداد بدنبال سود خود هستند و لازم است از جایگاه خود در نظم جهانی مطلع باشیم و بدانیم نبود نظارت بانک مرکزی بر سیستم مالی و نداشتن برنامه کلان در کشور از دیگر چالشهاست.

پناهی از شرکت زرین روغن کیمیا گفت: دولت همواره از برنامه عقب است و سیاست های افراطی و روزمرگی برای تولیدکننده مشکل ساز شده است.

photo_2023-04-25_01-14-20

پناهی اظهارداشت: متاسفانه ثبات مالی و ارزی نداریم و هنگامی که یک نفر دلال می تواند نقدینگی هزاران نفر را براحتی جمع آوری و بلوکه کند و با سود کذایی به اقتصاد و تولید کشور آسیب برساند در واقع مردم را به سمت رباخواری سوق داده ایم و با این روش تولید هرگز رونق نمی گیرد.

photo_2023-04-25_01-15-17

کنعانی تولیدکننده محصولات بیمارستانی هم گفت: قطع برق واحدای صنعتی تولیدی بدون برنامه و هماهنگی بسیار مشکل ساز است و امیدواریم این وضعیت بهتر شود و با اطلاع رسانی قبلی و تعامل مشکلات کمتر شود.

وی یادآورشد: در حال حاضر ۱۰ هکتار مجموعه اجاره ای داریم و در سالن های جدید به دنبال تولیدات بیشتر هستیم اما مشکلات ارزی وجود دارد که امیدواریم نمایندگان هم در این زمینه حمایت لازم را انجام دهند.

در این نشست که میرزاعباسی معاون سازمان صمت، کوزه گرها مدیرکل تامین اجتماعی، طاهرخانی نماینده امور مالیاتی، رشوند مدیر اداره صمت شهرستان البرز، کریمی مدیر شهر صنعتی البرز، حضور داشتند تعدادی از تولیدکنندگان مشکلات خود را مطرح کردند. 

بخوانید:  نیروهای حافظ صلح روسی توسط ارمنستان اخراج شدند

پناهی بیان کرد: گاهی برخی بانکها بدون توجه به مقررات اقدام به صدور اجراییه می کنند و هنوز نتوانسته ایم مشکلات صنایع را برطرف کنیم لذا پیشنهاد می شود یک گروه تحقیقاتی در خصوص وضعیت شهر صنعتی البرز گزارشی تهیه کنند تا بدانیم در طول ۴۰ سال گذشته چه بلایی بر سر شرکت های مستقر در این شهر صنعتی آورده اند.

نماینده شرکت بهمن دیزل اظهارداشت: ماهانه حدود ۳۰ میلیون یورو برای تولید محصولات خود نیاز داریم که فقط ۵ میلیون یورو داده می شود در حالی که در سال جاری تولید ۲۵ هزار دستگاه انواع کشنده ها را در دست اقدام داریم.

نماینده کانون کارفرمایی استان یادآورشد: اگر در این شرایط  ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بانکها تزریق شود مشکلات حل می شود و امیدواریم با پیگیری نمایندگان این چالش برطرف شود.

انتهای پیام

 





وی افزود: یک سری مشکلات کارخانه ها موضوع مالکانه و بخشی مربوط به بانکهاست به طوری که در حال حاضر حدود ۲۵ میلیارد تومان چک شرکتها نزد بانکهاست که پس نمی دهند و کارآفرینان از هلدینگ استفاده می کنند.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


منبع

این فعال اقتصادی یادآورشد: برخی مسئولان براحتی دروغ می گویند و کسی نمی تواند با آنها برخورد کند لذا از نمایندگان درخواست می کنیم قانونی در خصوص دروغگویی وضع کنند تا هر مسئولی که دروغ گفت مجازات شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ تولیدکنندگان و صنعتگران مستقر در شهر صنعتی البرز در نشست با لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از مشکلات و مطالبات خود گفتند و خواستار پیگیری و حل آنها شدند.

بخوانید:  کاوه با دو بازیکن دوباره هم‌تیمی شد

در ادامه تنها، نماینده شرکت کلاچ البرز هم اظهارداشت: در خطوط تولید به 10 مگاوات برق نیازمندیم که تامین نشده و مجبور شدیم 3 مگاوات از برق منطقه ای زنجان تامین کنیم و یک مسیری از سوی شهرداری الوند تعیین شد تا دکل برق نصب کنیم که همه کارها انجام شده و 20 تیر نصب کردیم و برای آخرین دکل برق با معارض مواجه شدیم و کار متوقف شده است.


آیا این خبر مفید بود؟

وی گفت: اگر نمی توانیم کاری کنیم بهتر است از از کشورهای موفق الگو بگیریم تا سرمایه های کشور این گونه هدر نرود.

وی بیان کرد: از گذشته درس نمی گیریم چون هیچ تغییری را نمی بینیم و آمارها نشان می دهد مدیریت خوبی نداشتیم و امروز بایستی به سمت ثبات برویم و از سرمایه های سرگردان مردم در تولید استفاده بیشتری کنیم.

نایب از شرکت بهمن دیزل هم گفت: در این واحد صنعتی مهم توانسته ایم با تولیدات متنوع خود تعداد شاغلان را از ۶۰۰ نفر به ۲۲۰۰ نفر افزایش دهیم و تنوع و رشد تولیدات کیفی به موفقت این مجموعه صنعتی کمک کرده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با کمبود نیروی انسانی ماهر مواجهیم و با این وضعیت در چند سال دیگر با بحران نیرو مواجه خواهیم شد.

سپهرنژاد نماینده کانون کارفرمایی در این نشست گفت: تعامل دستگاهها در حل مسائل تاثیرگذار است اما نبود نقدینگی از چالشهای جدی تولیدکنندگان محسوب می شود که باید برای آن تدبیر کرد.

بهرامی صاحب واحد ریخته گری گفت: برای طرح توسعه متقاضی تسهیلات هستیم ولی بانکها برای دادن وام معدل گیری می کنند و چون واحد کوچکی هستیم معدل حساب ما جوابگوی شرایط بانک نیست.

بخوانید:  ادعای اتحادیه اروپا درباره تعلل ایران برای حصول توافق وین

photo_2023-04-25_01-14-12

وی یادآورشد: در بهمن دیزل با توجه به نوع محصولات که کشنده های بزرگ و کامیونت است به فضای زیادی نیاز داریم و مجموعه ۳۲ هکتاری محدود است و مجبور شدیم بخشی از زمینهای یک واحد صنعتی دیگر را اجاره کنیم.

photo_2023-04-25_01-14-33

این تولیدکننده بیان کرد: ریخته گری یک صنعت مادر است و باید تسهیلات مورد نیاز تامین شود تا با چالش مواجه نشویم زیرا در شرایط کنونی حدود ۹۰ درصد گرانی دست دولت است و با افزایش قیمت مواد اولیه ای که دولتی است مانع تولید شده اند.

در ادامه حسینی نماینده شرکت نخ البرز گفت: بیش از یک هزار تن نخ تولید شده در این شرکت به دلیل واردات بی رویه در انبار نگهداری می شود و خریدار نداریم و دچار مشکل شده ایم.

در این نشست مدیرکل تامین اجتماعی و نماینده امور مالیاتی استان نیز در خصوص تعامل و همکاری با تولیدکنندگان و صنعتگران مطالبی بیان کردند.

این فعال اقتصادی بیان کرد: از مسئولان شهرداری و راه و شهرسازی انتظار داریم برای رفع معارض همکاری لازم را انجام دهند.

وی بیان کرد: در سال گذشته 150 نیرو تعدیل شد و اگر مشکلاتمان حل نشود باید دوباره نیروی خود را تعدیل کنیم.

photo_2023-04-25_01-15-33

سپهرنژاد تصریح کرد: شرکتی که با کمترین نقدینگی بیش از ۲۰۰ نفر کارگر دارد میانگین بانکی آن پایین است و چک مدت دار و چک «خرید دین» نزد بانکها دارند که اگر چکها پاس شود مشکلشان حل شدنی است.

وی گفت: یک مجموعه صنعتی داریم که ۵ سال است تعطیل شده و امروز درصدد راه اندازی آن هستیم تا اشتغال دو برابر شود و قادریم محصولی تولید کنیم که برای کشور سودآور باشد اما ناکارآمدی نظام بانکی چالش برانگیز شده است.