کم‌خوابی چه بلایی سر ما می‌آورد؟

نتایج یک پژوهش علمی که اخیراً انجام شده است به ما نشان می‌دهد که حتی یک ساعت خواب کمتر می‌تواند فرد را خودخواه‌تر از می‌کند و حتی این امکان وجود دارد که توانایی تصمیم‌گیری فرد در هنگام کمک به شخص دیگر را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

مطالعه منتشر شده در مجله PLOS Biology نتایچ سه پژوهش علمی را منتشر کرد که تأثیر افراد خودخواه را بر اساس تغییرات در فعالیت عصبی مورد بررسی قرار می‌دهد. این بررسی نشان داد که حتی اندکی کمبود خواب می‌تواند منجر به خودخواه شدن افراد شود.

|

کم‌خوابی چه بلایی سر ما می‌آورد؟

ـ مطالعه اول شامل داده های جمع آوری شده با کمک تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی بود. این روش برای بررسی فعالیت مغز 24 نفر در دو سناریو مورد استفاده قرار گرفت:

خبرنگار: زهرا وجدانی

آیا این خبر مفید بود؟





منبع

الف) پس از اتمام 8 ساعت خواب 

اگر فکر می کنید بهترین دوست یا شریک زندگی شما یا هرکس دیگری در اطراف شما خودخواه شده است، ممکن است لزوماً تقصیر آنها نباشد. در اینجا خواب ناکافی ممکن است مقصر باشد.

بن سایمون، یک محقق فوق دکتری روانشناسی در مرکز علوم خواب انسانی به CNN گفت: یک ساعت کمبود خواب نیز می‌تواند اثر زیادی بر تصمیمات فردی ما داشته باشد به طور مثال در انتخاب اینکه چقدر به همنوعان خود کمک کنیم هم تحت تأثیر این کمبود خواب قرار خواهد گرفت. وقتی مردم یک ساعت خواب خود را از دست می‌دهند، ضربه آشکاری به مهربانی ذاتی انسانی و انگیزه ما برای کمک به سایر افراد نیازمند وارد می شود. 

انتهای پیام/

وی افزود که خواب ناکافی می تواند بر سلامت جسمی و عاطفی همراه با رفتار اجتماعی فرد تأثیر بگذارد. غیر از این‌ها همچنین می تواند خطر بیماری‌های مزمن مانند فشار خون بالا، دیابت، چاقی و موارد دیگر را افزایش دهد.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف