کمیته اضطرار آلودگی هوای خوزستان؛ ادامه آماده باش سراسری تا 48 ساعته آینده+ عکس

کمیته اضطرار آلودگی هوای خوزستان؛ ادامه آماده باش سراسری تا 48 ساعته آینده+ عکس

گفتنی است، سیستم اتوبوسرانی تا ساعت ١٢ هشتم مرداد ماه و در صورت لزوم تا ساعت اولیه بامداد نهم مرداد ماه ملزم به پوشش تخلیه معابر شد.

لازم به توضیح است که پدیده همرفتی مونسون هند شامگاه جمعه هفتم از شمال شرق وارد خوزستان شد و شهرستان های اندیکا، لالی، هفتکل، مسجدسلیمان، شوش، دزفول، گتوند، باغملک، اهواز و بهبهان را تحت تاثیر قرار دادند و موجب آبگرفتگی برخی مناطق و معابر شهری شدند. این پدیده شامگاه شنبه هشتم مرداد ماه وارد منطقه جنوب و جنوب غرب استان شد که ابتدا با وزش باد شدید و گرد و خاک همراه بود و در بندر ماهشهر با بارش باران ادامه دارد.

کمیته اضطرار استان خوزستان ساعتی قبل با حضور استاندار خوزستان و اعضای مرتبط در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار و در نهایت وضعیت آماده باش 48 ساعته دیگر در استان تمدید شد.

همچنین جمعیت هلال‌احمر و راهداری استان نیز از آماده باش زیرمجموعه خود خبر دادند.

لازم به ذکر است که در این نشست بنا شد تا شرکت‌های بزرگ مانند نفت، گاز و پتروشیمی پشتیبانی لازم را از برخی شهرها داشته باشند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، نشست کمیته اضطرار آلودگی هوا استان خوزستان در محل سالن مرکز کنترل حوادث استان خوزستان با حضور صادق خلیلیان(استاندار خوزستان)، شهاب صدیقی(مدیر کل مدیریت بحران)، محمد خانچی(معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان)، محمد سبزه زاری(مدیرکل هواشناسی) و سایر اعضای مرتبط برگزار شد.

بر این اساس در حال حاضر باد شدید و گرد و خاک در شهرستان های شادگان، آبادان و خرمشهر جریان دارد.

بخوانید:  نظام بن بست ندارد

 





منبع

|