کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول در پرداخت وام ازدواج را به خود اختصاص داد

وی ادامه داد:جهت توانمندسازی زنان، طرح شناسایی و توانمندسازی بانوان سرپرست خانواده را بر اساس تفاهم‌نامه بین وزارت کشور و کمیته امداد داشته‌ایم که تاکنون 276 زن مطلقه و دختران تجرد قطعی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند را شناسایی کرده‌ایم.

گفتنی است تدوین بوم راهبری حوزه جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز یکی دیگر از اقدامات مدبرنژاد در حوزه برنامه‌ریزی است که مورد تقدیر دبیر قرار گاه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وزارت کشور نیز قرار گرفت.

 





وی گفت: یکی دیگر از موضوعات مورد نظر ما، فروش محصولات از طریق نمایشگاه‌هایی است که در طول سال در استان برگزار می‌شوند؛ در همین راستا قرار است کمیته نظارتی بر این نمایشگاه‌ها ایجاد شسود تا ما از نزدیک بتوانیم مطالبه زنان را برای حضور در این نمایشگاه‌ها دنبال کنیم.

وی ادامه داد:اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد مکلف است با معرفی علوم پزشکی،و سایر دستگاه‌های متولی، ماردارن باردار شیرده و دارای کودک زیر 5 سال که نیازمند حمایت هستند را شناسایی کند و سبد حمایتی رایگان در اختیار آنها قرار دهد.

مدبرنژاد گفت:یکی از مهمترین اقدامات ما، برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف بود؛چرا که معتقدیم هیچ کاری بدون برنامه‌ریزی امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: بانوان فناور نیز از مخاطبین مهم ما هستند که با پیگیری‌هایی که داشتیم، قرار بر این شد از محل تفاهم‌نامه با پارک علم و فناوری، این بانوان مورد حمایت قرار گیرند.

وی ادامه داد: دومین اقدام ما در حوزه برنامه‌ریزی، ایجاد بانک اطلاعاتی بود؛ بخشی از این بانک تکمیل و بخش‌های دیگرش در حال تکمیل شدن هستند.

بخوانید:  کارخانه کفش ملی در گیلان احیا می‌شود

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛عاطفه‌السادات مدبرنژاد با بیان اینکه نگاه به زنان در نظام جمهوری اسلامی،نگاهی متعالی است، بیان داشت:همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند: مسأله زن و خانواده از مسائل درجه یک کشور است. بنابراین جایگاه زن و خانواده در این نظام جایگاهی رفیع است.

یکی از موضوعات مهم در کهگیلویه و بویراحمد زنان بارداری هستند که دچار سوءتغذیه شده‌اند. مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در این خصوص گفت:مادران بارداری که با مشکل تغذیه مواجه هستند، یک سری ارگان‌ها موظف هستند که کمک کنند مشکلات تغذیه آنها برطرف شود.

مدبرنژاد تصریح کرد: بر اساس آخرین ارزیابی که داشتیم،نزدیک به 50 درصد قانون حمایت از خانوده و جوانی جمعیت در استان اجرایی می‌شود و 50 درصد دیگر آن مغفول مانده است که به یاری خداوند بعد از عید ارزیابی حضوری دستگاه‌ها را در این خصوص در دستور کار قرار خواهیم داد.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری یکی از مسائل مهم حوزه زنان را اشتغال عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های متولی اشتغال در حوزه زنان نیز مسئولیت دارند؛ حتی ما به دنبال آن نیز هستیم که چه میزان تسهیلات در حوزه زنان ارائه شده است.

یک درصد از اعتبارات دستگاه‌ها به زنان اختصاص داده می‌شود 

مدبرنژاد تأکید کرد: با وجود اینکه نیاز داریم دستگاه‌های متولی پای کار بیایند، اما متأسفانه برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، توجه چندانی به حوزه زن و خانواده ندارند.

مدبرنژاد عنوان کرد: برای نخستین بار، شورای اندیشه‌ورز حوزه زن و خانواده را با هدف اهمیت کار گروهی و تیمی تشکیل دادیم.

بخوانید:  تحقق رویای پدر توسط پسر!

مدبرنژاد در ادامه به طرح احداث بازارچه زنان اشاره کرد و گفت:به دنبال راه‌اندازی یک بازارچه فروش ویژه زنان نیز هستیم.

وی ادامه داد: پارک بهمئی به زودی افتتاح خواهد شد؛ پارک گچساران نیز تا حدودی تجهیز شده است.

وی با بیان اینکه با معاونت رئیس جمهور و پیگیری‌های استاندار،طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار را در دست اجرا داریم گفت: تاکنون حدود 50 نفر مورد حمایت قرار گرفته‌اند و برای سال 1402 نیز تفاهم‌نامه‌ای با صندوق کارآفرینی امید در راستای حمایت از آنها و توانمندسازی‌شان خواهیم داشت.

مدبرنژاد عنوان کرد: با توجه به اینکه بانوان شاغل دستگاه‌های اجرایی استان یکی از اقشار مخاطب ما هستند، تاکنون برنامه‌های آموزشی متعددی در راستای توانمندسازی آنها اجرا کرده‌ایم. برای سال 1402 نیز برنامه‌های متعددی پیش‌بینی شده است.

مدبرنژاد تصریح کرد: توانمندسازی آنها در زمینه‌های مختلف در استان کلید خورده است.

وی یکی از مشکلات دفتر امور زنان و خانواده را عدم برخورداری از ردیف اعتباری عنوان کرد و گفت: اما خوشبختانه در بودجه سال 1402 مقرر شده است یک درصد از اعتبارات دستگاه‌ها به حوزه زنان و خانواده اختصاص داده شود.

وی افزود: مجوز اجرای سه طرح پیشگیری از خودکشی زنان را نیز برای سه شهرستان با معاونت رئیس جمهور گرفته‌ایم.

یکی از موضوعات مهم که در افکار عمومی نیز بسیار پیگیری می‌شود،پارک بانوان در شهرهای استان است. مدبرنژاد در این خصوص گفت: با وجود اینکه یکی از وظایف مهم شهرداری، ایجاد و توسعه پارک‌هاست، از همان ابتدا دنبال این موضوع بودیم؛ پارک بانوان یاسوج را نیز بازدید کردیم و قرار شد شهرداری آن را تجهیز کند، اما تاکنون اقدامی از سوی شهرداری انجام نشده است.

بخوانید:  تجدید بیعت قالیباف و کاندیداهای لیست شورای ائتلاف تهران با امام (ره)

مدیرکل امور بانوان استانداری تصریح کرد: مطالبه مهم ما احداث پارک در شهرستان‌های فاقد پارک است؛ در برخی از این شهرها زمین نیز مشخص شده است.

وی در ادامه افزود: در همین راستان تدوین سند راهبردی حوزه زن و خانواده را در دستور کار قرار دادیم که در قالب کارگروه‌های هفت‌گانه تدوین و به فرمانداری‌ها ابلاغ شده است.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


منبع
آیا این خبر مفید بود؟

انتهای پیام

وی ادامه داد: یکی از اهداف ما در این طرح توانمندسازی زنان با محوریت مشاغل خانگی بود که آن را با حمایت اداره‌کل فنی و حرفه‌ای، آموزش مهارت‌محور را در شهرستان چرام برگزار کردیم.

یکی از برنامه‌های مورد نظر امور بانوان و خانواده استانداری،پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است. مدبرنژاد در این خصوص گفت: به دلیل اهمیت موضوع،ما یک سری اقدامات را در این حوزه انجام  داده‌ایم؛ در سال 1402 نیز با کمک اداره‌کل بهزیستی، طرح آموزش‌محور همدل را جهت پیشگیری از طلاق خواهیم داشت.

وی در ادامه به حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: در شهریورماه سال جاری همایش مدافعان حریم خانواده را داشتیم که با استقبال باشکوه زنان هم‌استانی مواجه شد.همچنین برنامه‌های فرهنگی متعدد همچون هفته زن،جشن روز مادار،فرهنگ سازی برای فرزندآوری و مسابقات ورزشی ویژه بانوان شاغل دستگاه‌های اجرایی را نیز داشتیم.

یکی دیگر از طرح‌ها طرح بومی توانمندسازی زنان بود که استارت آن در شهرستان چرام خورده است.