کوتاهی در بازگشایی مدارس قابل قبول نیست.

وی همچنین نظارت آموزش و پرورش بر دریافت شهریه در مدارس غیردولتی و جلوگیری از افزایش قیمت‌های نامتعارف در این خصوص را خواستار شد.

وی افزود: ۸ هزار و ۸۰۰ مدرسه دولتی و غیر دولتی با ۳۶ هزار و ۶۶۵ کلاس درس در استان فعال است و ۳۳ هزار همکار فرهنگی آماده استقبال از دانش آموزان در اول مهر هستند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر آمادگی کامل مدارس برای بازگشایی سال تحصیلی جدید، گفت: نواقص ساختمانی و کمبود فضاها باید حل شود و هیچ گونه کوتاهی در این زمینه قابل قبول نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با تاکید بر بازگشایی تمامی مدارس استان از اول مهر سال جاری، گفت: همه شاخص های بازگشایی مدارس استان رصد و پایش شده و تا کنون ۹۵ درصد دانش آموزان در مدارس ثبت نام نهایی شده و توزیع کتب درسی انجام گرفته است.

خرّم ادامه داد: مهم‌ترین بحث در شهرهای بزرگ، ترافیک است که باید نسبت به این موضوع طرح های مختلف از جمله تامین خودروی سرویس و طرح ترافیک ارائه شود.

علیرضا صیادی با اشاره به اینکه در مرحله صدور ابلاغ همکاران فرهنگی برای حضور در کلاس های درس هستیم، ادامه داد: موضوع نیروی انسانی از چالش‌های این اداره کل بود که در این خصوص تامین کسری ها از مجاری قانونی و به شیوه مطلوب انجام شده و امسال هیچ مدرسه و کلاس بدون معلم نخواهیم داشت.





منبع


|