کیفیت صنعت لوازم خانگی در کشور روند روبه رشدی را تجربه کرده است


صفاری گفت: در نمایشگاه لوازم خانگی تهران همزمان یک رویداد فنآوری هم در ماههای گذشته برگزار شد و استان قزوین بعنوان پایلوت کشوری این رویداد را انجام داد و موضوع بومی کردن قطعاتی که وارداتی است و حمایت از توسعه نوآوری برای محصولات جدید از سرفصل هایی بود که استان قزوین با سبقه صنعتی و فنآوری در عرصه لوازم خانگی این موضوع را مورد توجه ویژه قرار داد.

وی اضافه کرد: حضور شرکت های مختلف صنعتی و تولیدی و نمایندگان شرکت های انحصاری در این نمایشگاه نشان داد که استان قزوین مقصد مناسبی برای فروش محصولات و کالاهای خانگی است.

صفاری گفت: با توجه به این که هزینه تولید در کشورمان پایین تر از برخی کشورهاست لذا قابلیت رقابت بالا می رود و امکان صادرات هم بیشتر می شود.

photo_2023-01-23_23-48-05

این مدیر صنعتی اظهارداشت: استان قزوین به واسطه نزدیکی به تهران خوشبختانه موقعیتی ایجاد کرده و تولید کنندگانی که محصولات نهایی دارند این استان را بعنوان سرمایه گذاری انتخاب کرده و از دیرباز در آن فعال بوده اند که شرکت های لوازم خانگی پارس، مهیار، گلدیران و صنایع وابسته توانسته اند جایگاه خوبی در استان کسب کنند.


کیفیت صنعت لوازم خانگی در کشور روند روبه رشدی را تجربه کرده است

photo_2023-01-23_23-47-35

رضا صفاری در حاشیه این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص اهمیت برپایی این رویداد در استان اظهار داشت: برپایی نمایشگاه لوازم خانگی در استان قزوین یکی از رویدادهایی است که در شرایط نوسان قیمت ارز با استقبال خوبی روبرو شده است.

photo_2023-01-23_23-48-13

بخوانید:  اعلام نتایج انتخابات کمیسیون های مربیان، داوران و ورزشکاران فدراسیون کاراته

مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان قزوین یادآورشد: در برخی کالاها از جمله ماشین لباسشویی، یخچال، اجاق گاز و تلویزیون این رشد کیفی کاملا محسوس و مشهود است و در برخی کالاها براحتی تولیدات ایرانی قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی است.


صفاری تصریح کرد: با تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید داخلی و بویژه لوازم خانگی خوشبختانه شاهد یک عزم جدی در این عرصه بودیم و در یک سال اخیر پیشرفت خوبی در این صنعت مشاهده می شود و رشد کیفی قابل توجهی در صنعت لوازم خانگی رخ داده است. 


|





منبع