«گردش برات» در زنجیره تولید می تواند جایگزین تسهیلات بانکی برای صنایع کوچک شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین عصر سه شنبه پس از افتتاح پنجمین نمایشگاه تخصصی صنایع کوچک در جمع خبرنگاران در خصوص اهمیت صنایع کوچک و راههای حمایت از آن اظهارداشت: خوشبختانه استان قزوین دارای ترکیبی از فعالیت صنایع بزرگ، کوچک و متوسط است و ما در کنار صنعتگران بزرگی که در سطح ملی تولید می کنند صنایع کوچکی داریم که یا بالنده هستند و یا در مسیر بالندگی حرکت  می کنند.

image_2022_8_23-20_51_51_502_5Mm

انتهای پیام

اعلایی یادآورشد: موضوع ضمانت نامه های بانکی برای صنایع کوچک نیز مشکل ساز است و باید با کمک و حمایت صندوق ضمانت صنایع کوچک برای تقویت وثیقه و ضمانت نامه ها اقدام شود.

وی تصریح کرد: مدیران شهرک های صنعتی استان تلاش می کنند تا این طرح عملیاتی شود و ما هم آن را در اولویت قرار می دهیم تا زمینه تامین اعتبار درون زنجیره اتفاق بیفتد که این کار خیلی با بانک ارتباط ندارد و می تواند به صنایع کوچک کمک کند تا نیازهای خود را برآورده کنند.

وی اضافه کرد: خوشه های صنعتی با این هدف شکل گرفته اند تا به آنهابرای حل مشکلاتشان کمک کنند و ما نیز حمایت های اولویت دار تسهیلاتی را به سمت و سویی هدایت می کنیم تا واحدهای فعال در کسب و کار بتوانند از این تسهیلات برای تامین نیازهای مالی خود استفاده کنند.

اعلایی بیان کرد: این طرح از جمله کارهایی جدیدی است که در دستور کار قرار دارد و تامین اعتبار در درون زنجیره تامین یکی از روش های تامین مالی است که اگر زنجیره ها خوب شکل بگیرند راهگشاست.

بخوانید:  رای در پای صندوق ها برای نظام دشمن شکنی است
آیا این خبر مفید بود؟

image_2022_8_23-22_12_5_305_3fQ

 

اعلایی در خصوص عمده مشکلات صنایع کوچک نیز گفت: عمده مشکلات این واحدها تامین سرمایه در گردش برای فعالیتهای تولیدی است و در مرحله دوم بازاریابی و بازار رسانی محصولات از چالش های جدی این واحدهاست که باید برای آن تدبیر کرد.

استاندار قزوین گفت: البته با همگرایی و کنار هم قرار گرفتن و ایجاد زنجیره و حرکت به سمت تامین اعتباری درون زنجیره می توان موضوع تامین سرمایه در گردش را از تسهیلات بانکی جدا کرد و «گردش برات در زنجیره» را جایگزین اخذ تسهیلات کرد. 

image_2022_8_23-22_13_50_479_1FO

استاندار قزوین در ادامه از قسمت های مختلف نمایشگاه صنایع کوچک بازدید و با غرفه داران گفتگو و تبادل نظر کرد.

بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان



منبع

استاندار قزوین با ابراز خرسندی از برپایی نمایشگاه تخصصی صنایع کوچک در استان اظهارداشت: با همت مدیران صنعتی استان و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی و اداره کار شاهد برگزاری نمایشگاه خوبی هستیم که به مناسبت روز صنایع کوچک شکل گرفته است.

وی گفت: این نمایشگاه می تواند ظرفیت سازی کند تا صنایع کوچک بتوانند خود را بهتر عرضه کنند و یا درکنار هم قرار گیرند و با حمایت از یکدیگر به تقویت و هم افزایی برسند.

image_2022_8_23-22_13_14_208_LOS

وی افزود: صنایع کوچک در ایجاد اشتغال و فرصت های شغلی پایدار نقش مهمی دارند و از تاب آوری اقتصادی بالاتری در مقابل تنگناها و تکان های اقتصادی برخوردارند لذا مدیران و متولیان اقتصادی و دولتی استان می بایست بیشتر از آن که به صنایع بزرگ توجه می کنند به صنایع کوچک هم توجه داشته باشند و با برنامه ریزی مناسب از این گرو حمایت بیشتری کنند. 

بخوانید:  انهدام تانک های رژیم صهیونیستی توسط مقاومت فلسطین

image_2022_8_23-22_13_36_716_AKO

وی اظهارداشت: ما نیز برای توسعه این فعالیتها در کنار صنایع کوچک هستیم و با توسعه و تقویت خوشه های صنعتی از آنها حمایت می کنیم.

وی افزود: البته شبکه بانکی استان توجیه هست و بیشتر نیز توجیه خواهد شد تا حمایت لازم را در تامین سرمایه درگردش واحدهای صنعتی کوچک داشته باشد.

اعلایی یادآورشد: با ایجاد خوشه های صنعتی و انجمن ها باید بتوان توانمندی صنایع کوچک را برای حضور در بازارهای مختلف تقویت کرد تا موضوع تامین نیازهای مشترک خودشان را انجام دهند.

استاندار قزوین یادآورشد: مزیت های موجود موجب شکل گیری خوشه های صنعتی شده و این توانمندی می تواند نقش صنایع کوچک استان را ارتقا داده و به تولید مصنوعات اولویت دار برساند.