گزارش یک جشن/ از هدیه خاص و مینیمال مادر یک شهید به زوج های جوان تا وعده ساخت خوابگاه های متأهلی از سوی رئیس جمهور

در همین حین آقا داماد گفت: شیرینی اش به خاطر گذشت و مهربانی خانم بوده، از همه خواسته های نامعقول و حتی معقول خود برای یک ازدواج آسان گذشت. پرسیدم مهریه تان چقدر است؟ که دختر خانم گفت: مهریه من ۱۴ سکه است به همراه یک سفر زیارتی، سفر را تعیین نکردم تا هرجا دعوت شدیم برویم.

با خداحافظی رئیس جمهور فضای رسمی سالن کمی تعدیل می شود، یک گروه سرود کودک و نوجوان به اجرای برنامه می پردازند و پس از آن یک خواننده هم موسیقی ویژه ای را برای زوج های جوان اجرا می کند.

+جشن+ملی+وصال+با+حضور+رئیس+جمهور++ (6)

انتهای پیام/





مجری مراسم را به دست گرفته و خبر از یک قرعه کشی هیجان انگیز برای سفر ۱۲۸ نفر یعنی ۶۴ زوج به مشهد مقدس می دهد. ساعت ۱۸:۱۰ دقیقه است که آیت الله رئیسی ریاست جمهوری به مراسم می آید و با استقبال چشمگیر زوج های جوان و تشویق های ممتد آنها رو به رو می شود.

یکی از درهای سالن باز می شود و بیش از ۵ نفر با دسته های بزرگ رز قرمز وارد سالن می شوند و شروع به توزیع گل بین زوج های جوان می کنند، ساعت ۱۹:۱۰ دقیقه است و صحبت های رئیس جمهور در حال پایان، یکی از تازه دامادها بلند می شود و از نیاز زوج‌های جوان به خوابگاه های متأهلی می گوید، رئیس جمهور بلافاصله عنوان می کند که ساخت خوابگاه های متأهلی در اولویت ساخت دانشگاه است و از حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها می خواهد تا این موضوع را پیگیری کنند.

بخوانید:  راه اندازی شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی

ساعت ۱۶ جلوی درب ورودی فرهنگسرای بهمن مملو از دختران و پسران جوانی بود که آمده بودند تا عهد مشترک با هم بودن شان را جشن بگیرند، گوشه ای از محوطه بیرونی فرهنگسرا بساط شیرینی و شربت به راه بود تا گرمای آخرین روز خرداد را از تن عروس دامادها بیرون کند.

نزدیک اذان مغرب شده و به انتهای جشن نزدیک می شویم، حالا نوبت تقدیر از فعالان حوزه ازدواج، واسطه گران نمونه و زوج‌های ورزشکار قهرمان است.

مهمانان دیگر کم کم از راه می رسند، انسیه خزعلی معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری و حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها. کلیپی از خواندن خطبه عقد دو جوان توسط حاج آقا مجتبی تهرانی پخش می شود و سفارش ایشان به زوج جوان این است: «زندگی منهای خدا تمام آن مشکل است و به اضافه خدا هیچ مشکلی ندارد، مثل دو رفیق با هم زندگی کنید و بدانید بنای زندگی خدا، رفاقت و چشم خطاپوش است.»

به گزارش خبرنگار باشگاه جوانی خبرگزاری برنا، شب گذشته فرهنگسرای بهمن میزبان یک جشن با شکوه بود، جشنی با مهمان هایی جوان که به تازگی زندگی مشترک خود را آغاز کرده بودند، جشنی به نام «وصال».

از دختر و پسر جوانی که صدای پچ‌پچ‌های عاشقانه شان توجهم را جلب کرده بود، پرسیدم چند وقت است ازدواج کرده اند؟ دختر با چشمانی که می خندید گفت: ۹ ماه که خداروشکر همه اش به شیرینی گذشته است.

کمی آن طرف تر خانم و آقای جوانی مشغول آرام کردن دخترکی چند ماهه هستند، از دختر خانم تعداد مهریه را سوال می کنم، دخترکش را دست همسرش می دهد و می گوید: مهریه من ۱۱۰ سکه و حفظ قرآن توسط آقا حمید بود، سه سال است که ازدواج کرده ایم، دو سال بعد از ازدواج همسرم حافظ قرآن شد و همین باعث شد تا من ۱۱۰ سکه را به او ببخشم، خداروشکر آسان گرفتیم و این سه سال هم آسان گذشته است.

بخوانید:  ضرورت تکمیل پایاب سد قلعه‌چای عجب‌شیر تا شهریور ۱۴۰۲

در این مراسم از محمد حسن روحانی فعال حوزه ازدواج، لیلی صفر رعیت شیرازی (نارمکی) واسطه گر ازدواج و دو زوج موفق در حوزه علمی پژوهشی تقدیر می شود. همچنین از دو زوج جوان ورزشکار قهرمان در رشته هندبال یعنی محمدمهدی بهنام نیا و حدیثه نوروزی و فاطمه محمدی و مهدی هاتفی در رشته پارا تنیس روی میز تقدیر می شود. یک زوج جوان دانشجو هم تندیس ویژه جشن وصال را از آن خود کردند.

+جشن+ملی+وصال+با+حضور+رئیس+جمهور++ (2)


آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

+جشن+ملی+وصال+با+حضور+رئیس+جمهور++ (4)

+جشن+ملی+وصال+با+حضور+رئیس+جمهور++ (3)

پیش از آن مجری مراسم از یک هدیه ویژه برای زوج ها خبر‌ دهد، یک جفت جوراب نوزادی را بالا می گیرد و می گوید: «این هدیه خاص و معنادار یک مادر شهید برای شماست، به این اینکه از برکات فرزندآوری غافل نشوید» سپس وزیر ورزش و جوانان و معاون امور جوانان را برای مراسم تقدیر به روی سن فرا می خواند.

+جشن+ملی+وصال+با+حضور+رئیس+جمهور++ (1)

دختران جوان به محض ورود، چادرهای سفید خود را به سر کرده و دست در دست یار به سمت محل اصلی برگزاری مراسم، یعنی سالن شهید آوینی حرکت می کردند.

+جشن+ملی+وصال+با+حضور+رئیس+جمهور++ (5)

+جشن+ملی+وصال+با+حضور+رئیس+جمهور++ (7)

رفته رفته جمعیت بیشتر می شد، صدای مولودی خوانی فضای سالن را پر کرده بود و هرچه چشم می چرخاندی لبخند و نگاه عاشقانه ای بود که بین عروس دامادها رد و بدل می شد، عده ای از زوج های جوان دانشجو که کمتر از سه سال از زندگی مشترک شان می گذشت با مهمانان ویژه خود، یعنی بچه هایشان در این جشن حاضر شده بودند.

بخوانید:  قزوین، پایتخت مستندسازی کشور

جوان دیگری موضوع ضامن وام های ازدواج را مطرح می کند که رئیس جمهور قول پیگیری می دهد‌و عنوان می کند که به همه زوج های حاضر در این مراسم یک هدیه خواهد داد اما نوع آن را مشخص نمی کند.

ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه است، میزبانان اصلی یعنی حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، وحید یامین پور معاون امور جوانان و حجت الاسلام متقی فر مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در ردیف جلو نشسته اند و جمعیت سالن تکمیل شده، مراسم به صورت رسمی با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوت قرآن آغاز می شود.