گوشی آیفون خود را به یک دوربین حرفه ای تبدیل کنید

انتهای پیام/



منبع

1080p HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه

1080p HD با سرعت 25 فریم بر ثانیه

برای عکاسی با Apple ProRes، باید از آیفون 13 پرو یا مدل‌های بالاتر استفاده کنید و دستگاه شما نسخه iOS 15.1 را دریافت کرده باشد. برای فعال‌سازی این فرمت، مسیر Settings > Camera > Formats را طی کرده، سپس به پایین اسکرول کنید و گزینه Apple ProRes را در زیر هدر ضبط ویدیو تیک بزنید.

نحوه فعال‌سازی و فیلم‌برداری با فرمت ProRes از طریق تنظیمات دوربین آیفون

4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه

4K با سرعت 25 فریم بر ثانیه

4K با سرعت 24 فریم بر ثانیه

1080p HD با سرعت 60 فریم بر ثانیه

1080p HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه

1080p HD با سرعت 25 فریم بر ثانیه

مدل‌های ۲۵۶، ۵۱۲ و ۱ ترابایتی

مدل‌های ۱۲۸ گیگابایتی

هنگامی‌که تنظیمات فوق را بر روی دوربین آیفون خود اعمال کردید، می‌توانید فیلم‌برداری را آغاز کنید. توجه داشته باشید که ProRes تنها در حالت ویدیو در برنامه دوربین iOS قابل استفاده است. هم‌چنین سایر حالت‌های ویدیویی مانند سینمایی، اسلوموشن و تایم‌لپس نیز غیرفعال خواهند شد.

در مرحله بعد، پیش از اینکه بتوانید از ProRes استفاده کنید، باید تنظیمات مربوطه را در برنامه دوربین آیفون خود نیز فعال کنید. برای انجام این کار، نرم‌افزار Camera را باز کرده و روی گزینه Video را انتخاب کنید. سپس می‌توانید رزولوشن و FPS ویدیوی خود را تغییر دهید. البته توجه داشته باشید، تنظیماتی که هنگام عکس‌برداری ProRes در دسترس هستند، به اندازه فضای ذخیره‌سازی مدل شما بستگی دارد:

بخوانید:  ارائه خدمات رادیوتراپی و آنکولوژی به صورت رایگان در قم
علاوه بر این محدودیت‌ها، برای شروع تصویربرداری در زمان فعال بودن ProRes، به حداقل 10 درصد فضای خالی از حافظه داخلی نیاز دارید. در صورتی‌که فضای ذخیره‌سازی کم‌تر از 5 دقیقه فیلم ضبط شده باشد، برنامه دوربین آیفون به‌طور خودکار حافظه موقت را در هنگام استفاده از ProRes حذف می‌کند. ناگفته نماند که این کار باعث افزایش قابل توجه فضا نمی‌شود، بنابراین حتما از پاک‌سازی ویدیوهای غیرضروری اطمینان حاصل کنید.