یک سفر سه روزه به رشت

همان‌طور که از این مطلب پیدا است رشت جز میدان زیبای شهرداری و بلوارهای زنده و اصطلاحا شهری در ایران که هرگز خواب ندارد گنجی را در دل خود مخفی کرده است: روستاهایی سرسبز که دیدن آنها را نمی‌توان از دست داد.

روستای پسیخان دیگر روستایی در شهر رشت است که از ویلا‌سازی زیاد در امان مانده و اگر علاقه به دیدن یک روستا با خانه‌های قدیمی دارید انتخاب خوبی برای شما است. این روستا در جاده رشت به فومن قرار دارد. هنگام رانندگی به سمت این روستا تمامی اطراف شما با زمین‌های کشاورزی، هر مسافری را به خود جذب می‌کند.

تعداد تقریبی روستاهای رشت به عدد ۲۹۰ می‌رسد. این تعداد بالا فرصت انتخاب مناسب برای یک تعطیلات کوتاه در رشت را برای مسافران بیشتر می‌کند. در ادامه کمی بیشتر از این روستاها خواهیم گفت.

در رشت کجا بمانیم؟

رشت یک تفاوت بزرگ با شهرهای شمالی دارد. مردم صرفا برای طبیعت زیبا و دیدن جنگل به این شهر نمی‌روند. یعنی برای خیلی از مسافران همان قدم زدن در بلوارها و شب‌های روشن رشت کافی است اما در هر صورت رشت هم یکی از شهرهای شمال به‌حساب میاد و حیف است حداقل یک‌بار در یک خانه‌ روستایی رشت اقامت نکنیم.

نام بخش کوچصفهان در در رشت را شاید شنیده باشید. روستای کوچک کنار سر بخشی از همین کوچصفهان است. بافت سنتی روستا و زمین‌ّهای کشاورزی نشا در کنار سکوت و آرامش برای هر مسافری جذاب خواهد بود. این روستا آنقدر کوچک است که در صورت اقامت در هر روستای دیگر سفری چند ساعته به آنجا می‌توان داشت.

بخوانید:  رشد ۳ هزار واحدی شاخص کل بورس

اولین منطقه جنگلی با روستاهای بسیار باصفا در رشت سراوان است. بسیاری از این روستاها در جاده فومن به سراوان قرار دارند و شما در آنها می‌توانید یک آخر هفته با هوای کاملا تمیز را سپری کنید.

از دلایل دیگر جذابیت روستای لشت نشا نزدیکی آن به دریا است. اقامت در خانه روستایی در رشت و روستای لشت نشا سفری و تجربه دیگری برای شما خواهد شد.

هنگام رزرو این خانه‌های روستایی در رشت حتما به امکانات اقامتگاه نگاه کنید. این‌که صبحانه محلی در آنجا سرو می‌شود یا نه و این‌که هر اتاق ظرفیت میزبانی از چند مسافر را در خود دارد.


سایت پینورست برای اقامت راحت در روستا به شما تضمین می‌دهد. تمامی واحدهای پینورست از نظر پاکیزگی، امنیت و راحتی قبل از قرار گرفتن در سایت بررسی می‌شوند.

کجاها را بگردیم؟

شاید هیچ شهری در چند سال اخیر به‌اندازه رشت در استان گیلان رونق نداشته. از مهاجرت مردم شهرهای مختلف تا مقصد همیشگی تعطیلات. در این مطلب به شما می‌گوییم چطوری سفر کوتاه سه روزه و متفاوت می‌توانید به رشت داشته باشید.

سد مشهور پسیخان هم در همین روستا قرار دارد که پر از استخرهای ماهی تازه است و در آنجا می‌توانید غذاهای متنوعی مثل همین ماهی‌پلو را امتحان کنید.

اگر دنبال اقامت در یک روستایی هستید که خیلی هم از شهر رشت فاصله نداشته باشد روستای کچا گزینه مناسبی برای شما است. این روستا در جاده رشت به امامزاده هاشم قرار دارد و در فاصله حدودا ۱۵ دقیقه‌ای از شهر رشت قرار گرفته است. اگرچه این روستا نزدیک به شهر است اما منطقه‌ای بسیار ساکت و آرام است.

بخوانید:  همزمان با سفر رییس جمهور؛ طرح ۳۹۵ هکتاری پرورش میگو هندیجان رسما به بهره برداری خواهد رسید

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است



در بسیاری از این خانه‌های روستایی صاحبخانه‌های خونگرم میزبان شما می‌شوند. بعضی خانه‌های روستایی چندین اتاق دارند که امکان سفر دسته جمعی را برای شما فراهم می‌کنند یا اگر تنها به سفر رفته بودید با مسافران دیگر هم در این خانه‌ها می‌توانید زمانی بگذرانید.

روستای لشت نشا در فاصله حدودا ۲۵ کیلومتر شهر رشت قرار دارد. برای تعطیلات آخر هفته در رشت یکی از بهترین گزینه‌ها همین روستای لشت نشا است وجود بازار محلی بزرگ، محل دیدنی مثل کاخ قطبی و باغ‌های استانداری، رودخانه سپیدرود و چندین پل تاریخی تعدادی از جاذبه‌های روستای لشت نشا هستند.

محل بعدی در نزدیکی منطقه مشهور امامزاده قاسم قرار دارد. پارک جنگلی و ساحلی درنیکا که یک سمت آن به سپیدرود و سمت دیگر به مناطق جنگلی رشت منتهی می‌شود.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف


منبع

برای یک سفر سه روزه به رشت روستای پیربازار هم مثل روستای کچا انتخاب مناسبی است. این روستا به یک بازارچه قدیمی متنوع و خانه‌های قدیمی مقصد محبوب مسافران رشت برای تعطیلات روزهای آخر هفته است. این روستا انقدر زیبایی‌های زیادی دارد که برای دیدن آن حدود دو ساعت مشغول خواهید بود.

قبل از شروع معرفی روستاها این نکته را باید بگوییم. شاید پیش‌فرض و ذهنیت بسیاری از مسافران اقامت در روستا کار دشواری باشد.

Screenshot_20220918_132251

کمی قبل نامی از لشت نشا آوردیم که احتمالا برای بسیاری از علاقه‌مندان به رشت و گیلان شناخته شده است. اگر هم تا حالا نامی از لشت نشا نشنیده باشید یک‌بار سفر به آنجا کافی است تا همیشه به‌عنوان خاطره‌ای زیبا در خاطرتان باقی بماند.

بخوانید:  یک درصد وصول فروش معادن جهت محیط زیست اولویت دارد

Screenshot_20220918_132307

همان‌طور هم که گفتیم از بابت امکانات و راحتی هم خیال شما آسوده باشد. در سایت پینورست تمامی خانه‌ّهای روستایی‌ رشت قبل از قرار گرفتن در سایت بازرسی حضوری شده‌اند.

اگر قصد دارید برای تعطیلات خود کمی بیشتر از شهر فاصله بگیرید روستای کوچکی به‌نام لیچا که در در فاصله حدودا ۴۰ دقیقه با رشت قرار دارد انتخاب خوبی است. روستای لیچا در امتداد رود خروشان سپیدرود قرار می‌گیرد و با طبیعت پر از درختان و محصولات کشاورزی متنوع شناخته می‌شود.


آیا این خبر مفید بود؟